Η περίοδος της ατέλειωτης καραντίνας άλλαξε τόσο τις συνήθειες μας όσο και το στυλ μας. Τα άνετα ρούχα και παπούτσια – κυρίως τα δεύτερα- ήταν προτεραιότητες στο outfit μας, πράγμα απολύτως λογικό. Επιστρέφοντας πια στην κανονικότητα, ήρθαν ξανά και τα ψηλά παπούτσια που πολύ μας είχαν λείψει.
Δεν ήταν άλλωστε τυχαίο που το Medusa Aevitas των 1.425 δολαρίων που φορούσε η Ariana Grande, ήταν το δεύτερο σε αναζητήσεις στον ιστότοπο της μόδας. Πολλές ήταν οι γυναίκες που έδειξαν ενδιαφέρον, αποδεικνύοντας πως τα flat παπούτσια δεν θα είχαν πια περίοπτη θέση στην εικόνα τους.
«Οι άνθρωποι θέλουν απλώς να αισθάνονται ευτυχισμένοι ξανά», εξηγεί η διάσημη στυλίστρια Nicole Chavez, η οποία ανέφερε πως τα ψηλοτάκουνα παπούτσια αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της μεγαλύτερης μόδας που βοηθάει στο να ανέβει η διάθεση, όπως αναφέρει το CNNStyle.
«Βγαίνουμε χωρίς να φοράμε αθλητικά και άνετα παπούτσια, κάνοντας ένα μεγάλο άλμα προς τα ψηλοτάκουνα», είπε η Chavez και πρόσθεσε: «Νιώθω ότι η πλατφόρμα, επειδή είναι πιο άνετη, είναι μια εξαιρετική εναλλακτική. Όσο μεγαλύτερο τόσο καλύτερα».
Και οι άντρες επιλέγουν πλατφόρμες
Ο ράπερ και τραγουδιστής Lil Nas X τα φοράει συχνά με τα εντυπωσιακά ρούχα του, ενώ ο Billy Porter συνδύασε την αστραφτερή τουαλέτα Richard Quinn με statement μπότες πλατφόρμας στα The Fashion Awards.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο συνιδρυτής της Syro, Shaobo Han, λέει ότι τα παπούτσια έχουν γίνει εργαλείο αυτοέκφρασης, καθώς οι άνθρωποι όλο και περισσότερο αμφισβητούν και θολώνουν τα δυαδικά φύλα. «Είναι δυνατό να μπορείς να δείξεις τη θηλυκότητά σου (στους δρόμους) χωρίς να ντρέπεσαι». εξήγησε ο Han.
Item των καιρών οι πλατφόρμες
Η δημοτικότητα τους αυξήθηκε και μειώθηκε κατά τη διάρκεια των χρόνων. Οι πρώτες πλατφόρμες υπήρχαν ήδη από τον 6ο αιώνα π.Χ. Με την πάροδο του χρόνου εξελίχθηκαν, περιλαμβάνοντας ξύλινα στυλ της Ανατολικής Ασίας που φορούσαν οι γυναίκες Manchu κατά τη διάρκεια της δυναστείας Qing. Το τακούνι πλατφόρμας πιστεύεται ότι εμφανίστηκε στην Περσία του 17ου αιώνα.
Μόλις αναπτύχθηκε το ψηλό λεπτό τακούνι, οι πλατφόρμες έπεσαν στην αφάνεια για να επανέλθουν στη μόδα κατά τις δεκαετίες του 1930, του 1970 και στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και του 2000. Το ενδιαφέρον για τις πλατφόρμες φαίνεται να αυξάνεται σε περιόδους «κοινωνικής αναταραχής και οικονομικού στρες», παρατήρησε ο Hemmelseck.
Αν υπήρξε ποτέ ένα παπούτσι που ταξίδευε τη φαντασία, ήταν αυτό που δημιούργησε ο Ιταλός σχεδιαστής παπουτσιών Salvatore Ferragamo. Το 1938, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης, ο σχεδιαστής κυκλοφόρησε τις πλατφόρμες The Rainbow, με πολύχρωμη σόλα, που κατασκευάστηκαν ως φόρο τιμής στη Judy Garland. Κατασκευάστηκαν με χρωματιστό δέρμα και φελλό, κάτι που ήταν σπάνιο εκείνη την εποχή.
Ο πλατφόρμες έγιναν περιζήτητες τη δεκαετία του 1930, εικάζει ο Hemmelseck. Πολλές γυναίκες εκείνη την εποχή δεν μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά μια πολυτελή γκαρνταρόμπα, οπότε η επένδυση σε ένα ακριβό τακούνι πλατφόρμας που θα μπορούσε να φορεθεί με πολλά ρούχα το έκανε ένα μοναδικό item.
https://www.intronews.gr/8587-2-chaotic-chic-stil-tiktok
Τα τακούνια πλατφόρμας έχουν επίσης αναπτύξει διαφορετικές έννοιες με την πάροδο του χρόνου – και σε ορισμένες περιπτώσεις συμβολίζουν κάτι πιο «πονηρό». Με την πάροδο του χρόνου, εξελίχθηκε στις ξεκάθαρες πλατφόρμες Lucite της δεκαετίας του ’90 που φορούσαν στρίπερ και χορεύτριες, χάρη σε επωνυμίες όπως η Pleaser, που στη συνέχεια μπήκαν στο mainstream στη δεκαετία του 2000 καθώς οι σταρ τις υιοθέτησαν στη μόδα.
Όσον αφορά τις γόβες πλατφόρμας που προτιμήθηκαν, φέτος, στο κόκκινο χαλί, ο Hemmelsack είπε ότι αυτό το στυλ αναδεικνύει αυτόν τον ερωτισμό καθώς και την έξαρση της νοσταλγίας της δεκαετίας του ’90.