Περιεχόμενα
Ομορφιά. Η ωραιότητα της μορφής, η ιδιότητα ενός ανθρώπου ή αντικειμένου να θέλγει τις αισθήσεις. Κατά τον ορισμό του λήμματος στο (βίκι)λεξικό. ΟΚ. Συνώνυμα: Κάλλος, ωραιότητα. ΟΚ, ξανά. Και γιατί δεν λέμε απευθείας Μόνικα Μπελούτσι βρε παιδιά για να συνεννοούμαστε και να γλιτώνουμε χρόνο;
Λένε πως τα κριτήρια περί ωραίου αλλάζουν ανά τις δεκαετίες, συχνά και νωρίτερα. Αλήθεια, ε; Είμαστε βέβαιοι (λέμε τώρα…) πως θα ήταν το πιο ποθητό θηλυκό σε οποιοδήποτε υποθετικό crash test από την… εποχή του Χαλκού μέχρι και σήμερα.
Το παραδεχόμαστε. Η εισαγωγή μας στο θέμα Μόνικα Μπελούτσι είναι κατά κάποιο τρόπο επιφανειακή. Βασισμένη στην εμφάνιση και μόνο. Συμπαθάτε μας. Δεν είναι μια οποιαδήποτε εμφάνιση η συγκεκριμένη – όπως για παράδειγμα ήταν άλλοτε της Μπριζίτ Μπαρντό.
Προς υπεράσπισή μας, είμαστε από τους (πάρα) πολλούς που πέσαμε θύματά της, με την καλή έννοια. Άντρες αλλά και γυναίκες. Το 2004, ένας δημοσιογράφος την είχε αποκαλέσει «απόσταγμα της ιταλικής τελειότητας», εμμένοντας ιδιαίτερα στο να περιγράψει πώς «διώχνει τον αφρό του καπουτσίνο από τα χείλη της με τα μακριά, άβαφα νύχια των τέλειων δακτύλων της».
Κι ύστερα, δεν είπαμε ποτέ πως η Μόνικα Μπελούτσι είναι μόνο αυτό. Απλώς, και να μας συμπαθάτε ξανά, δεν μπορούσαμε παρά να ξεκινήσουμε από αυτό. Ήταν πιο ισχυρό από εμάς – η έλξη, ο μαγνητισμός που προκαλεί το ωραίο το δίχως άλλο.
Μόνικα Μπελούτσι: Πέρα από την ομορφιά
Η Ιταλίδα ηθοποιός, που ξεκίνησε την καριέρα της ως μοντέλο, δεν δέχτηκε ποτέ να μείνει εγκλωβισμένη στην εικόνα της. Δεν αποδέχτηκε πως αυτό είναι και τίποτε περισσότερο. Ναι, το χρησιμοποίησε ως ατού – και γιατί όχι; Δεν επαναπαύτηκε ωστόσο σε αυτό. Ούτε άφησε να την ορίσει αποκλειστικά.
«Ζούμε σε έναν κόσμο εικόνας. Αλλά η δουλειά δεν είναι για την ομορφιά. Αν ήταν μόνο αυτό, δεν θα μπορούσες να δουλέψεις περισσότερο από 5 λεπτά», όπως εύστοχα το έχει εκφράσει.
Έχει σπουδάσει νομική, είναι πολύγλωσση (μιλάει με άνεση γαλλικά και αγγλικά, συνεννοείται και σε ισπανικά – πορτογαλικά), οι ταινίες που παίζει δεν είναι τυποποιημένες, την έχουμε δει από «ψάξε με» ως μπλοκμπάστερ, φάσεις – παρεμπιπτόντως, το ξέρετε πως είναι το πιο μεγάλο σε ηλικία από τα κορίτσια του Τζέιμς Μποντ; Ήταν 50 το 2015 όταν το υποδύθηκε στο «Spectre», από τη σειρά περιπετειών του Πράκτορα 007.
Δεν της αρέσει να στέκονται τόσο πολύ στην εμφάνισή της. Δεν είναι πως δεν κολακεύεται. Είναι πως, τρόπον τινά, το βαρέθηκε. Μια κασέτα που παίζει επαναλαμβανόμενα αφαιρώντας χώρο από τα υπόλοιπα που κάνει.
Όπως τη δύναμη που βρήκε τελικά να κάνει και θέατρο. Επί σειρά πολλών ετών την λύγιζε το άγχος του να εμφανιστεί στη σκηνή χωρίς την πολυτέλεια του «πάμε ξανά το γύρισμα» που έχει το σινεμά. Ήταν ο ρόλος της Μαρίας Κάλλας που την έκανε να υπερκεράσει τα εσωτερικά εμπόδια που ύψωνε στον εαυτό της. Επειδή ακριβώς ήθελε πάρα πολύ να υποδυθεί την Ελληνίδα σοπράνο. Παρεμπιπτόντως, αγαπάει ιδιαίτερα τη χώρα μας, έχει αγοράσει και σπίτι στην Πάρο.
Η σχέση με τον Κασέλ δεν τελείωσε ακριβώς – Άλλαξε μορφή
Για το γάμο της με τον Βενσάν Κασέλ που κράτησε από το 1999 ως το 2013 πολύ σπάνια θα ακούσει κανείς τη Μόνιικα Μπελούτσι να μιλάει δημοσίως. Όχι επειδή κρατάει κακία, αλλά επειδή το προσεγγίζει ως κάτι που έληξε ως σύμβαση, όχι ως σχέση.
Την περίοδο της καραντίνας λόγω COVID μάλιστα, πρακτικά συγκατοικούσαν. Για να είναι όλη η οικογένεια κοντά. Μαζί με τα δύο κορίτσια τους. Την Ντέβα και την Λεονί. Ως 2 (καλοί) γονείς που αφήνουν στην άκρη όλα τα άλλα για χάρη των παιδιών τους. Δεν χώρισαν άσχημα, παρότι ο Γάλλος ηθοποιός υπήρξε άπιστος – μεταξύ άλλων για χάρη της Τίνα Κουνακέι, την οποία επίσης παντρεύτηκε μετά, αν και ούτε με αυτή είναι πλέον μαζί.
Μόνικα Μπελούτσι και Βενσάν Κασέλ είχαν αρκετά νωρίτερα αποδεχθεί πως το πάθος που ξεκίνησε σαν φλόγα το 1996, όταν έπαιξαν μαζί στο «Διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης» («L’ Appartement») είχε σβήσει. Αφήνοντάς μας και μερικές πολύ έντονες σινέ-αναμνήσεις, ποιος μπορεί να ξεχάσει το σοκαριστικό Μη Αναστρέψιμος που συμπρωταγωνίστησαν;
Θέλοντας να γεράσει με ειρηνικό τρόπο
Είναι συμφιλιωμένη η Μόνικα Μπελούτσι με την ηλικία της, που χθες (30/9) έγινε 58 ετών. Είναι «ΟΚ» με το χρόνο που περνάει. Δίνει όλο της το είναι για να έχει μια ποιοτική σχέση με τα δύο της παιδιά, για να μη χάνει το μέτρο και την ουσία των πραγμάτων. Ορίζει επίσης ξεκάθαρες προτεραιότητες, η ωριμότητα «μιλάει».
«Δεν έχω εμμονή με τα κιλά μου. Πάντα ήμουν μια γυναίκα με καμπύλες, ποτέ αδύνατη, αυτή είναι η φύση μου. Και θέλω να γεράσω με ειρηνικό τρόπο. Όταν είσαι 50 ή 60 δεν έχεις τις ίδιες ανάγκες όπως όταν είσαι 20. Η μεγάλη αλλαγή έρχεται όταν κάνεις παιδιά. Σταματάς πλέον να είσαι στο επίκεντρο και έρχεσαι δεύτερος. Αυτό μας δίνει μια άλλη προοπτική», έχει πει.
Δηλώνει πολύ ικανοποιημένη που τελικά δεν έκανε καριέρα στις ΗΠΑ, παρότι την εποχή που τα Matrix ήταν στα ντουζένια τους και έπαιζε εκεί την Περσεφόνη, έδειχνε έτοιμη να περάσει τον Ατλαντικό για γκράντε χολιγουντιανά πράγματα.
Της αρέσει η πιο απλή ζωή και θεωρεί πως αυτό στην Αμερική δεν είναι εφικτό. Λέει επίσης πως ήταν τυχερή που άργησε σχετικά να μπει στη βιομηχανία του σινεμά. Ήταν 25 όταν έκανε ντεμπούτο η Μόνικα Μπελούτσι. Ήδη ανεξάρτητη χάρη στη δουλειά της ως μοντέλο. Ήταν συνεπώς ικανή να πει «όχι» σε όσα δεν της άρεσαν, να αποθαρρύνει άνδρες που την κοιτούσαν σαν το κοριτσάκι που μπορεί να γίνει το «τρόπαιό» τους. Είχε και το κριτήριο και τη δύναμη να το κάνει.
Μπόρεσε έτσι να σταθεί στα πόδια της. Κάνοντας αυτό που θέλει, που της αρέσει. Όπως τώρα, σε προσωπικό επίπεδο. Είναι ζευγάρι με τον Τιμ Μπάρτον. Που ΟΚ, είναι σκηνοθετάρα, αλλά δεν θα τον αποκαλούσες δα και πρότυπο ομορφιάς. Κέρδισε όμως την καρδιά μιας εκ των ομορφότερων γυναικών του πλανήτη – είναι ο τύπος, το στιλ τελικά. Και ο Μπάρτον σίγουρα έχει τον τρόπο του.
Φίλε 20άρη, άκου 2 λογάκια τώρα να σου πω…
Το πιθανότερο είναι πως ένας σημερινός 20άρης θα προσεγγίσει πολύ αλλιώς το φαινόμενο Μόνικα Μπελούτσι από ό,τι εμείς σε αυτές τις αράδες. Δεν την βλέπει όπως οι (λίγο) μεγαλύτεροι – αποκαλύπτουμε κάπως την ηλικία μας, ας είναι.
Βλέπει μια κυρία 58 ετών, τα άλλα όλα του φαίνονται «αρχαία». Θα προτιμήσει 100 φορές, ο μέσος 20αρης, να κοιτάξει προς την πλευρά της μεγαλύτερης κόρης της Μπελούτσι, της 19χρονης Ντέβα που είναι καρμπόν με τη μαμά της σε μια σύγχρονη gothic αισθητική και κάνει καριέρα στο μόντελινγκ με συνεχή ανοδική τάση.
Όμως, φίλε 20άρη, να ξέρεις και σου μιλάμε με πάσα ειλικρίνεια και αγνό ενδιαφέρον για το καλό σου, το κάθε πράγμα έχει τις ρίζες του. Και η ομορφιά θα λέγεται πάντα (και) Μόνικα Μπελούτσι.
* Photo credits: Getty Images