Όταν η Adrienne Borlongan πειραματιζόταν για πρώτη φορά με μια γεύση παγωτού, δεν φανταζόταν ότι αυτή θα γινόταν διάσημη παγκοσμίως. Ο λόγος για τη γεύση Whiter Rabbit, η οποία λίγες εβδομάδες αφότου την πρόσθεσε στο κατάστημα της στο Λος Άντζελες, Wanderlust Creamery, οι επισκέπτες την «αγκάλιασαν» γρήγορα.
Η γεύση ταξίδεψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν η Borlongan δημοσίευσε μια φωτογραφίες με ένα χωνάκι παγωτό τυλιγμένο με την επωνυμία White Rabbit. Η καραμέλα, που κατασκευάστηκε για πρώτη φορά στη Σαγκάη τη δεκαετία του 1940, είναι γνωστή για την εμβληματική συσκευασία κόκκινου-λευκού και μπλε και αγαπητή στα παιδιά. σε όλη την Κίνα. Και όταν οι Κινέζοι άρχισαν να μεταναστεύουν σε όλο τον κόσμο, η αγάπη τους για τη λευκή, κρεμώδη καραμέλα πήγε μαζί τους.
Λίγο μετά τη δημοσίευση αυτής της φωτογραφίας, οι άνθρωποι πήγαιναν στο Wanderlust, από όλη την Καλιφόρνια. Και τότε ήταν που συνειδητοποίησε ότι είχε ένα «διαμάντι» στα χέρια της. Έκτοτε, το White Rabbit είναι ο βασικός πυλώνας της σειράς παγωτών της Wanderlust και γίνεται συνέχεια sold out στο ιντερνετικό κατάστημα. Όμως η ιστορία του παγωτού που έγινε best seller κρύβει πολλά περισσότερα.
White Rabbit: Προέρχεται από την Κίνα
Η προέλευση του χρονολογείται από μία επιχείρηση, που βρίσκεται εκτός λειτουργίας πια, ονόματι ABC Company, που ιδρύθηκε στη Σαγκάη το 1943. Στην πορεία πουλήθηκε στην κρατική Guan Sheng Yuan Food Group, τα δικαίωματα του οποία κατέχει μέχρι σήμερα.
Αρχικά, τα ζαχαρωτά είχαν μια εικόνα του Μίκυ Μάους στο περιτύλιγμά τους, ώστε να είναι πιο ελκυστικά στα παιδιά. Καθώς όμως άρχισε να εκτοξεύεται σε πωλήσεις, η εταιρεία μετονομάστηκε και έβαλε ένα κουνέλι κινουμένων σχεδίων στη συσκευασία. Ο συνδυασμός των πολύχρωμων περιτυλιγμάτων και η γλυκιά γαλακτώδης γεύση στέφθηκε με επιτυχία.
Το White Rabbit έγινε σύμβολο στην Κίνα. Με τα χρόνια, έγιναν διάφορες δοκιμές σε άλλες γεύσεις, όπως το φυστίκι, αλλά η original έκδοσή του είχε μεγαλύτερη αξία. Η εν λόγω γεύση έχει συγκεντρώσει φανατικούς θαυμαστές στη νεότερη γενιά που έχει προχωρήσει πέρα από τις διάφορες αρωματικές καραμέλες της.
Μάλιστα, όταν συνεργάστηκε με μια τοπική μάρκα ομορφιάς για να πουλήσει βάλσαμο για τα χείλη εμπνευσμένα από το White Rabbit το 2018, η πρώτη παρτίδα 920 προϊόντων εξαντλήθηκε σε μισό λεπτό. Επιπλέον 10.000 σετ lip balm εξαντλήθηκαν σε τρεις ώρες όταν ξεκίνησαν οι εκπτώσεις την επόμενη μέρα. Το 2019, ένα αναδυόμενο κατάστημα White Rabbit Milk Tea στη Σαγκάη ήταν τόσο δημοφιλές που οι άνθρωποι ήταν πρόθυμοι να περιμένουν στην ουρά έως και τέσσερις ώρες για ένα φλιτζάνι τσάι με γάλα.
Στα 63 χρόνια που υπάρχει, η πορεία δεν ήταν τόσο γλυκιά και ομαλή. Το 2007, εκδόθηκε εντολή ανάκλησης για καραμέλες White Rabbit στις Φιλιππίνες και την Ινδονησία όταν εντοπίστηκαν ίχνη φορμαλδεΰδης σε ορισμένα συσκευασμένα προϊόντα διατροφής από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένου του White Rabbit.
Ορισμένα τρόφιμα, όπως τα φρούτα και το γάλα, περιέχουν μια μικρή ποσότητα φορμαλδεΰδης φυσικά, αλλά η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων μπορεί να προκαλέσει δηλητηρίαση, οδηγώντας σε συμπτώματα, όπως πονοκεφάλους και έμετο. Ωστόσο, ο κατασκευαστής του White Rabbit, Guan Sheng Yuan, δήλωσε πως μπορεί να χρησιμοποιούσαν πλαστές καραμέλες αντί για τις αυθεντικές.
Προσέλαβε επίσης μια διεθνή ανεξάρτητη εταιρεία δοκιμών για να επιθεωρήσει δείγματα από τις καραμέλες της για να αποδείξει ότι δεν βρέθηκαν τοξικές ουσίες, πριν αρθεί το πάγωμα στις καραμέλες White Rabbit.
Έχει ανακτήσει το χαμένο έδαφος
Παρ΄όλα αυτά όχι μόνο ανέκτησαν το χαμένο έδαφος, αλλά έχουν γίνει ακόμα πιο δημοφιλή στο παγκόσμιο κοινό, με αναφορές που υποστηρίζουν ότι η μάρκα εξάγει τις καραμέλες της σε περισσότερες από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο. Εν τω μεταξύ, το White Rabbit πιστώνεται τακτικά ως έμπνευση για προϊόντα διατροφής και επώνυμα είδη.
Το Baked Indulgence, ένα κατάστημα αρτοσκευασμάτων που διευθύνεται από δύο αδερφές, έχει προς πώληση ένα μπισκότο τύπου White Rabbit και ένα παγωτό κοντά στο πολυσύχναστο Central Piers με δημοφιλή γεύση το White Rabbit. Το μοντέρνο κατάστημα της Νέας Υόρκης Chop Suey Club πουλά κάλτσες με το λογότυπο White Rabbit.
Στο μεταξύ, eshop όπως το Etsy και το Society6, όπου οι τεχνίτες μπορούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους απευθείας στους καταναλωτές, διαθέτουν δεκάδες μαξιλαροθήκες White Rabbit, μπλουζάκια κι άλλες χειροτεχνίες. Αλλά η ίδια η εταιρεία δεν τα βλέπει με θετική ματιά. Υπάρχει συχνά μια γκρίζα περιοχή στην οποία εταιρείες ή σχεδιαστές δημιουργούν προϊόντα εμπνευσμένα από τη διάσημη επωνυμία αλλά χωρίς την υποστήριξή της.
Το 2021, η Bright Dairy & Food Co, η οποία είχε τα επίσημα δικαιώματα παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων White Rabbit — κατέθεσε αγωγή σε δύο εταιρείες στην Κίνα για τη δημιουργία μιας μη αδειοδοτημένης έκδοσης γάλακτος και τσαγιού σε σκόνη γάλακτος με γεύση White Rabbit. Η Bright Dairy & Food Co κέρδισε την υπόθεση και έλαβε πληρωμή 39.000 $.
Ενώ ο Guan Sheng Yuan δήλωσε ότι το παγωτατζίδικο δεν είχε τα δικαιώματα να πουλάει το παγωτό White Rabbit με την επωνυμία του, επισημάνθηκε επίσης σε τοπικούς ιστότοπους ειδήσεων ότι το παγωτό σερβίρει παγωτό White Rabbit σε απλό χωνάκι στο το κατάστημα, σε αντίθεση με τη φωτογραφία που μοιράστηκε διαδικτυακά η Borlongan. Όπως είπε ένας διευθυντής της Bright Dairy & Food Co σε συνέντευξή του σε τοπικά μέσα ενημέρωσης, «βλέποντα αυτές τις διαχρονικές επωνυμίες της Σαγκάης συχνά γίνονται trending προϊόντα στο εξωτερικό, μας ενέπνευσε να εξελιχθούμε παγκοσμίως πιο γρήγορα».
Η Borlongan, η οποία μεγάλωσε στην Καλιφόρνια από Φιλιππινέζους γονείς, γνωρίζει τη δύναμη του φαγητού στην ασιατική διασπορά και πειραματίζεται τακτικά με τις αγαπημένες της παιδικές γεύσεις όπως το ube. «Πιστεύω ότι υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση τώρα για κάτι περισσότερο από ευρωκεντρική ελκυστικότητα στις γεύσεις», λέει, αναφέροντας το tamarind και το πράσινο τσάι ως γεύσεις που από «εθνοτικές» έγιναν mainstream στις Ηνωμένες Πολιτείες την περασμένη δεκαετία. Ενώ η διεθνής επιτυχία του White Rabbit ήταν βιολογική, αυτές τις μέρες το λογότυπο του κουνελιού φαίνεται να τραβάει την ίδια προσοχή με την πραγματική γεύση της καραμέλας.
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr
Ο τεράστιος πολιτιστικός αντίκτυπος της Vogue και των McDonald’s σε μια αντικαπιταλιστική Ρωσία
Al Capone: Η σφαγή του Αγίου Βαλεντίνου – Το έγκλημα που συγκλόνισε την Αμερική το 1929
Με πληροφορίες από CNN