Ο οίκος Schiaparelli, παρουσίασε τον περασμένο Ιανουάριο, μία πολύ ιδιαίτερη συλλογή, η οποία μεταξύ άλλων εκκεντρικών σχεδιαστικών στοιχείων περιελάμβανε και γυναικείες γόβες που κατέληγαν σε μακριά, επιχρυσωμένα νύχια, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην μόδα, που την συνδέει με τον φετιχισμό.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Τα δάχτυλα των ποδιών είναι πολύ πολωτικά. Ο κόσμος τα βρίσκει αηδιαστικά, αλλά είναι επίσης φετίχ» δήλωσε η Maria Bobila, fashion editor του Nylon. Ο Frenchy Lunning, καθηγητής και συγγραφέας του βιβλίου για την υποκουλτούρα μόδας «Fetish Style», συμφωνεί ότι υπάρχει ένας ξεκάθαρος τόνος φετίχ στις δημιουργίες του Schiaparelli και του AVAVAV.
Το προηγούμενο καλοκαίρι, τα υποδήματα του γαλλικού οίκου είχαν κάτι από γλυπτό όπως και πολλά άλλα στοιχεία που είχαν χρησιμοποιηθεί, όπως σκουλαρίκια και τσάντες, διακοσμημένα με ανθρώπινα μέλη. Όμως ο Schiaparelli δεν είναι η μόνη περίπτωση μεγάλου brand που έχει παρουσιάσει μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση στα πόδια.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Για την Bobila η αυξημένη παρουσία τέτοιων σχεδιαστικών απόψεων είναι λογική συνέχεια της τάσης των ugly shoe, μία εμμονή που οδήγησε σε κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων των Crocs, Birkenstocks και Uggs.
Ο Maison Margiela, είχε κυκλοφορήσει την δική του εκδοχή με τα Maison Margiela Tabi, τα οποία παραπέμπουν σε οπλή και είναι εμπνευσμένα από την ιαπωνική εργατική κάλτσα tabi η οποία πρωτοεμφανίστηκε πριν από περίπου 35 χρόνια. Χαρακτηριστικά, είναι και τα νούμερα που επιβεβαιώνουν το νέο trend. Συγκεκριμένα, στο TikTok, το hashtag “tabi boots” έχει πάνω από 17 εκατομμύρια προβολές, ενώ το “margiela tabis” έχει 8 εκατομμύρια. Vivienne Westwood, Celine, Y/Project και Balenciaga είναι μερικοί ακόμα από τους οίκους που υπέκυψαν στην εμπορική επιτυχία των συγκεκριμένων παπουτσιών.
Πίσω στο 1990 ο Thierry Mugler, είχε δημιουργήσει κορσέδες από λάτεξ γεγονός που πυροδότησε μία έκρηξη των φετίχ στην μόδα, η οποία αναγεννάται σήμερα με την εμμονή των σχεδιαστών στην συγκεκριμένη τάση. Πολλά από τα σχέδια που πρωτοεμφανίστηκαν στις πασαρέλες μεγάλων οίκων, συνήθως καταλήγουν σε fast fashion brands όπως τα λουριά και οι κορσέδες που πωλούνται στα H&M.
Διαβάστε ακόμα στο intronews.gr
Balenciaga: Μάρκετινγκ ή μόδα; – Η νέα συλλογή παπουτσιών που έχει φέρει αντιδράσεις