Η Asos θα στοχεύσει σε μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030 καθώς η εταιρεία fast fashion ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση των αγοραστών για βιώσιμα ρούχα.
Οι έμποροι λιανικής πώλησης έχουν αντιμετωπίσει επικρίσεις από ακτιβιστές για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των φθηνών ρούχων που αντιμετωπίζονται ως μιας χρήσης από πολλούς πελάτες. Εκτιμάται ότι η μόδα αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Έχει επίσης αντιμετωπίσει κοινωνικά ζητήματα όπως η εκπροσώπηση μεταξύ των προϊσταμένων και οι φερόμενες παραβιάσεις του κατώτατου μισθού εναντίον μερικών εργαζομένων που κατασκευάζουν τα ρούχα της βιομηχανίας. Η Asos, η οποία λειτουργεί μόνο διαδικτυακά, δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να αντιμετωπίσει «τις αυξανόμενες απαιτήσεις από τους πελάτες για παραγωγή με υπεύθυνο τρόπο» με στόχους τη μείωση των εκπομπών, την ανακύκλωση και την εκπροσώπηση των εργαζομένων.
Ο Νικ Μπέιτον, διευθύνων σύμβουλος της Asos, δήλωσε ότι η εταιρεία είχε θέσει «μεγάλες φιλοδοξίες». Η Asos ήθελε να ενεργήσει βιώσιμα και υπεύθυνα, ακόμη και αν επιδιώκει να αναπτυχθεί γρήγορα σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τα λεγόμενά του.
Ανέφερε επίσης, ότι οι στόχοι βιωσιμότητας θα προκαλούσαν κάποιες οριακές αυξήσεις κόστους, αλλά προέβλεψε ότι η αυξημένη ζήτηση θα το αντιστάθμιζε χάρη σε περισσότερους ανθρώπους που προσελκύονταν από τη μάρκα.
Ο λιανοπωλητής δήλωσε ότι δεν θα παράγει καθαρές εκπομπές άνθρακα στις δικές του δραστηριότητες έως το 2025 και ελπίζει να ευθυγραμμίσει την ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού της εταιρείας με αυτό το πρότυπο έως το 2030. Στη συνέχεια, η Asos θα αντισταθμίσει τυχόν εναπομείνασες εκπομπές από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγοράζει.
Είπε επίσης ότι θα βελτιώσει την ανακύκλωση των προϊόντων της, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης πιο βιώσιμων ή ανακυκλωμένων υλικών στα δικά της προϊόντα και συσκευασίες, τον σχεδιασμό ρούχων που μπορούν εύκολα να ανακυκλωθούν, κάτι που θα διευκολύνει τους πελάτες να το κάνουν.
Στα «χνάρια» της Asos και η Primark
Η Primark, ένας άλλος κολοσσός του Fast fashion , επίσης αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι θα δεσμευτεί να κάνει όλα τα ρούχα της βιώσιμα έως το 2027, μειώνοντας επίσης στο μισό το αποτύπωμα άνθρακα έως το 2030.
Η κυκλική οικονομία θα βοηθήσει να μειωθεί περαιτέρω ο αντίκτυπος της μόδας στον πλανήτη. Μια μελέτη της Βασιλικής Εταιρείας Τεχνών, Κατασκευών και Εμπορίου διαπίστωσε ότι σχεδόν τα μισά προϊόντα που προστέθηκαν στα Asos, Boohoo, Missguided και PrettyLittleThing για ένα δεκαπενθήμερο ήταν κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από νέα πλαστικά όπως πολυεστέρας, ακρυλικό και νάιλον.
Η ζήτηση για παρθένο πλαστικό συντελεί στη διατήρηση της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων και τελικά αυξάνει τα απόβλητα. Ο Beighton αναγνώρισε ότι η κίνηση της Asos αποσκοπούσε εν μέρει στην προσέλκυση περισσότερων καταναλωτών με περιβαλλοντική συνείδηση, καθώς και στην αύξηση των πωλήσεων από υπάρχοντες πελάτες.
Όσον αφορά τους στόχους της διαφορετικότητας, η Asos είπε ότι θα διασφαλίσει ότι το 50% των διευθυντών σε κάθε επίπεδο να είναι γυναίκες και το 15% από εθνικές μειονότητες έως το 2030 – από 42% και 7%.
Αυτό θα ταιριάζει σε μεγάλο βαθμό με τον πληθυσμό του Ηνωμένου Βασιλείου, στον οποίο το 50,6% ήταν γυναίκες το 2019 και το 14% από εθνικές μειονότητες το 2018, σύμφωνα με την ομάδα Diversity UK.