Η 18χρονη σκιέρ Eileen Gu γνωρίζει τεράστια αναγνώριση στην Κίνα αυτήν την περίοδο, καθώς συνεχίζει να συνάπτει συνεργασίες με γνωστά brands. Αφήνει για λίγο τα αθλητικά φαρδιά ρούχα της και τα χιονοπέδιλα, και φοράει τα καλά της για οίκους μόδας, όπως η Louis Vuitton. Της πήρε 4 χρόνια για να αναγνωριστεί τόσο ως κορυφαία αθλήτρια όσο και ως μοντέλο με τεράστια κέρδη.
Μετά την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες το όνομά της προκάλεσε τέτοιο πανικό στην Κίνα, που η πλατφόρμα Weibo κράσαρε. Πέρα από τα μετάλλια που της χάρισαν αναγνώριση, έκλεισε επικερδείς συνεργασίες με οίκους μόδας. Υπέγραψε συμβόλαιο με το IMG Models, το πρακτορείο που εκπροσωπεί τις Bella Hadid, Kate Moss και Hailey Bieber, έχει συνάψει συμφωνίες με Louis Vuitton, Victoria’s Secret και Tiffany & Co., καθώς και με την πολυτελή ελβετική IWC και την μάρκα καλλυντικών Estée Lauder, μεταξύ άλλων.
Συγκαταλέγεται πλέον μεταξύ των αθλητών με τις περισσότερες χορηγίες σε αυτούς τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Έφτασε στο Πεκίνο με περισσότερες από 20 εμπορικές συνεργασίες, από ακουστικά Beats by Dre μέχρι Cadillac. Στην Κίνα είναι γνωστή με το κινέζικο όνομά της Gu Ailing και έχει το παρατσούκλι «Πριγκίπισσα του Χιονιού», που την κάνει ιδιαίτερα πολύτιμη για τις επωνυμίες. Από το 2019, αν και γεννημένη στην Καλιφόρνια, αποφάσισε να διαγωνιστεί για την Κίνα, από όπου κατάγεται.
Μιας και ήξερε μανδαρινικά της χάρισε μια θέση σε κινεζικές τηλεοπτικές διαφημίσεις, banners, ενώ το πρόσωπό της μπήκε ακόμα και σε κουτί γάλατος. Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com, η αλυσίδα καφέ Luckin Coffee και η εταιρεία τηλεπικοινωνιών China Mobile την επέλεξαν επίσης σαν πρόσωπο καμπάνιας.
Η ασιατική έκδοση του περιοδικού της βιομηχανίας μάρκετινγκ και διαφήμισης, Campaign, υπολόγισε ότι η Gu θα μπορούσε να βγάλει περίπου 2,5 εκατομμύρια δολάρια από μια μόλις διαφήμιση. Και αυτό υπολογίστηκε πριν από την επιτυχία της και το χρυσό μετάλλιο.
H Gu έχει συνάψει συνεργασίες βγάζοντας πολλά χρήματα με περιοδικά και εμφανίσεις σε επιδείξεις μόδας A-list. Εντοπίστηκε σε εκδηλώσεις όπως η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού ήδη από το 2019, έκτοτε εμφανίζεται στην πρώτη σειρά της Louis Vuitton και στο Met Gala, όπου έφτασε στο κόκκινο χαλί φορώντας ένα φόρεμα Carolina Herrera.
Πρόσφατα έγινε εξώφυλλο των κινεζικών GQ και Elle. Σαν guest συντάκτρια του διμηνιαίου τεύχους της Vogue, Vogue+, που εστιάζει στη Gen-Z της Vogue, η αθλήτρια πρόσφατα διερεύνησε την πολυπλοκότητα της ταυτότητάς της.
«Ήθελα να εξερευνήσω και να επιδείξω την εύπλαστη φύση των εφηβικών ταυτοτήτων. Εμφανίζω διαφορετικές πτυχές του εαυτού μου (αθλητής, μοντέλο, μαθητής, Κινέζος, Αμερικανός, έφηβος, συγγραφέας, δημόσια προσωπικότητα, κ.λπ.) σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Όλοι αλλάζουν κώδικα και νομίζω ότι είναι καιρός να αρχίσουμε να γιορτάζουμε αυτή την πολύπλευρη φύση» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Gu διαπρέπει παρά το μποϊκοτάζ στις δυτικές μάρκες
Η αυξανόμενη δημοτικότητα της Gu στη χώρα έρχεται σε μια εποχή που η εθνικιστική υπερηφάνεια στην Κίνα, οδηγεί στην μείωση των Δυτικών προτύπων, σύμφωνα με τον Bohan Qiu, του οποίου το δημιουργικό πρακτορείο Boh Project με έδρα τη Σαγκάη συνεργάζεται με fashion brands.
Τα social media της επίσης είναι γεμάτα από μόδα, με φωτογραφίες από τις πίστες να δημοσιεύονται μαζί με φωτογραφίες μόντελινγκ και τα τελευταία της editorial μόδας. Είτε δημοσιεύει στο Instagram είτε γράφει για τους εκατομμύρια ακολούθους στο Xiaohongshu και στο Weibo (το κινεζικό αντίστοιχο του Instagram και του Twitter, αντίστοιχα). Αυτό την κάνει να φαίνεται ιδιαίτερα προσιτή στους νέους και μια αξιόπιστη επένδυση για τα brands.
Ακόμη και στον πυρετό του ανταγωνισμού, η Gu χρησιμοποίησε τη δημόσια πλατφόρμα της για να ενισχύσει την καριέρα της στη μόδα και να προωθήσει την κινεζική κουλτούρα. Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά την πρόκριση στον τελικό τη Δευτέρα, έδειξε στις κάμερες ένα μαύρο σακάκι κεντημένο με έναν χρυσό δράκο. «Αυτό είναι ένα ρούχο που σχεδίασα, με κινέζικα στοιχεία», είπε στα μανδαρικά.
Η άνοδος της έγινε σε μια εποχή που οι δυτικές μάρκες συχνά υποβάλλονται σε μποϊκοτάζ από τους καταναλωτές. Τα πάντα, από μοντέλα casting που δεν ταιριάζουν με τα κινεζικά πρότυπα ομορφιάς μέχρι εκτύπωση μπλουζών που αναφέρουν το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο ως χώρες και όχι πόλεις. Η ίδια αρνείται να ασχοληθεί με την πολιτική αναταραχή.