Το Netflix έχει βγάλει στην κυκλοφορία ντοκιμαντέρ για τις «μοιραίες» ξανθιές της δεκαετίας του 1990, όπως αυτά για την Μπρίτνεϊ Σπίαρς και την Πάμελα Άντερσον. Η κυκλοφορία ενός ακόμα, αυτή τη φορα με επίκεντρο τη ζωή της Aν Νικόλ Σμιθ, δεν αποτελεί τεράστια έκπληξη.
Το ντοκιμαντέρ «Anna Nicole: You Don’t Know Me», μια παραγωγή του Netflix σε σκηνοθεσία της Βρετανίδας σκηνοθέτις Ούρσουλα Μακφαρλαν, επανεξετάζει τη ζωή του διάσημου μοντέλου και είδωλο του Playboy, ο γάμος της οποίας με τον δισεκατομμυριούχο Τζ. Χάρουαρντ Μάρσαλ, προκάλεσε σκάνδαλο στα ΜΜΕ.
Το 2007, η Αν Νικόλ Σμιθ, βρέθηκε νεκρή στο ξενοδοχείο Hard Rock της Φλόριντα, σε ηλικία 39 ετών, ενώ είχε πάρει ένα τοξικό μείγμα μεθαδόνης, Valium και άλλων ηρεμιστικών. Ωστόσο, αποκλίνοντας από τα ντοκιμαντέρ για την Σπίαρς και την Πάμελα, το Anna Nicole: You Don’t Know Me, αντιμετωπίζει τη Αν Νικόλ Σμιθ , λιγότερο ως ένα ανίσχυρο θύμα των μέσων ενημέρωσης και περισσότερο ως την έξυπνη πρωταγωνίστρια της δικής της ιστορίας.
«Ήταν μια πραγματική μαχήτρια», δηλώνει η Μακφαρλαν στον Guardian. «Έκανε τα πάντα με τους δικούς της όρους».
Η Αν Νικόλ Σμιθ, γεννημένη ως Βίκι Λιν Χόγκαν, ξεκίνησε τη ζωή της στην εργατική, θεοσεβούμενη πόλη Μέξια του Τέξας. Ως ενήλικας, η Αν Νικόλ Σμιθ σπάνια μιλούσε για την παιδική της ηλικία, εκτός από το ότι μισούσε την καταχρηστική μητέρα της. Στο ντοκιμαντέρ, μαθαίνουμε ότι η Αν Νικόλ Σμιθ από μικρή ηλικία, ήταν προσηλωμένη στο να κερδίσει τόσο την προσοχή, όσο και τα χρήματα.
Η Αν Νικόλ ήταν ένα διαφορετικό κορίτσι από εκείνα της ηλικίας της. Μόλις στα 17 της παντρεύτηκε τον 16χρονο Μπίλι Γουέιν Σμιθ, αλλά ισχυρίστηκε ότι ήταν «ζηλιάρης» και την έκλεινε στο σπίτι τους ενώ εκείνος πήγαινε στη δουλειά. Απέκτησαν έναν γιο τον Ντάνιελ, το 1986 κι έξι μήνες μετά τη γέννησή του, τον πήρε κι έφυγαν από το σπίτι.
Μετακόμισαν στο Χιούστον και βρέθηκε να κάνει οντισιόν στο στριπτιτζάδικο όπου εκατομμυριούχοι έβαζαν εκατοντάδες δολάρια στα στρινγκ των κοριτσιών. «Η Αν ήταν πολύ αφελής. Την προσέλαβαν αλλά δεν μπορούσε να χορέψει. Ήταν σαν ένα εμού που προσπαθούσε να πετάξει».
«Δούλευε πάντα απίστευτα σκληρά», θυμάται μια πρώην συνάδελφός της, η οποία γνώρισε τη Σμιθ, στα πρώτα χρόνια της καριέρα της στο χώρο της σόουμπιζ. Η Αν Νικόλ Σμιθ διαμόρφωσε την περσόνα της στο Χόλιγουντ, αναμειγνύοντας το χιούμορ της ηθοποιού Κάρολ Μπούνετ και το σεξαπίλ της Μέριλιν Μονρόε.
Η γνωριμία με τον Marshall και η άνοδος της καριέρας της
Η Αν Νικόλ Σμιθ συνάντησε στο στριπτιτζάδικο για πρώτη φορά τον δισεκατομμυριούχο μεγιστάνα του πετρελαίου, Τζ. Χάρουαρντ Μάρσαλ το 1991, όταν εκείνος ήταν 86 ετών και εκείνη μόλις 23.
Άρχισε να της χαρίζει ακριβά δώρα – συμπεριλαμβανομένης μιας έπαυλης έξι υπνοδωματίων με στάβλους, ένα γήπεδο μπάσκετ, μια πισίνα και έναν ξενώνα. Για δύο χρόνια την παρακαλούσε να τον παντρευτεί, αλλά εκείνη αρνιόταν, λέγοντας ότι ήθελε πρώτα να φτιάξει ένα όνομα για να μην την αποκαλούν οι άλλοι χρυσοθήρα.
Τελικά απέκτησε φήμη όταν η συντάκτρια φωτογραφιών του Playboy Μέριλιν Γκαμπόφσκι την κάλεσε να κάνει μια φωτογράφηση στο Λος Άντζελες. Όμως κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης βρήκε το μοντέλο να κάθεται στη γωνία, να τρέμει από φόβο και να είναι τυλιγμένο σε ένα σεντόνι.
Εμμονική θαυμάστρια της Μέριλιν Μονρόε, η Αν Νικόλ Σμιθ είχε φέρει μαζί της ένα δίσκο του Diamonds Are A Girl’s Best Friend. Η Marilyn Grabowski λέει: «Έβαλα αυτή τη μουσική και ξαφνικά άλλαξε. Ήταν άλλος άνθρωπος».
Οι φωτογραφίσεις του εξωφύλλου και η διάδοση της ως Playmate of the Month οδήγησαν σε ένα επικερδές συμβόλαιο με την Guess Jeans, όπου ονομάστηκε η νέα Κλόντια Σίφερ.
Αργότερα επέμεινε ότι δεν ντρεπόταν που πόζαρε γυμνή επειδή το Playboy «έτυχε να κάνει το όνειρό μου πραγματικότητα».
Άλλαξε το όνομά της σε Αν Νικόλ και πήρε τον πρώτο της ρόλο στον κινηματογράφο, στην ταινία των αδερφών Κοέν το 1994 «Ο κύριος Χούλα Χουπ» , ακολουθούμενη από το «Naked Gun 331⁄3» την ίδια χρονιά.
Η Αν Νικόλ Σμιθ ήταν η «γυναίκα αράχνη» που είχε βάλει στο μάτι την αμύθητη περιουσία του Μάρσαλ. Όμως σύμφωνα με τη δημιουργό του ντοκιμαντέρ Anna Nicole: You Don’t Know Me η πραγματικότητα, ήταν μάλλον αρκετά διαφορετική.
«Ένα από τα πράγματα που με εξέπληξε πραγματικά ήταν ότι η σχέση τους, ανεξάρτητα από τη διαφορά ηλικίας, ήταν πραγματικά αυθεντική. Ήταν αγάπη, ό,τι κι αν σημαίνει αγάπη, και θεώρησα πολύ σημαντικό αυτό να παρουσιαστεί στο ντοκιμαντέρ», δηλώνει χαρακτηριστικά η Μακφαρλαν.
To Anna Nicole: You Don’t Know Me, προσεγγίζει τη σχέση της Αν Νικόλ Σμιθ με τον Μάρσαλ, με μετρημένη τρυφερότητα, παρουσιάζοντας προσωπικές φωτογραφίες του ζευγαριού και ηχητικά αρχεία από στοργικά τηλεφωνήματά τους.
Τα πλάνα μιας δακρυσμένης Αν Νικόλ Σμιθ για τον εκλιπόντα σύζυγό της αντηχεί μια εγκάρδια αυθεντικότητα, ιδιαίτερα καθώς η ίδια δεν φημιζόταν για τις ικανότητές της στην υποκριτική: «Δεν ήταν μια σεξουαλική αγάπη. Ήταν ένα τεράστιο «ευχαριστώ» που έσωσε τη ζωή της» υπογραμμίζει η Μακφαρλαν.
Ο θάνατος του Μάρσαλ το 1995, μόλις 14 μήνες μετά τον γάμο τους, σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής στο ντοκιμαντέρ. Ένα σημείο, όπου η ανοδική τροχιά της Αν Νικόλ Σμιθ μετατρέπεται γρήγορα σε καθοδική. Παρά την πλειοψηφία των γυναικών ενόρκων, η Αν Νικόλ Σμιθ χάνει στην πολύκροτη νομική της μάχη με το γιο του εκλιπόντος συζύγου της, Πιρς Μάρσαλ, για μια περιουσία αξίας 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
«Δεν έχασε επειδή ήταν χρυσοθήρας», λέει ο δικηγόρος του Πιέρς, Ρούστι Χάρντιν. Κατά τη διάρκεια της δίκης περιέγραψε δαπάνες «που ο μέσος άνθρωπος θα θεωρούσε γελοίες», προσθέτει ο Χάρντιν. «Δεν είχε σημασία αν ήταν αλκοόλ ή σεξ ή ναρκωτικά ή φαγητό. Ήταν απλά αχόρταγη».
Χωρίς την υποδομή δημοσίων σχέσεων και διαχείρισης που είχε θέσει ο Μάρσαλ για εκείνη, η καριέρα της Αν Νικόλ Σμιθ εξελίχθηκε σε μια σειρά από αλαζονικές, εμφανώς γεμάτες ναρκωτικά δημόσιες εμφανίσεις.
«Σε όλη της τη ζωή, προσπάθησε να είναι αυτό που πίστευε ότι οι άλλοι ήθελαν να είναι», υπογραμμίζει από τη μεριά της η παραγωγός του ντοκιμαντέρ, Αλεξάντερ Λέσι, ενώ η Ούρσουλα Μακφαρλαν λέει:
«Η πραγματική Αν Νίκολ Σμιθ, είναι μια φιγούρα πολλών αντιφάσεων. Είμαστε ευγνώμονες που είχαμε τον χρόνο και τον χώρο να ανακαλύψουμε και να αποδώσουμε όλες τις αποχρώσεις, του εξαιρετικά περίπλοκου χαρακτήρα της».
Η ίδια προτρέπει τους θεατές να παρακολουθήσουν το ντοκιμαντέρ Anna Nicole: You Don’t Know Me «με φρέσκα μάτια»:
«Αν η Αν Νικόλ Σμιθ αφηγούταν την ιστορία της σήμερα, μου αρέσει να σκέφτομαι ότι θα ζούσε μια χαρούμενη ζωή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου θα είχε τον έλεγχο της αφήγησης. Στον κόσμο μετά το #MeToo, θέλω οι άνθρωποι που παρακολουθούν αυτό το ντοκιμαντέρ, να το αντιμετωπίζουν με περισσότερη ενσυναίσθηση και λιγότερο επικριτικά».
Πηγή: Guardian