Περιεχόμενα
Στη Warner Bros., το στούντιο του Χόλιγουντ που έφερε στη ζωή τον Χάρι Πότερ σε ταινίες υπερπαραγωγών και αξιοθέατα σε θεματικά πάρκα σε όλο τον κόσμο, η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ μπορεί να φορούσε μανδύα αορατότητας.
Ήταν αρχές του 2022 και η συγγραφέας του Χάρι Πότερ απέφευγε τα στελέχη της Warner Bros. για περισσότερα από δύο χρόνια. Η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ μάλιστα όταν παρακολούθησε την πρεμιέρα της spinoff σειράς «Fantastic Beasts», δεν πόζαρε για φωτογραφίες με το καστ. Από το reunion για τα 20 χρόνια, τέθηκε εκτός, δεν έγινε καν αναφορά στο όνομά της.
Τα αστέρια που είχαν ενσαρκώσει τους εμβληματικούς χαρακτήρες της δεν ήθελαν να κάνουν τίποτα μαζί της. Οι κριτικοί και οι πρώην θαυμαστές είχαν θυμώσει μαζί της – τα τελευταία δύο χρόνια – κατηγορώντας την συγγραφέα για τα σχόλια που είχε κάνει.
Θεωρούσαν ότι με τα λόγια της έκανε επίθεση στα δικαιώματα των τρανς. Όταν η Warner δεν έσπευσε να την υπερασπιστεί, ένιωσε προδομένη από μια εταιρεία που είχε συγκεντρώσει δισεκατομμύρια δολάρια από τη δημιουργία της.
Στη συνέχεια ο Ντέβιντ Ζάσλαβ, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας του στούντιο, Warner Bros. Discovery ήθελε να προσπαθήσει να διορθώσει τη ζημιά που είχε γίνει.
Καθισμένοι απέναντι από το τραπέζι σε ένα κλαμπ του Λονδίνου αμέσως μετά, η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ και ο Ζάσλαβ πέρασαν τέσσερις ώρες συζητώντας για τα παιδικά τους χρόνια, τις οικογένειές τους, πώς αντιμετώπισαν τον Covid-19. Ο Ζάσλαβ ήθελε να δώσει νέα πνοή στο franchise του Χάρι Πότερ, βλέποντας ένα νέο τηλεοπτικό σόου ως πιθανή στρατηγική.
«Πώς ήταν η ανάληψη της προεδρίας αυτής της εταιρείας;» Τον ρώτησε η Ρόουλινγκ, σύμφωνα με ένα άτομο που γνωρίζει την συνάντηση που είχαν. «Ποια είναι η φιλοδοξία σου;»
«Ένα μεγάλο μέρος είσαι εσύ», απάντησε ο Ζάσλαβ.
Φύλακας των κλειδιών η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ
Για περισσότερα από τελευταία 25 χρόνια, η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ επηρέαζε την Warner, η οποία αγόρασε τα δικαιώματα του Χάρι Πότερ. Καθώς η δημοτικότητα του Χάρι Πότερ μεγάλωνε, η δύναμη της Ρόουλινγκ μεγάλωσε. Με την πάροδο του χρόνου άσκησε de facto έλεγχο στο κρίσιμο περιουσιακό στοιχείο της Warner, ασκώντας βέτο σε ιδέες, περιορίζοντας το εύρος της αφήγησης.
Στελέχη ταξίδευαν από τις ΗΠΑ στη Βρετανία για να τη γοητεύσουν ή να την ηρεμίσουν μετά από συζητήσεις που τελείωναν με την Τζ. Κ. Ρόουλινγκ να ουρλιάζει. Για μεγάλο μέρος της συνεργασίας της με τη Warner Bros., η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ κράτησε σε μεγάλο βαθμό αποστάσεις από την ομάδα του στούντιο, ενισχύοντας μια αύρα αδιαπέραστου και καχυποψίας.
Η σχέσεις τους δοκιμάστηκε ξανά και ξανά, αλλά τα αποτελέσματα ήταν αναμφισβήτητα, καθώς η Warner έβγαζε τη μία επιτυχημένη ταινία Πότερ μετά την άλλη για μια δεκαετία, τελειώνοντας με το «Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2» του 2011. Πιο πρόσφατα, ένας αυξανόμενος αριθμός θεματικών πάρκων και άλλων ατραξιόν, καθώς και ένα επιτυχημένο βιντεοπαιχνίδι έχουν επεκτείνει την παρουσία του franchise σε όλο τον κόσμο.
Τώρα, ο Ζάσλαβ θέλει να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στο franchise μιας γενιάς, με την ελπίδα να πυροδοτήσει μια μαγική ανατροπή στην τύχη της εταιρείας του. Από τότε που ανέλαβε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου τον Απρίλιο του 2022, μετά τη συγχώνευση της WarnerMedia και της Discovery, ο Ζάσλαβ προσπάθησε να πείσει τη Wall Street ότι μπορεί να έχει μια κερδοφόρα εταιρία. Οι μετοχές της Warner έχουν υποχωρήσει σχεδόν 65% από τη συγχώνευση.
Ο Ζάσλαβ ήρθε στο Χόλιγουντ παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως μεγιστάνα των στούντιο φιλικό προς τα ταλέντα. Γρήγορα όμως δημιούργησε εχθρούς. Μια εκστρατεία μείωσης του κόστους σταμάτησε αρκετές τηλεοπτικές σειρές από την πλατφόρμα της εταιρείας και έβαλε στον πάγο ταινίες όπως το «Batgirl».
Δεν έχει την πολυτέλεια να αποξενώσει και τη Ρόουλινγκ. Είναι το τελευταίο μέλος αυτού που κάποτε ήταν γνωστό εσωτερικά ως το πλήρωμα «A+ talent» της Warner, μια ομάδα που περιελάμβανε μόνο δύο άλλα μέλη: τον Κλιντ Ίστγουντ και τον Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Αλλά τώρα, ο Ίστγουντ είναι 93 ετών. Ο Σπίλμπεργκ έκανε τις δύο τελευταίες ταινίες του σε άλλα στούντιο. Η Ρόουλινγκ φαίνεται να είναι η τελευταία που έχει απομείνει.
Αυτό το άρθρο (σσ της WSJ) βασίζεται σε συνεντεύξεις με άτομα που είναι εξοικειωμένα με τη σχέση της Ρόουλινγκ με τη Warner, συμπεριλαμβανομένων νυν και πρώην υπαλλήλων του γίγαντα της ψυχαγωγίας και συνεργατών του συγγραφέα.
Ένας εκπρόσωπος της Ρόουλινγκ είπε ότι η συγγραφέας αρνήθηκε να σχολιάσει. Ο κύριος επιχειρηματικός της συνεργάτης, ο Νιλ Μπλερ , δήλωσε: «Είμαστε υπερήφανοι που προσφέρουμε την καλύτερη δουλειά στην κατηγορία για τους θαυμαστές του franchise του Χάρι Πότερ παγκοσμίως. Ελπίζουμε υπό τη νέα ηγεσία της Warner Bros. Discovery ότι αυτό θα συνεχιστεί μαζί, με την ίδια φροντίδα και αριστεία που το franchise ήταν συνώνυμο για πάνω από είκοσι πέντε χρόνια.»
Το αγόρι που έζησε
Το στούντιο εξασφάλισε τα δικαιώματα προσαρμογής της σειράς αφού ένας παραγωγός με μάτια αετού, ο Ντέιβιντ Χέιμαν, διάβασε το αδημοσίευτο χειρόγραφο του ντεμπούτου μυθιστορήματος της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, που κυκλοφόρησε στο Ηνωμένο Βασίλειο ως «Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος». Ο Χέιμαν πήγε την ιδέα στη Warner Bros στις αρχές του 1997.
Η Ρόουλινγκ δεν πληρώθηκε με ένα εντυπωσιακό ποσό για τη συμφωνία.
Η συγγραφέας λατρεύτηκε από εκατομμύρια κόσμου όταν έμαθαν ότι το «Ο Χάρι Πότερ και η φιλοσοφική λίθος» είχε γραφτεί από μια ανύπαντρη μαμά, που έκλεβε χρόνο για να γράψει ενώ το μωρό της κοιμόταν δίπλα της στο Nicolsons, ένα καφέ του Εδιμβούργου.
Όταν κυκλοφόρησε το τρίτο βιβλίο, «Ο Χάρι Πότερ και ο Αιχμάλωτος του Αζκαμπάν», το 1999, τα μυθιστορήματα της έγιναν μπεστ σέλερ. Όχι μόνο έβαλε τα παιδιά να διαβάσουν, αλλά τα έβαλε να κάνουν ουρές για ώρες έξω από τα βιβλιοπωλεία για να τα αγοράσουν.
Εκείνη τη χρονιά, η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ έδωσε για μια συνέντευξη που έδειχνε την προστατευτικότητα που είχε για τη δημιουργία της. Μιλώντας με τη Λέσλι Σταλ του «60 Minutes», εξήγησε πώς απέρριπτε δεκάδες προσφορές για να χορηγήσει άδεια στους χαρακτήρες της σε εταιρείες, από παραγωγούς μαργαρίνης μέχρι την Boeing.
Προς το τέλος της συνέντευξης, η Σταλ σκιαγράφησε ένα μέλλον όπου ο Χάρι Πότερ θα είναι στους κινηματογράφους, στην τηλεόραση και στα ράφια των παιχνιδιών.
«Δεν ξέρω για την τηλεοπτική σειρά…», είπε η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ η οποία ένιωθε άβολα. Φιγούρες δράσης; Δεν μπορούσε να κρύψει την αποστροφή της στη σκέψη.
«Είμαι μητέρα. Μισώ τις φιγούρες δράσης», είπε.
Στη συνέχεια πρόσθεσε δύο λέξεις που θα αντηχούσαν σε όλες τις αίθουσες στούντιο στο Λος Άντζελες για τα επόμενα χρόνια: «Συγγνώμη, Warners».
Την επόμενη δεκαετία, η Warner προσάρμοσε τα βιβλία του Χάρι Πότερ της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ σε οκτώ ταινίες. Επτά από αυτές συγκαταλέγονται στις 25 ταινίες με τις υψηλότερες εισπράξεις όλων των εποχών του στούντιο. Συνολικά, η σειρά συγκέντρωσε σχεδόν 8 δισεκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office πριν τελειώσει το 2011.
Αλλά όταν ο Κέβιν Τζουχάρα ανέλαβε ως επικεφαλής του στούντιο της Warner το 2013, είδε ένα franchise να έχει χάσει την αίγλη του. Τι ακολούθησε; Η Ρόουλινγκ είχε αποστασιοποιηθεί από το στούντιο και η Τζουχάρα πέταξε στη Σκωτία, όπου ζει, για να αποκαταστήσει τη σχέση.
Από αυτή την προσέγγιση προέκυψε συμφωνία για την παραγωγή μιας νέας σειράς ταινιών με τίτλο «Φανταστικά ζώα και πού βρίσκονται», βασισμένη σε ένα spinoff βιβλίο που διαδραματίζεται στον ίδιο κόσμο των μάγων που ζει ο Χάρι Πότερ. Η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, η οποία δεν είχε διασκευάσει τα βιβλία του Χάρι Πότερ για την οθόνη, ήθελε να γράψει η ίδια τα σενάρια των Φανταστικών Ζώων.
Ένας νέος ενθουσιασμός εμφύσησε την προσπάθεια. Τα στελέχη μελέτησαν μακροχρόνια franchises για να καταλάβουν πώς μια επωνυμία θα μπορούσε να γίνει μια «πάντα ενεργή» ιδιοκτησία.
Ο Τζορτζ Λούκας είχε επιτρέψει στους συγγραφείς να επεκτείνουν το σύμπαν του Star Wars με μυθιστορήματα και τηλεοπτικές σειρές χρόνια αφότου είχε τελειώσει τη σκηνοθεσία των ταινιών. Το Jurassic Park και το Batman έχουν ξαναεπισκεφθεί από διαφορετικούς συγγραφείς και σκηνοθέτες ξανά και ξανά.
Ο Χάρι Πότερ, αντίθετα, είχε έναν δημιουργό που δεν ήθελε να χάσει τον έλεγχο.
Καμία λεπτομέρεια δεν ήταν πολύ μικρή. Κάποια στιγμή, η Ρόουλινγκ έγραψε σε στελέχη για να ρωτήσουν σχετικά με τη σοκολάτα που χρησιμοποιείται για την παρασκευή «σοκολατένιων βατράχων» – ένα γλυκό που εμφανίζεται στα βιβλία – που μπορούν να αγοράσουν οι θαυμαστές στα πάρκα.
Οι υποστηρικτές λένε ότι η αυτοσυγκράτηση της Ρόουλινγκ έχει εξυπηρετήσει καλά τη δημιουργία της. Ο Χάρι Πότερ με τα χρόνια απέφυγε την κούραση του franchise που θα έπληττε τα στέκια του Χόλιγουντ όπως η Marvel και το Star Wars, τα οποία έχασαν μερικούς θαυμαστές εν μέσω πληθώρας ταινιών και τηλεοπτικών προγραμμάτων.
Καθώς η Warner εργαζόταν στην επόμενη φάση του Χάρι Πότερ, τα στελέχη έπρεπε να βασιστούν στην Μπλερ, τον επιχειρηματικό συνεργάτη της Ρόουλινγκ, ως τον βασικό σύνδεσμο. Μια δικηγόρος που είχε εργαστεί κάποτε για τη Warner, η Μπλερ είχε βοηθήσει στη σύνταξη του αρχικού συμβολαίου της. Μετά την υπογραφή αυτής της συμφωνίας, την προσέλαβε για να διευθύνει την επιχείρησή της εκτός Ηνωμένου Βασιλείου. Εκείνη την ενημέρωνε για τις ιδέες και τα πάρκα του στούντιο περίπου μία φορά το μήνα, επισκεπτόμενος το σπίτι της στη Σκωτία, αλλά τα στελέχη της Warner συχνά ένιωθαν να μένουν στο σκοτάδι για τις λεπτομέρειες που είχε της παρουσιάστηκε.
Το πιο άμεσο facetime με τη Ρόουλινγκ ήρθε σε πιο σπάνιες συναντήσεις του Υπουργείου Μαγείας, που πραγματοποιήθηκαν στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη. Οι υπάλληλοι της Warner περνούσαν εβδομάδες προετοιμασίας.
Μέσα στις συναντήσεις, η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ ήταν συχνά προσιτή και συγκεντρωμένη – ένας παρευρισκόμενος σημείωσε ότι δεν κοίταξε ποτέ το τηλέφωνό της.
Άλλες φορές επικαλέστηκε την εποχή της ως ανύπαντρη μητέρα, λέγοντας ότι οι χαρακτήρες υπό συζήτηση ήταν σαν τα παιδιά της.
Τα στελέχη της Warner, σίγουρα συμπαθητικά με την ιστορία της, δεν ήξεραν πώς να ανταποκριθούν και την αντιμετώπισαν ως εκ των πραγμάτων που αποφασίζει για μεγάλα και μικρά ζητήματα – ακόμα κι αν, συμβατικά, δεν χρειαζόταν.
Φοβήθηκαν ότι θα μιλούσε ανοιχτά αν αποδοκίμαζε οποιοδήποτε αντικείμενο του Χάρι Πότερ, αποθαρρύνοντας εκατομμύρια πιστούς θαυμαστές να το υποστηρίξουν.
Γύρω από το στούντιο, το ρεφρέν έγραφε: «Δεν θέλουμε να μας ξαναγράψει το «60 λεπτά».
Μονομαχία των μάγων
Η πεποίθηση του στούντιο ότι η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ θα έπρεπε να είναι ο κύριος πρεσβευτής του Χάρι Πότερ διήρκεσε τα πρώτα 21 χρόνια της σχέσης της Warner Bros. Στη συνέχεια, το 2019, η Ρόουλινγκ είχε τριβές με την Warner Bros.
Η Ρόουλινγκ είχε υποστηρίξει μια γυναίκα από το Λονδίνο που είχε χάσει τη δουλειά της λόγω δηλώσεων που έκανε. Είχε πει ότι είναι αδύνατο να αλλάξει κανείς φύλο.
Έξι μήνες αργότερα, η Ρόουλινγκ χλεύασε έναν τίτλο εφημερίδας επειδή χρησιμοποίησε τη φράση «άτομα που έχουν έμμηνο ρύση».
Η Ρόουλινγκ, η οποία είχε υποστηρίξει δημοσίως εδώ και καιρό προοδευτικούς υποψηφίους και είχε επανειλημμένα κοροϊδέψει τον Ντόναλντ Τραμπ, έγινε παγκοσμίου φήμης εχθρός ορισμένων υποστηρικτών των τρανς δικαιωμάτων.
«Αρνούμαι να υποκύψω σε ένα κίνημα που πιστεύω ότι κάνει αποδεδειγμένο κακό επιδιώκοντας να διαβρώσει τη «γυναίκα» ως πολιτική και βιολογική τάξη», έγραψε. «Στέκομαι στο πλευρό των γενναίων γυναικών και ανδρών, γκέι, στρέιτ και τρανς, που υπερασπίζονται την ελευθερία του λόγου και της σκέψης, καθώς και για τα δικαιώματα και την ασφάλεια ορισμένων από τους πιο ευάλωτους στην κοινωνία μας».
Η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ είπε ότι πιστεύει ότι η συντριπτική πλειονότητα των τρανς ατόμων δεν αποτελεί απειλή, αλλά ότι «κάθε άνδρας που πιστεύει ή αισθάνεται ότι είναι γυναίκα» δεν πρέπει να έχει πρόσβαση σε σάουνες που προορίζονται για γυναίκες.
Οι ιστοσελίδες θαυμαστών αφιερωμένες στον Χάρι Πότερ δεσμεύτηκαν να σταματήσουν να αναφέρουν τη γυναίκα που είχε δημιουργήσει τον κόσμο που αγαπούσαν. Οι θανατικές απειλές κατά της Ρόουλινγκ αυξήθηκαν.
Αρκετοί θαυμαστές του Χάρι Πότερ ισχυρίστηκαν ότι θα σταματήσουν να αγοράζουν νέα βιβλία ή προϊόντα που βάζουν περισσότερα χρήματα στην τσέπη της Ρόουλινγκ
Η Μάχη του Χόγκουαρτς
Τον Ιούνιο του 2020, καθώς η διαμάχη μεγάλωνε, η Warner εξέδωσε μια δήλωση: «Αναγνωρίζουμε την ευθύνη μας να καλλιεργήσουμε ενσυναίσθηση και να υποστηρίξουμε την κατανόηση όλων των κοινοτήτων και όλων των ανθρώπων, ιδιαίτερα αυτών με τους οποίους συνεργαζόμαστε».
Η βασική τριάδα των ηθοποιών στις ταινίες του Χάρι Πότερ μίλησε εναντίον της. Ο Ντάνιελ Ράντκλιφ, ο οποίος υποδύθηκε τον χαρακτήρα του τίτλου από την ηλικία των 12 έως 21 ετών, εξέδωσε μια δήλωση αμέσως μετά τα σχόλια της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ το 2020, λέγοντας: «Οι τρανς γυναίκες είναι γυναίκες. Οποιαδήποτε αντίθετη δήλωση διαγράφει την ταυτότητα και την αξιοπρέπεια των τρανς ατόμων».
Πλησίασε μια αμήχανη οικογενειακή επανένωση. Η υπηρεσία συνεχούς ροής της Warner, που τότε ονομαζόταν HBO Max, σχεδίαζε να μεταδώσει μια επανένωση των ηθοποιών του Χάρι Πότερ τον Ιανουάριο του 2022, συγκεντρώνοντας τον Ράντκλιφ και άλλους πρώην μαθητές στο φανταστικό Σχολείο του Χόγκουαρτς όπου διαδραματίζεται η σειρά Πότερ.
Τα στελέχη της Warner αναρωτήθηκαν πώς να εμπλέξουν τη Ρόουλινγκ. Μερικά μέλη του καστ δεν ήθελαν να τη δουν.
Το πρόβλημα τους λύθηκε όταν ήρθε η είδηση ότι η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ δεν ήθελε καθόλου ανάμειξη στην επανένωση. Η ομάδα ανακουφίστηκε.
Ενώ οι σχέσεις της Ρόουλινγκ με τους ηθοποιούς του Χάρι Πότερ χάλασαν, τα στελέχη της Warner συνέχισαν να επιδιώκουν αυτό που είχε γίνει μια πολυετής αναζήτηση: να φτιάξουν μια τηλεοπτική εκπομπή του Χάρι Πότερ.
Τα στελέχη του franchise προσπάθησαν να γίνουν δημιουργικά, βάζοντας κάποια στιγμή την ομάδα της σε μια έκδοση κινουμένων σχεδίων stop-motion του Χάρι Πότερ.
Οι ιδέες δεν παρουσιάστηκαν στη Τζ. Κ. Ρόουλινγκ. Τα στελέχη της Warner γνώριζαν ότι είχε το δικαίωμα να «σκοτώσει» τα έργα αν το επιλέξει.
Το θέμα τελικά έφτασε στο γραφείο των κορυφαίων στελεχών της Warner. Η ετυμηγορία: Η Ρόουλινγκ θα μπορούσε να έχει τα δικαιώματα για όλη της τη ζωή. Αλλά και αυτό τελικά τροποποιήθηκε κατόπιν αιτήματος της ομάδας της Ρόουλινγκ, έτσι ώστε τα δικαιώματα να ελέγχονται από ένα λογοτεχνικό καταπίστευμα όταν πεθάνει, δίνοντας σε έναν εκπρόσωπο του συγγραφέα δικαίωμα βέτο στο διηνεκές.
Όταν ο Ζάσλαβ διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος της Warner Bros. Discovery το 2022, μάζεψε τους διευθυντές του και μέσω της «καθαρής δύναμης της θέλησης» τους ανέθεσε ως στόχο να προσπαθήσουν να μπει ο Χάρι Πότερ στην τηλεόραση, θυμάται ο Κάσει Μπλόις, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του HBO.
«Όχι, «Τι θα έκανες αν…» είπε ο Μπλόις. «Αλλά, «Θα το κάνουμε αυτό να συμβεί».
Το HBO της Warner έχει μια πλούσια κληρονομιά παραγωγής επιτυχιών που χρονολογούνται δεκαετίες, από το «The Sopranos» και το «Sex and the City» μέχρι το «Game of Thrones» και το «Succession».
Μια σειρά Πότερ θα ήταν δαπανηρή, αλλά θα μπορούσε να αποδειχτεί σημαντική έλξη συνδρομητών. Ωστόσο, ο Ζάσλαβ σύντομα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μόνη σειρά Πότερ που η Warner μπορούσε νόμιμα να συνεχίσει χωρίς την άδεια της Ρόουλινγκ ήταν αυτή που θα είχε σχέση με τις ιστορίες των αρχικών επτά βιβλίων, καθώς αυτές ήταν σταθερά υπό τον έλεγχο του στούντιο και όχι το είδος του prequel ή του spinoff που θα έκανε.
Όταν ο Ζάσλαβ συναντήθηκε με τη Ρόουλινγκ ήξερε ότι μπορούσε για να δημιουργήσει ένα τηλεοπτικό ριμέικ των βιβλίων, αλλά εξακολουθούσε να τη θέλει μαζί του.
Ακολούθησαν μήνες συνομιλιών καθώς ο Ζάσλαβ μίλησε απευθείας στη Τζ. Κ. Ρόουλινγκ . Υπήρχε επίσης η ευκαιρία, μέσω μιας παράστασης που πιθανότατα θα κάνει πρεμιέρα περισσότερα από 20 χρόνια μετά την πρώτη ταινία, να χρησιμοποιήσει τη σειρά για να προσελκύσει το νεότερο κοινό στον κόσμο των μάγων.
«Περάσαμε χρόνο με την Τζ. Κ. και την ομάδα της. Και οι δύο πλευρές είναι ενθουσιασμένες που αναζωπυρώνεται αυτό το franchise. Οι συζητήσεις μας ήταν πολύ καλές και δεν θα μπορούσαμε να είμαστε περισσότερο ενθουσιασμένοι για αυτό που έχουμε μπροστά μας. Ανυπομονούμε να μοιραστούμε μια δεκαετία νέων ιστοριών με τους φαν σε όλο τον κόσμο, στο Max», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Warner Bros. Discovery.
Μέχρι στιγμής δεν έχουν ανακοινωθεί ονόματα ηθοποιών που θα παίξουν στη σειρά Χάρι Πότερ, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες θα πρόκειται για διαφορετικό καστ από εκείνο των ταινιών. Ο Ντάνιελ Ράντκλιφ, που υποδύθηκε τον Χάρι Πότερ και στις οχτώ ταινίες έχει δηλώσει ότι «σε καμία περίπτωση» δεν επιδιώκει να συμμετάσχει στη σειρά.
«Συζητάμε με σεναριογράφους για να καταλήξουμε ποιος θα είναι ο επικεφαλής», δήλωσε τον προηγούμενο μήνα στο Variety η Ντάνγκεϊ, σημειώνοντας ότι είναι ανακριβείς οι πληροφορίες πως ήδη είχε ξεκινήσει.
Παράλληλα επεσήμανε ότι υπάρχει δυσκολία σε ό,τι αφορά την τηλεοπτική μεταφορά των δύο πρώτων βιβλίων, καθώς εκεί οι πρωταγωνιστές είναι περίπου 11 ή 12 ετών.
Η νέα σειρά θα φέρει στην οθόνη υποπλοκές και τριτογενείς χαρακτήρες που δεν είδαμε στις οκτώ ταινίες. Μια μόνο σεζόν μπορεί να κοστίσει έως και 250 εκατομμύρια δολάρια.
«Η δέσμευση της πλατφόρμας Max να διατηρήσει την ακεραιότητα των βιβλίων μου είναι σημαντική για μένα», είπε η Ρόουλινγκ σε μια δήλωση όταν ανακοινώθηκε η παράσταση τον περασμένο Απρίλιο.
Τα στελέχη του Μαξ συναντώνται τώρα με τους συγγραφείς για να ακούσουν πώς θα προσέγγιζαν την τηλεοπτική σειρά, είπε ο Μπλόις.
Όταν ανακοινώθηκε η εκπομπή, η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ απάντησε στο X στους δυσαρεστημένους θαυμαστές που είπαν ότι θα μποϊκοτάρουν τη σειρά λόγω της συμμετοχής της.
Ο Ζάσλαβ έχει μια σειρά σε εξέλιξη που λέει ότι θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026. Πίσω από την απόψυξη των σχέσεων, λένε τα στελέχη, κρύβεται μια αλλαγή στην προσέγγιση του στούντιο – αυτή που επιδιώκει να αποφύγει την αποξένωση του στρατοπέδου της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ χωρίς να της εκχωρήσει αυτόματα την εξουσία.
Επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων τώρα αποδίδονται, μετά από χρόνια διαπραγματεύσεων για να συμμετάσχει η συγγραφέας.
Θεματικά πάρκα Πότερ υπάρχουν σχεδόν κάθε χώρα. Τα αξιοθέατα Πότερ στις Η.Π.Α. – που κατασκευάστηκαν σε ακίνητα που ανήκουν στην Universal ως μέρος μιας συμφωνίας με αυτήν την εταιρεία – έχουν αυξήσει την επισκεψιμότητα στα θεματικά πάρκα στο Ορλάντο, τη Φλόριντα και τη Νότια Καλιφόρνια.
Τα πάρκα είναι χτισμένα γύρω από τις ιστορίες της πρωτότυπης σειράς της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ.
Ένα άλλο προσοδοφόρο μέρος του franchise είναι το blockbuster βιντεοπαιχνίδι «Hogwarts Legacy», με πωλήσεις άνω των 24 εκατομμυρίων αντιτύπων, αποφέροντας έσοδα άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Για χρόνια, η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ απέφευγε κάποιες ιδέες για παιχνίδια για κινητά, ανησυχώντας ότι οι χαρακτήρες της θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν με τρόπους που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν τα παιδιά και να τα κάνουν να ξοδέψουν τα χρήματα των γονιών τους χωρίς άδεια.
Αλλά παιχνίδια για κινητά όπως το «Magic Awakened», που επιτρέπει στους παίκτες να παίξουν ρόλους ως νέοι μαθητές του Χόγκουαρτς, τελικά έφτασαν στην αγορά.
Το τμήμα συνολικά απολάμβανε μεγαλύτερη ευελιξία από τα αντίστοιχα του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.
Ένα βιντεοπαιχνίδι βασισμένο στο παιχνίδι του Χόγκουαρτς Κουίντιτς είναι μεταξύ των επόμενων έργων, αφού οι μηχανικοί ξεπέρασαν ένα εμπόδιο. Σχεδιάζοντας το παιχνίδι, συνειδητοποίησαν ότι τα συστήματα δεν θα λειτουργούσαν τόσο ομαλά αν περιείχαν επτά παίκτες σε κάθε ομάδα Κουίντιτς, όπως απεικονίζεται στο βιβλίο.
Ωστόσο, η μείωση του αριθμού των παικτών σε μια ομάδα είναι αντίθετη με τη γνώση του Χάρι Πότερ.
Η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ το επέτρεψε. Το παιχνίδι είναι τώρα σε ανάπτυξη.
Πηγή: The Wall Street Journal