Με τον θάνατο του Karl Lagerfeld και την διαδοχή του από την Virginie Viard, πολλά είναι εκείνα που άλλαξαν στον εμβληματικό γαλλικό οίκο. Η Chanel, είχε πάντα μια πολύ αυστηρή αισθητική, που δεν επέτρεπε εύκολα μεγάλες παρεκκλίσεις.
Ωστόσο, η τελευταία Cruise συλλογή που παρουσιάστηκε στο Los Angeles, φανερώνει ότι ο οίκος έχει ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο, πιο χαλαρό και περισσότερο girly. Είναι σαν σταδιακά, η signature ταυτότητα της Chanel να αλλάζει, χωρίς ευτυχώς να χάσει τα στοιχεία που την καθιέρωσαν. Όμως, σίγουρα η Chanel της Viard απέχει πολύ από εκείνη της Coco.
Ο κινηματογράφος, ήταν πάντα άρρηκτα συνδεδεμένος με τη μόδα, και μάλιστα της οφείλει στιγμές που τον καθόρισαν και που έμειναν ανεξίτηλες στη μνήμη του κοινού. Μερικές από τις ωραιότερες ταινίες του κλασσικού κινηματογράφου, οφείλουν τη δημοφιλία και τη διαχρονικότητα τους, στο εξαιρετικό στιλ που παρουσίαζαν.
Η ιστορία της Chanel με «την πόλη των Αγγέλων» ξεκίνησε το 1931, όταν ο παραγωγός ταινιών Samuel Goldwyn, την έπεισε να πάει στο Hollywood, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα κοστούμια των ταινιών θα ήταν τα κατάλληλα και δε θα έδειχναν παρωχημένα.
Χρόνια αργότερα, το 2007, ο Karl Lagerfeld, επέστρεψε στο LA για την παρουσίαση της συλλογής Cruise 2018. Τα μοντέλα βγήκαν από δύο τζετ Challenger 601 σε έναν πραγματικό διάδρομο αεροδρομίου, με τις Lindsay Lohan, Mischa Barton, Mary-Kate και Ashley Olsen, να κλέβουν την παράσταση.
Έκτοτε, είναι πολλά εκείνα που έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια στο LA και αυτό οφείλεται κυρίως στην αλλαγή της κουλτούρας και του status των διασημοτήτων που μένουν εκεί. Οι σημερινοί stars έχουν διαφορετική δυναμική από τους παλιότερους. Ασκούν μεγαλύτερη επιρροή μέσω των social media, παρά από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα τους. Επιπλέον η υποκουλτούρα είναι αυτή που έχει επικρατήσει, στερώντας από το Hollywood την παλιά του αίγλη.
Μεγάλα Brands όπως η Chanel, έχουν μάθει πια, πως για να επιβιώσεις πρέπει να ακολουθείς τις κοινωνικές τάσεις και να προσαρμόζεσαι σε αυτές. Ακόμα και η υψηλή ραπτική, έχει υποκύψει στην αισθητική της μάζας, γεγονός που αποτελεί ισχυρό πλήγμα στην ταυτότητα και το όραμα των ιδρυτών των μεγάλων οίκων.
Η αισθητική, ανακαλύπτεται εκ νέου, γίνεται πιο προσιτή, πιο μαζική, πιο πληθωρική. Γεννιέται για να καταναλωθεί, βάζοντας τη διαχρονικότητα σε δεύτερη μοίρα.
Η νέα Cruise συλλογή για το 2024, παρουσιάστηκε στα στούντιο Paramount και έκανε ξεκάθαρη την αλλαγή πλεύσης της μάρκας. Το show, παρουσίασε μια νεανική άποψη για τα κλασικά Chanel τα οποία απέκτησαν όψη ζαχαρωτού, με το ροζ χρώμα να είναι το κυρίαρχο. Τα μοντέλα, είχαν τη μορφή μιας σύγχρονη Barbie, ακολουθώντας το trend της εποχής.
Η συλλογή περιλάμβανε μίνι φορέματα σε συνδυασμό με ογκώδεις κάλτσες jazzercise και ένα αποδομημένο παιχνίδι του κλασικού twinset Chanel φορεμένο με τζιν σορτς acid-wash. Βέβαια, πέρα από τις girly αναφορές, υπήρχαν και τα μαύρα δερμάτινα φορέματα και κορμάκια, που ακουμπούσαν περισσότερο στην αισθητική του οίκου, όπως την άφησε ο Κarl.
Μερικά κομμάτια είχαν ένα funky, παστέλ τύπωμα ιδανικό για την ντουλάπα μιας «Barbie». Ένα άλλο highlight ήταν οι ανοιχτόχρωμες γόβες ουράνιου τόξου, που εμφανίστηκαν σε μια σειρά από εμφανίσεις. Βέβαια, δεν ήταν η πρώτη για τη Chanel, καθώς ο Lagerfeld χρησιμοποίησε ανοιχτόχρωμα τακούνια σε συλλογές το 2008 και το 2011, αν και η προσέγγιση της Viard ήταν νοσταλγική και εξαιρετικά θηλυκή.
Τέλος, είδαμε αθλητικά ρούχα και μερικές σιλουέτες που αποτίμησαν φόρο τιμής στη γοητεία του Old Hollywood με μια μοντέρνα πινελιά. «Μεταξύ του ονείρου από τη μια πλευρά και του τι θέλεις να φορέσεις από την άλλη, όλα είναι θέμα ισορροπίας», εξήγησε η Viard.
Το soundtrack του show, ισορρόπησε ανάμεσα στο μοντέρνο και το κλασσικό, καθώς οι χορευτικές μελωδίες του Felix da Housecat, εναλλάσσονταν με κυκλοθυμικές παρτιτούρες των ταινιών «Nocturnal Animals» του Tom Ford και του «Basic Instinct» του 1992.