Με αφορμή το περιστατικό που εκτυλίχθηκε στην Αθηνών-Κορίνθου το μεσημέρι της Πέμπτης, με το φορτηγό που μετέφερε 7,2 τόνους υγραέριου κίνησης και τυλίχθηκε στις φλόγες, ευτυχώς χωρίς δυστυχείς συνέπιες, με εξαίρεση την πολύωρη ταλαιπωρία των οδηγών στις τεράστιες ουρές που δημιουργήθηκαν στην Εθνική Οδό, στο νου έρχεται το οδυνηρό συμβάν που είχε στοιχίσει ανθρώπινες ζωές εξαιτίας της έκρηξης βυτιοφόρου ύστερα από σύγκρουση.
Το ημερολόγιο έγραφε 1η Μαΐου του 1999. Στο 178ο χλμ. Αθηνών-Λαμίας, άνδρες της τροχαίας σταμάτησαν ένα βυτιοφόρο όχημα που μετέφερε προπάνιο, στο πλαίσιο του ελέγχου της εφαρμογής του μέτρου απαγόρευσης κυκλοφορίας φορτηγών στα εθνικά οδικά δίκτυα.
Στο ύψος της παράκαμψης για Καμμένα Βούρλα, ο 39χρονος οδηγός, Ανδρέας Παπακωνσταντίνου σταματάει και κατεβαίνει από το όχημα για να ελεγχθεί από τους αστυνομικούς. Όσο εκείνος δέχεται τον έλεγχο, ένα μικρό φορτηγό που μετέφερε κρέατα, καταλήγει με φόρα πάνω στο βυτιοφόρο, μια και ήταν σταματημένο σε σημείο επικίνδυνο αφενός, αφετέρου η ταχύτητα με την οποία κινούνταν δεν επέτρεπε την έγκαιρη πέδηση. Κάπως έτσι, γράφεται η αρχή μιας ανείπωτης τραγωδίας.
Η τεράστια πίεση, οδήγησε σε έκρηξη μεγάλης κλίμακας, καταγράφοντας το φαινόμενο BLEVE (Boiled Liquid Expanding Vapour Explosion) και με δεδομένο ότι η περιοχή γύρω από το φορτηγό δεν είχε εκκενωθεί, ήταν αδύνατο να μην υπάρξουν θύματα.
Η υπερπίεση του αερίου, το οποίο μεταφέρεται σε υγροποιημένη μορφή, προκάλεσε ανεπανόρθωτες ζημιές. Πάσης φύσεως. Οι πυροσβεστικές δυνάμεις, έσπευσαν στο σημείο. Οι τρεις πυροσβέστες, ο πυρονόμος Σωτήρης Σταμέλος και οι αρχιπυροσβέστες Στάθης Ριζόπουλος 41 και Νίκος Νικολάου 39 χρόνων, κάνουν ό,τι μπορούν με τις μάνικες για να σβήσουν τη φωτιά, αλλά είναι πια αργά.
Η έκρηξη που ακολουθεί τους εκτινάσσει 150 μέτρα μακριά και βρίσκουν ακαριαίο θάνατο. Ο οδηγός του βυτιοφόρου που έχει απομακρυνθεί 200 μέτρα, δέχεται μια λαμαρίνα που είχε εκτοξευτεί από την έκρηξη και πεθαίνει. Ο 35χρονος Κώστας Μανανάς, ο οδηγός του φορτηγού που μετέφερε τα κρέατα, εξαϋλώνεται και το σώμα του δεν βρίσκεται ποτέ. Στα παράξενα παιχνίδια που καταγράφει η ιστορία, γίνεται γνωστό ότι είχε χάσει τον μικρότερο αδερφό του σε τροχαίο και την ίδια κατάληξη είχε και ο γιος του Γιώργος σε ηλικία 27 ετών.
Από το ωστικό κύμα, 14 άτομα τραυματίζονται σοβαρά, ενώ ο τροχονόμος Αθανάσιος Τζουβάρας που είχε σταματήσει το βυτιοφόρο, έπαθε νευρικό κλονισμό και διεκομίσθη στο νοσοκομείο.