Ο ψηφιακός οίκος μόδας The Fabricant ανταποκρίνεται πλέον στην νέα πραγματικότητα. Δημιούργησε ένα διαδικτυακό στούντιο σχεδιασμού στο οποίο οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν αποκλειστικά εικονικά ενδύματα για να ανταλλάξουν και να φορέσουν στο metaverse. Όσο ακραίο και αν φαντάζει είναι αλήθεια.

Με το όνομα The Fabricant Studio, η πλατφόρμα αναπτύχθηκε για να κάνει το εικονικό σχέδιο μόδας προσβάσιμο σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε στον κόσμο, σπάζοντας τα όρια του χωροχρόνου. Θα φτιάχνετε δηλαδή ρούχα και θα κάνετε το styling σε μια οθόνη -όπως παλιότερα κάναμε στους Sims- μόνο που σε αυτή την περίπτωση θα είναι για εσάς.

Το στούντιο εγκαινιάζεται από το The Fabricant ως μέρος της guest editorship του για το Dezeen 15, ένα διαδικτυακό φεστιβάλ που γιορτάζει τα 15α γενέθλια του. Ως μέρος της εκδήλωσης, ανέθεσε σε 15 δημιουργικούς ανθρώπους να φανταστούν τρόπους για να κάνουν τον κόσμο καλύτερο τα επόμενα 15 χρόνια.

Η Amber Slooten, η συνιδρυτής του The Fabricant, παρουσίασε την πλατφόρμα ως μέρος του μανιφέστου της για το μέλλον της ψηφιακής μόδας σε μια ζωντανή συνέντευξη με τον αρχισυντάκτη του Dezeen, Marcus Fairs, αναφερόμενη στη «δημιουργία της γκαρνταρόμπας του metaverse».

Το Fabricant Studio λειτουργεί προσκαλώντας τους χρήστες να δημιουργήσουν, να κόψουν και να ανταλλάξουν ψηφιακά ενδύματα ως NFT, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να φορεθούν σε διάφορα ψηφιακά περιβάλλοντα στο Metaverse, ένα αναδυόμενο ψηφιακό σύμπαν στο οποίο οι χρήστες μπορούν να βιώσουν μια παράλληλη ζωή.

Σύμφωνα με το The Fabricant, αναπτύχθηκε για να επιτρέπει σε «οποιονδήποτε να γίνει ψηφιακός σχεδιαστής μόδας» και να δημιουργεί ρούχα με κορυφαίες μάρκες και δημιουργικούς. Είναι επίσης αποστολή του The Fabricant να δημιουργήσει την γκαρνταρόμπα του meta.

Πώς θα πληρώνουν οι χρήστες του The Fabricant

«Στο The Fabricant Studio, οι ιδιώτες βρίσκονται σε ισότιμη βάση με τις παγκόσμιες επωνυμίες και αυτό γίνεται κατανοητό και εκτιμάται από όλους τους συμμετέχοντες», είπε ο οίκος μόδας στο Dezeen.

Τα NFT, ή τα μη ανταλλάξιμα διακριτικά στοιχεία, είναι ψηφιακά πιστοποιητικά ιδιοκτησίας και γνησιότητας που μπορούν να εκχωρηθούν σε ψηφιακά στοιχεία. Τα διακριτικά καταγράφονται ή κόβονται μεμονωμένα σε blockchain, παρόμοια με μια συναλλαγή κρυπτονομίσματος, η οποία επιτρέπει την αγορά, την πώληση και τη συλλογή του σχετικού περιουσιακού στοιχείου. Στο The Fabricant Studio, κάθε νέα συν-δημιουργία κόβεται στο Flow blockchain.

Η πρώτη συλλογή που παράγεται στο The Fabricant Studio, με το όνομα Season 0, κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο. Δημιουργήθηκε από μια ομάδα 50 χρηστών που προσκλήθηκαν ενώ τα κύρια ενδύματα σχεδιάστηκαν από την The Fabricant, καθώς και από τους ψηφιακούς δημιουργούς Mengze Zheng, Idiat Shiole και Taskin Goec, καθώς και από τις μάρκες Dickies και Marques Almeida.

Πώς φτιάχνονται τα ρούχα

Κάθε καινούργιο θέλει εκμάθηση, Η διαδικασία δημιουργίας ψηφιακών ενδυμάτων στο The Fabricant Studio ξεκινά με επωνυμίες στον χώρο της μόδας και σχεδιαστές να ρίχνουν τρισδιάστατα ενδύματα ως πρότυπα στην πλατφόρμα.

Αυτά τα βασικά ενδύματα σχηματίζουν κενά πρότυπα που διατίθενται στους χρήστες για προσαρμογή σε ψηφιακά υφάσματα, διακοσμητικά και αξεσουάρ που έχουν δημιουργηθεί ειδικά για την πλατφόρμα.

Μόνο μία εκδοχή κάθε ρούχου μπορεί να κατασκευαστεί – που σημαίνει ότι κάθε κομμάτι είναι υψηλής ραπτικής. Μόλις ολοκληρωθεί, κάθε κομμάτι κόβεται ως NFT με τον χρήστη πίσω του να αναγνωρίζεται ως συνδημιουργός με τον σχεδιαστή του κύριου ενδύματος. Στη συνέχεια, τα δικαιώματα από τις πωλήσεις κατανέμονται εξίσου μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στη δημιουργία του.

Η Fabricant ελπίζει ότι η πλατφόρμα θα προσφέρει ευκαιρίες κόντρα στον μυστικό, χρονοβόρο και ακριβό κόσμο του φυσικού σχεδιασμού ρούχων.

Θα επιτρέψει επίσης στους λάτρεις της μόδας που δεν είναι γνώστες της τεχνολογίας να δημιουργούν εύκολα ψηφιακά ρούχα χωρίς την ανάγκη γνώσης λογισμικού τρισδιάστατου σχεδιασμού.

Η επόμενη σεζόν του θα ξεκινήσει στις 30 Νοεμβρίου και θα είναι ανοιχτή για όλους. Όπως συμβαίνει με όλες τις μελλοντικές σεζόν, επωνυμίες, καλλιτέχνες και δημιουργικοί από διάφορους κλάδους θα προσκληθούν να ρίξουν κορυφαία ρούχα.

Εμφανίστηκε το 2018

Η Fabricant ιδρύθηκε από την Slooten με τους Kerry Murphy και Adriana Hoppenbrouwer το 2018 για να καθοδηγήσει τη βιομηχανία της μόδας προς ένα μέλλον ψηφιακών ρούχων.

Το 2020, η Slooten είπε στο Dezeen ότι το ενδιαφέρον για την εικονική μόδα έχει μονοπωλήσει τους τελευταίους μήνες, οπότε μετά από την ανακοίνωση του Metaverse καταλαβαίνουμε ότι έχει κορυφωθεί.