H Anifa Mvuemba είναι μια ανερχόμενη σχεδιάστρια μόδας που υπόσχεται πολλά. Αφότου έλαβε επιχορήγηση από το CFDA/Vogue Fashion Fund έστειλε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τους θαμώνες της, λέγοντάς τους να «μείνουν συντονισμένοι».

Τα ρούχα Hanifa, βασίζονται κυρίως στο ηλεκτρονικό εμπόριο, έχουν φορεθεί από διασημότητες, όπως η Beyoncé, η Tracee Ellis Ross και Issa Rae. Στις 16 Νοεμβρίου, η μάρκα πραγματοποίησε επιτέλους την πρώτη της παρουσία στην Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων στην Ουάσιγκτον, στην αυλή Kogod με γυάλινη οροφή.

Η παρουσίαση «Hanifa Dream» για το Φθινόπωρο-Χειμώνα 2021 γιόρτασε τη 10η επέτειο της μάρκας και παρουσίασε μια σειρά από νέα κομμάτια μαζί με τα κλασικά υποδήματα της. Το brand της αγκαλιάζει την κουλτούρα των «μαύρων», ενώ τα μοντέλα στις επιδείξεις μόδας έχουν επίσης μαύρο δέρμα, ενώ προσφέρει μεγέθη από 0 έως το 20.

«Έπρεπε να εμφανιστούμε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας, αλλά απλά δεν λειτούργησε σωστά», είπε η Mvuemba στο CNN μετά το show. «Έτσι ξεκίνησα εδώ (στο DC) πριν από 10 χρόνια και εδώ θα κάνουμε την πρώτη μας παράσταση».

Πέρυσι, η Mvuemba έγινε πρωτοσέλιδο για το εικονικό show της συλλογής Άνοιξη-Καλοκαίρι 2020 που πραγματοποιήθηκε στο Instagram Live. Αντί για μοντέλα, τα ρούχα ήταν τρισδιάστατα διαμορφωμένα σε ακέφαλες, αιωρούμενες φιγούρες, δίνοντας στην παρουσίαση μια άλλη αίσθηση.

Η συλλογή αποτίει φόρο τιμής στην Κονγκολέζικη κληρονομιά της, χρησιμοποιώντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, την σιλουέτα και το χρώμα των γυναικών από την Αφρική, τις οποίες τιμά μέσα από τα δημιουργήματά της.

Στο «Hanifa Dream», η Mvuemba χρησιμοποίησε νέα υφάσματα, δημιουργώντας πλεκτά φορέματα, παλτό από λουστρίνι και φορέματα από τζιν. Η υφή ήταν ένα κεντρικό θέμα στην παράσταση, καθώς η Hanifa ένωσε τα ασύμμετρα, δομημένα ρούχα της σε νέα μέσα. Μια από τις πρώτες εμφανίσεις ήταν μια μπλε καπαρντίνα με λουστρίνι, που υποδηλώνει την τεχνική αυτή.

«Όλα όσα κάνω έχουν κάποιον λόγο ύπαρξης. Αν είστε από την Αφρική, τότε ξέρετε για τις αφρικανικές μοδίστρες και πόσο σημαντική είναι η κάθε λεπτομέρεια,  όπως το χρώμα και τα prints. Πραγματικά ήθελα απλώς να τα χρησιμοποιήσω σε αυτήν τη συλλογή, απλώς για να τιμήσω τις Αφρικανές μοδίστρες» έγραψε στο Instagram.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hanifa (@hanifaofficial)

Πώς ξεκίνησε το brand Hanifa 

Είναι από τις σχεδιάστριες που θέλουν να κάνουν την διαφορά, καθώς σε μια κοινωνία που μεταβάλλεται το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και με την μόδα. Η Mvuemba ίδρυσε αρχικά την εταιρεία της χωρίς εξωτερική χρηματοδότηση, μιας και θεωρούταν outsider, και μεγάλωσε οργανικά τους θαυμαστές της ενώ συνέχισε να δουλεύει από το στούντιο της στο Μέριλαντ.

Ένα μεγάλο μέρος της προβολής της μάρκας οφείλεται στις σχέσεις της με ιστορικές εκδόσεις, όπως το περιοδικό Essence, και έγχρωμους ανθρώπους σε χώρους μόδας, μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

«Όταν ξεκίνησα, δεν ήθελα να χαρακτηριστώ ως μια Αφρικάνα σχεδιάστρια γιατί τοποθετούνται σε μια ξεχωριστή κατηγορία. Χρησιμοποιώ πάντα την αφρικανική κουλτούρα στα σχέδια μου, η οποία είναι τόσο σημαντική. Βλέπεις τις ραφές, βλέπεις τη δομή, βλέπεις τα prints. Έτσι, ήθελα απλώς να το έχω ακόμα και να το κάνω με τον δικό μου τρόπο. Αυτό κάνω άλλωστε από τότε που ξεκίνησα» λέει η Mvuemba.