Ο Eli Russell Linnetz, είναι ένας φέρελπις νέος, αφού σε ηλικία μόλις 32 ετών, έχει καταφέρει να δημιουργήσει το δικό του brand ρούχων και να ντύσει διάσημες προσωπικότητες όπως ο Ye, η Gaga και ο Asap Rocky ενώ στη φαρέτρα των συνεργασιών του έχει τους εμβληματικούς οίκους Dior και Comme des Garçons.
Η αισθητική του, ERL, που δημιουργήθηκε το 2018, απορρέει από την παρακαταθήκη των ’90s, τη ζωή στην Καλιφόρνια και τα παστέλ χρώματα. Οι συλλογές του, είναι genderless και τολμηρές.
Η πρώτη του συλλογή, παρουσιάστηκε τον Μάιο του περασμένου έτους σε μία σημαντική συνεργασία με τον Dior, με τον Eli Russell Linnetz να εξηγεί: «Θέλω το φερμουάρ, τα κουμπιά, οι χάντρες, το χρώμα να είναι σε τέλεια αρμονία. Μπορείς να έχεις πολύ ακριβές όμορφες γυάλινες χάντρες, αλλά αν δεν είναι ραμμένες σωστά, δεν λένε την ιστορία που θέλεις να πεις».
Ο Eli Russell Linnetz δεν ξέρει μόνο από μόδα
Ο Eli Russell Linnetz, αντιμετωπίζει την μόδα πιο σφαιρικά, σαν να σκηνοθετεί. Και ίσως, με τον τρόπο του, το κάνει. Εξάλλου, εκτός των άλλων είναι και σκηνογράφος και φωτογράφος και μουσικός παραγωγός. Είναι ένας άνθρωπος που αγαπά και γνωρίζει την τέχνη καταφέρνοντας να μετατρέψει το brand του σε ένα από τα πλέον ανερχόμενα της αγοράς, με τη συλλογή να μεταφέρεται σε 220 καταστήματα. Παράλληλα, ο ίδιος ανακηρύχθηκε νικητής του πολυπόθητου βραβείου Karl Lagerfeld που απονέμεται κάθε χρόνο σε νέους σχεδιαστές.
Το επόμενο show του, σκοπεύει να είναι σε μία από τις πιο αποκλειστικές σκηνές της μόδας ως προσκεκλημένος της έκθεσης αντρικών ενδυμάτων Pitti Uomo και αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 15 Ιουνίου στην πανέμορφή Φλωρεντία.
Κάποτε, σε μια επίσκεψη του στη Νέα Υόρκη το 2021, ρώτησα τον Linnetz τι του ήταν συναρπαστικό στη μόδα, λαμβάνοντας υπόψη τις άλλες ασχολίες του. «Κυριολεκτικά δεν είναι», είπε εκείνο τον Νοέμβριο. «Δεν ξέρω πώς κατέληξα εδώ».
Για τον ίδιο, η μόδα είναι συνεχώς μπροστά του, σαν κάτι που αγαπά και παράλληλα τον κατατρέχει. «Δεν έχω σχεδόν καμία σχέση με τη μόδα, εκτός από το ότι είναι το μέσο που βρίσκεται ακριβώς μπροστά μου ως ένας τρόπος να εκφράσω τον κόσμο γύρω μου».
Ο Linnetz ως παιδί, έκανε σκίτσα με φορέματα ενώ όπως παραδέχτηκε τα κοστούμια που έραψε για την όπερα, του εξασφάλισαν τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια.
Στο U.S.C., ασχολήθηκε με το σενάριο, την όπερα και έγινε μέλος μιας αδελφότητας. Έκανε μια ταινία μικρού μήκους, που διαδραματίζεται στο Ελ Πάσο της δεκαετίας του 1960, αλλά μετά την αποφοίτηση η παραγωγή ταινιών δεν είχε μεγάλη εξέλιξη.
Αντ’ αυτού, στράφηκε σε τρισδιάστατα κινούμενα σχέδια. Ένας φίλος του, που δούλευε με τον Kanye West, του έδειξε τη δουλειά του, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει να δουλεύει για τον Ye, πάνω σε εξώφυλλα για το «The Life of Pablo».
Τα vintage μπλουζάκια, τα ογκώδη παπούτσια για skate, και τα τζιν παντελόνια έχουν επιρροές από την Καλιφόρνια και αποτελούν ένα όμορφο και ενδιαφέρον συνονθύλευμα.
Το 2017, όταν η Kim Kardashian επέστρεψε στο Instagram μετά την κλοπή της στο Παρίσι, οι πρώτες της δημοσιεύσεις ήταν Polaroids που τράβηξε ο Linnetz, ο οποίος την ενθάρρυνε να μην κοιτάξει την κάμερα: «Τόσο πολύ πριν από τη ληστεία κοιτούσε την κάμερα». Της είπα: «Ας κάνουμε κάτι όπου οι άνθρωποι σε παρατηρούν, ώστε να μην τους ζητάς τίποτα και να μπορούν να πάρουν τις δικές τους αποφάσεις για σένα».
Για την ERL, η οποία κυκλοφόρησε την πρώτη της πλήρη συλλογή το 2020, γύρισε ο ίδιος όλες τις καμπάνιες. Δούλευε σχεδόν εξ ολοκλήρου μόνος του. Ζούσε ήσυχα. Δεν κάνει ναρκωτικά, ούτε απολαμβάνει να πηγαίνει σε πάρτι ή ακόμα και να φεύγει από τη Βενετία, όπου είναι ευτυχώς απομονωμένος από τον κόσμο της μόδας γενικότερα, με έναν πρόσφατα υιοθετημένο σκύλο που ονομάζεται Αϊνστάιν.
«Έχετε δει την ταινία «Escape From L.A.»;» ρώτησε ο Linnetz το κοινό τον περασμένο Μάιο και περιέγραψε μια σκηνή από την κατασκηνωτική ταινία του 1996 στην οποία ο Kurt Vogel Russell και ο Peter Henry Fonda κάνουν σερφ σε ένα κύμα. Η σκηνή ήταν η έμπνευσή του για το σόου του Dior x ERL στη Βενετία. Η πασαρέλα αναδύθηκε από την παραλία με δύο μεγάλα κύματα εκατέρωθεν, μισοκλείνοντας το κοινό, απειλώντας να «ξεβράσει» όλους τους ανθρώπους της μόδας.
«Είναι αυτή η κυκλοθυμική, μπλε, βαρετή απειλή», είπε ο σχεδιαστής, που προοριζόταν να συμπληρώσει πνευματικά τα ρούχα, τα οποία ήταν εναλλάξ ηλεκτρικά και μεταλλικά, με χαλαρές σιλουέτες και γυαλιστερές, εντυπωσιακές προφορές. Είναι μια περίεργη, πολύχρωμη Californication του Dior. Μάλιστα, πολλά από τα λογότυπα γράφουν «California Couture».
«Έδωσα μεγάλη σημασία σε αυτό τοshow, γιατί δεν ξέρω πόσες επιδείξεις θα κάνω ποτέ», συνέχισε, δείχνοντας ότι δεν είχε σκοπό να κάνει άλλη επίδειξη μετά τη συνεργασία του με τον Dior. Και μπορεί τώρα να νιώθει διχασμένος, όμως έχει αρχίσει ήδη να δουλεύει το τρίτο κομμάτι αυτού του σεναρίου, μια «εξερεύνηση της αμερικανικής ανδρικής φιλίας» για δύο φίλους που ξεκινούν το κολέγιο τη δεκαετία του 1970 με φόντο, την αγαπημένη του Ιταλία.