Πριν λίγες ημέρες, ο ισπανικός οίκος Balenciaga βρέθηκε στο επίκεντρο, μετά τη διαφημιστική καμπάνια για τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2023, που προκάλεσε την κατακραυγή του κόσμου. Για την ακρίβεια, κυκλοφόρησε καμπάνια με μικρά κορίτσια με τίτλο «Toy Stories», στην οποία κρατούσαν λούτρινα αρκουδάκια με περιλαίμια και λουριά που παρέπεμπαν σε BDSM αισθητική.

Πίσω από τα κλικ, ήταν ο φωτογράφος του National Geographic, Gabriele Galimberti, ο οποίος εξίσου έχει πλέον μπελάδες.

Η Balenciaga απέσυρε την καμπάνια λίγες ώρες αργότερα και ζήτησε συγγνώμη, αφού ο κόσμος την κατηγόρησε πως αγγίζει τα όρια παιδικής πορνογραφίας, ωστόσο το θέμα δεν έχει λήξει ακόμα. Προκειμένου να περιοριστεί η οργή απέναντι στην Balenciaga, ο Οίκος αποφάσισε να πράξει τα δέοντα προκειμένου να αποποιηθεί οποιαδήποτε ευθύνη.

Συγκεκριμένα κατέθεσε αγωγή κατά της North Six, την εταιρείας παραγωγής που διαχειριζόταν τα logistics και τον σκηνογράφο Nicholas Des Jardins, ζητώντας αποζημίωση 25 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα, ο Οίκος Balenciaga θέλει «να ζητήσει αποζημίωση για εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν σε σχέση με μια διαφημιστική καμπάνια, όπου ο οίκος Balenciaga προσέλαβε (την North Six) για την παραγωγή».

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι, χωρίς τη γνώση ή την άδειά της, οι κατηγορούμενοι «περιέλαβαν ορισμένα έγγραφα στις φωτογραφίες της εκστρατείας».

«Μέλη του κοινού, συμπεριλαμβανομένων των ειδησεογραφικών μέσων, έχουν συνδέσει ψευδώς και φρικτά τον Balenciaga με το αποκρουστικό και βαθιά ανησυχητικό θέμα της δικαστικής απόφασης», αναφέρουν επίσης τα έγγραφα.

Σημειώνεται πάντως πως ο οίκος Balenciaga, ωστόσο δεν έχει κινηθεί νομικά κατά της Adidas, η οποία ήταν συνεργάτης σε μία από τις καμπάνιες.

Η North Six, από την πλευρά της επισημαίνει ότι δεν είχε αναλάβει την συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια, αλλά διαχειρίστηκε τα logistics για τη συλλογή Άνοιξη ’23 με θέμα το office business.

Όσον αφορά τον Ιταλό φωτογράφο, Gabriele Galimberti, είπε πως δεν μπορούσε να σχολιάσει τις επιλογές του Balenciaga. Εξήγησε πως «δεν είχε το δικαίωμα να επιλέξει με κανέναν τρόπο ούτε τα προϊόντα, ούτε τα μοντέλα, ούτε τον συνδυασμό τους. Ως φωτογράφος, μου ζητήθηκε μόνο και μόνο να απαθανατίσω τη δεδομένη σκηνή και να τραβήξω τις λήψεις σύμφωνα με το στιλ μου. Ως συνήθως, η διεύθυνση της καμπάνιας και των γυρισμάτων δεν είναι στα χέρια του φωτογράφου».

Διαβάστε ακόμη: CONVERSE CHUCK 70: To νέο unisex game changer

Η δεύτερη δημόσια συγγνώμη της Balenciaga

Ο Οίκος μετά την αγωγή, έκανε και δεύτερη ανακοίνωση ζητώντας συγγνώμη, βλέποντας πως οι χρήστες συνεχίζουν να τον κατακεραυνώνουν.

«Η Balenciaga επαναλαμβάνει την ειλικρινή της συγγνώμη για την προσβολή που προκαλέσαμε και ζητά συγγνώμη από όλους», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανάρτηση.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Balenciaga ? (@balenciaga)

Kim Kardashian για Balenciaga: «Επανεξετάζω τη σχέση μου με την εταιρεία»

Στο μεταξύ, η Kim Kardashian δεν είχε σχολιάσει επί του θέματος, εξηγώντας τους λόγους που την κράτησαν να κρατήσει σιγή ισχύος για λίγο. Η ίδια δήλωσε χαρακτηριστικά μέσω του Instagram της:

«Τις τελευταίες μέρες σιωπούσα, όχι γιατί δεν σοκαρίστηκα και δεν εξοργίστηκα με την πρόσφατη καμπάνια, αλλά επειδή ήθελα μια ευκαιρία να μιλήσω με την ομάδα του οίκου και να καταλάβω κι εγώ πώς ακριβώς συνέβη αυτό. Ως μητέρα τεσσάρων παιδιών, με αναστάτωσαν αυτές οι ενοχλητικές εικόνες. Η ασφάλεια των παιδιών πρέπει να αντιμετωπιστεί με τον  μεγαλύτερο σεβασμό και οτιδήποτε εναντίον της δεν πρέπει να έχει θέση στην κοινωνία μας, τελεία και παύλα.

Εκτιμώ την απόσυρση της καμπάνιας και τη συγγνώμη του οίκου. Μιλώντας μαζί τους, πιστεύω ότι κατανοούν πόσο σοβαρό είναι το ζήτημα και θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να μην συμβεί αυτό ποτέ ξανά.

Σχετικά με το μέλλον μου στον οίκο Balenciaga, αυτή τη στιγμή αναθεωρώ τη σχέση μου με το brand, σύμφωνα με την προθυμία τους να αναλάβουν ευθύνες για κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβεί ποτέ και με τις δράσεις που περιμένω να δω να παίρνουν για να προστατεύσουν τα παιδιά».