Ολοένα και πιο συχνά βλέπουμε μέσα από πασαρέλες γνωστών οίκων μόδας και σχεδιαστών να περνιέται κάποιο κοινωνικό μήνυμα. Η κλιματική αλλαγή και ο πόλεμος ήταν αυτά που κυριάρχησαν στην Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι. Η παρουσίαση της συλλογής φθινοπώρου/χειμώνα του Alexander McQueen, όμως, σε μια αποθήκη στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης ήταν μια «ωδή» για τη φύση.
Η συλλογή περιείχε ρούχα με βολάν σε συνδυασμό με μποτάκια, καμπαρντίνες και κουστούμια. Οι έντονοι ώμοι στα σακάκια και στα πανωφόρια, επίσης, έκαναν την διαφορά, δίνοντας έναν πιο «αιχμηρό» χαρακτήρα στην σειρά. Υπήρχαν επίσης πανκ αναφορές, όπως δερμάτινα μπουφάν και ξέφτια, που θύμιζε τη δουλειά του ιδρυτή της μάρκας, Lee McQueen.
Υπήρχαν και κάποια ρούχα με ένα εμπριμέ ύφασμα εμπνευσμένο από το περίφημο φόρεμα που ζωγράφισαν με σπρέι ρομπότ ζωντανά στην πασαρέλα το 1999, ως μέρος της συλλογής Νumber 13 του McQueen. Εκτός από τις αναφορές στο παρελθόν, η συλλογή είναι προσγειωμένη στο παρόν. Fluo χρώματα, όπως μανταρινί και πράσινο και γενικότερα χρώματα της φύσης, δεν έλειψαν.
Τα μοντέλα στην πασαρέλα περπατούσαν γύρω από στοιβαγμένα μαραμένα φύλλα, τα οποία μάζεψαν αφού είχαν πέσει από μόνα τους κάτω, σύμφωνα με τη δημιουργική διευθύντρια της μάρκας Sarah Burton στα παρασκήνια. Πρόσθεσε ότι το 85% της συλλογής παρήχθη από «βιώσιμα, ανακυκλώσιμα υφάσματα», συμπεριλαμβανομένου του πολυεστέρα.
Στις σημειώσεις που διανεμήθηκαν στην έκθεση, η Burton εξήγησε ότι η έμπνευση της ήταν το μυκήλιο, το φυτικό μέρος ενός μύκητα. «Το μυκήλιο έχει την καλύτερη διασυνδετική δύναμη, μεταδίδει μηνύματα μέσω μιας μαγικής υπόγειας δομής. Επιτρέπει στα δέντρα να πλησιάσουν το ένα το άλλο όταν χρειάζονται βοήθεια ή είναι άρρωστα», είπε. Ο εορτασμός της κοινότητας και της σύνδεσης τώρα, καθίσταται «πιο σημαντικό από ποτέ».
Τα υφάσματα από μυκήλιο θεωρούνται μια βιώσιμη εναλλακτική λύση, και μπορούν να αντικαταστήσουν το δέρμα, όπως και τα μανιτάρια. Η Burton είπε ότι η εταιρεία ελπίζει να τα χρησιμοποιήσει στο μέλλον, καθώς είναι μια λύση που αποδίδει.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η «στροφή» του brand του Alexander McQueen
Η Burton πήρε τα ηνία από τον Lee McQueen, μετά τον θάνατό του το 2010, αφού επί 14 χρόνια ήταν το δεξί του χέρι. Η μάρκα που βρίσκεται στην «ομπρέλα» του πολυτελή ομίλου Kering από το 2001, επεκτάθηκε σε περισσότερες εμπορικές κατηγορίες, όπως αξεσουάρ και υποδήματα.
Μέσα στα χρόνια έχει αλλάξει χαρακτήρα, κι έτσι η άλλοτε αντικαθεστωτική μάρκα έχει απήχηση μέχρι και στην βασιλική οικογένεια. Η Brunton, να θυμίσουμε ότι σχεδίασε το νυφικό της Δούκισσας του Cambridge το 2011. Ακόμα, ο διευθύνων σύμβουλος Emmanuel Gintzburger είπε ότι ήθελε να κάνει το brand του Alexander McQueen, έναν από τους πιο πολυτελείς οίκους στον κόσμο. Η αποχώρηση από το πρόγραμμα της εβδομάδας μόδας, και η απόφαση να παρουσιάσει συλλογές σε μέρη της επιλογής της, είναι μάλλον μέρος του σχεδίου.
Μάλιστα, η μητρική εταιρεία του Alexander McQueen, Kering, έκλεισε τα ρωσικά καταστήματα και τις διαδικτυακές της δραστηριότητες όπως και πολλοί οίκοι μόδας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Διαβάστε επίσης στο intronews.gr
Bella Hadid: Παραδέχεται ότι έκανε πλαστική στη μύτη – «Aισθανόμουν άσχημη και αδιάφορη»