Φαίνεται ότι η  πανδημία μας έκανε να εξοικειωθούμε τόσο πολύ με το να καλύπτουμε το πρόσωπο μας που η balaclava, αποτελεί πλεόν  ένα ακόμα αξεσουάρ.

Η ιστορία της ξεκινάει από τον στρατό καθώς με αυτήν οι στρατιώτες κάλυπταν τα πρόσωπα τους προσφέροντας τους προστασία από το κρύο. Πήρε το όνομά της από την ουκρανική πόλη-λιμάνι Balaclava, όπου διαδραματίστηκε μια μάχη το 1854 κατά τη διάρκεια του Κριμαϊκού Πολέμου, όπου βρετανικά και ιρλανδικά στρατεύματα στάλθηκαν για να πολεμήσουν Ρώσους στρατιώτες σε συνθήκες παγετού.

Το πλεκτό κάλυμμα κεφαλής έγινε από τότε σύμβολο της πολιτοφυλακής της Ανατολικής Ευρώπης, αφού χρησιμοποιήθηκε από φιλορώσους αυτονομιστές διαδηλωτές για να αποφύγουν την παρακολούθηση.

Ωστόσο, για μία ακόμα φορά η μόδα μας εκπλήσσει με το πως μπορεί να κάνει rebranding ενός ομολογουμένως όχι και τόσο ευχάριστου αντικειμένου.

Όλοι μας θυμόμαστε την εμφάνιση της Κιμ Καρντάσιαν στο Met Gala όπου εμφανίστηκε καλυμμένη με ένα μαύρο Balenciaga που την τύλιγε σχεδόν ασφυκτικά ακόμα και στο πρόσωπο. Τότε θεωρήσαμε ότι είναι μια ακόμα εκκεντρική εμφάνιση από εκείνες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στο συγκεκριμένο event.

 

Λίγο αργότερα, η balaclava άρχισε να κατακτά τις διεθνείς πασαρέλες με γνωστούς σχεδιαστές όπως ο αείμνηστος Virgil Abloh ο οποίος της έδωσε μια πιο φουτουριστική διάσταση συνδυάζοντας την κλασσική σκακιέρα με ένα total φούξια σύνολο σε μια εμφάνιση βγαλμένη από την Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων.

Και δεν ήταν ο μόνος, αφού και οι οίκοι  Moschino, Balmain, Marine Serre και Raf Simmons επίσης την συμπεριέλαβαν στις συλλογές τους.

Όπως συμβαίνει πάντα το trend δεν περιορίστηκε στην ελίτ του σχεδιαστικού κόσμου αφού σταδιακά fast fashion brand όπως ZARA άρχισαν να λανσάρουν την δική τους εκδοχή του πλέον διάσημου αξεσουάρ. Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο τα  social media και ειδικά το Instagram και το Tik Tok δεν θα μπορούσαν να μην κατακλυστούν από νεαρά πρόσωπα τα οποία στην προσπάθεια τους να συμβαδίσουν με το νέο trend φορούσαν balaclava σε διάφορα χρώματα και είδος μπλεξίματος. Χαρακτηριστικοί είναι και οι αριθμοί με τους χρήστες του διαδικτύου να αναζητούν “πώς να πλέκεις μια balaclava ” σε ποσοστό που αυξήθηκε κατά 5000% τους τελευταίους 12 μήνες  ενώ η ζήτηση για balaclava έχει αυξηθεί κατά 230% από τις αρχές Νοεμβρίου.

 

Βέβαια, αυτό που μας προκαλεί μεγάλη απορία είναι πως σε μια περίοδο όπου όλοι μας ασφυκτιούμε μέσα στις μάσκες και περιμένουμε το πότε θα απαλλαγούμε από αυτές γίνεται τάση κάτι που καλύπτει σχεδόν όλο το πρόσωπο αφήνοντας ελεύθερα μόνο τα μάτια και σε μερικές περιπτώσεις ούτε αυτά.

Τελικά, μήπως πια το να καλυπτόμαστε έχει αρχίσει να γίνεται κάτι φυσιολογικό και απλά προσπαθούμε να το κάνουμε με πιο ευφάνταστο τρόπο;

https://www.intronews.gr/georgia-parashou-humanity-greece/opinion/portraits/