Εννέα γυναίκες, οι Adut , Anok, Nyagua, Janet Jumbo, Maty Fall και άλλες φωτογραφήθηκαν για το εξώφυλλο της βρετανικής Vogue. Είναι οι εκπρόσωποι της αλλαγής που έγινε πιο έντονη στις πασαρέλες άνοιξη/καλοκαίρι του ’22. Γνωστοί οίκοι μόδας, Prada, Louis Vuitton, Balenciaga, Saint Laurent, Miu Miu επέλεξαν σκουρόχρωμα μοντέλα με αφρικανική καταγωγή από τη Σενεγάλη, τη Ρουάντα, το Σουδάν, τη Νιγηρία και την Αιθιοπία.

Για έναν κλάδο που επικρίνεται για πολύ καιρό για την έλλειψη διαφορετικότητας, καθώς και για τη διαιώνιση των προτύπων ομορφιάς, αυτό το βήμα είναι τεράστιο. Ο Edward Enninful, αρχισυντάκτης στη βρετανική Vogue, ανέφερε ότι τα κορίτσια αυτά «επαναπροσδιορίζουν τι σημαίνει να είσαι μοντέλο μόδας».

«Ξέρετε, η μόδα τείνει να ακολουθεί τα κύματα. Είχαμε το βραζιλιάνικο κύμα. Είχαμε το ολλανδικό κύμα, το ρωσικό κύμα, το κύμα της Ανατολικής Ευρώπης… Και ενώ, την τελευταία δεκαετία, τα μαύρα μοντέλα έχουν αναδειχθεί, μου αρέσει που επιτέλους δίνουμε περισσότερο προσοχή στην αφρικανική ομορφιά». Σε αντίθεση με τις προηγούμενες τάσεις, οι οποίες ευνόησαν μια συγκεκριμένη αισθητική – τις καμπύλες των Βραζιλιάνων, τις γωνίες στα πρόσωπο των Ανατολικοευρωπαίων – αυτό το αφρικανικό κύμα εισχωρεί σε μια ποικιλία αισθητικής.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη British Vogue (@britishvogue)

Η Adut Akech στα 22 της, είναι αναμφισβήτητα το πιο επιτυχημένο μοντέλο από την Αφρική που εργάζεται σήμερα. Μετά το ντεμπούτο της στην πασαρέλα της Saint Laurent, το 2016, τα διεθνή εξώφυλλά της στη Vogue έγιναν διψήφια. Επίσης έχει κάνει πολλές καμπάνιες μόδας και ομορφιάς, από Valentino μέχρι Estée Lauder και πρόσφατα αγόρασε ένα σπίτι στο Λος Άντζελες. Αποτελεί πηγή έμπνευσης για άλλα μοντέλα της Αφρικής, όπως η Janet Jumbo, η 19χρονη Νιγηριανή που περπάτησε για Louis Vuitton και Burberry.

Η Anok Yai, ένα μοντέλο από το Σουδάν, τον Φεβρουάριο του 2018 έγινε το δεύτερο μαύρο μοντέλο που άνοιξε ποτέ πασαρέλα της Prada (η πρώτη ήταν η Naomi Campbell, το 1997). «Στην αρχή, ένιωθα πραγματικά απομονωμένη», λέει. «Μπήκα στη βιομηχανία του μόντελινγκ πολύ γρήγορα και έπρεπε κάπως να πλοηγηθώ μόνη μου. Δυσκολεύτηκα πολύ να έρθω κοντά με τους ανθρώπους. Στα παρασκήνια, θα υπήρχε ίσως ένα άλλο μαύρο κορίτσι, αλλά τώρα η φυλή μου είναι στα παρασκήνια. Μπορώ να μιλήσω τη δική μου γλώσσα στους φίλους μου. Είναι σαν την οικογένειά μου».

Η πανδημία, καθώς και τα logistics της αφρικανικής ηπείρου, έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην έλλειψη αφρικανικών μοντέλων στις διεθνείς πασαρέλες, εξηγεί η διευθύντρια του casting της Vogue, Ashley Brokaw. «Ο λόγος που όλοι είδαν πολλά νέα πρόσωπα αυτή τη σεζόν ήταν στην πραγματικότητα επειδή υπήρξε καλύτερη πρόσβαση. Πριν από την πανδημία, είχαμε τακτοποιήσει τα αρχικά ζητήματα βίζας, πήραμε όλα τα έγγραφα, κάναμε όλα τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα για τα κορίτσια εκ των προτέρων και μετά έκλεισαν όλα. Έτσι, η έκρηξη των Αφρικανών κοριτσιών στην πασαρέλα που βλέπουμε ξαφνικά είναι αποτέλεσμα του ανοίγματος των πραγμάτων».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη British Vogue (@britishvogue)

Πώς τα social media βοήθησαν στην άνοδο των αφρικανικών μοντέλων

Οι απαρχαιωμένες αντιλήψεις ήταν αυτές που καθυστέρησαν την είσοδο τους στην παγκόσμια σκηνή. «Με τα χρόνια, χρειάστηκε να κάνω το scouting μου μέσω ενός ατζέντη, με έδρα το Μιλάνο ή το Παρίσι, ο οποίος θα φιλτράρει τις επιλογές του σε εμένα. Τώρα, χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορώ να απευθυνθώ απευθείας σε άτομα στη Ρουάντα, στο Μπουρούντι ή στην Ουγκάντα ​​και να βρω ένα υπέροχο κορίτσι. Μπορούν επίσης να στείλουν μήνυμα, WhatsApp ή να με βρουν μέσω του Instagram. Η διαδικασία είναι πολύ πιο δημοκρατική και περιεκτική».

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην ανεύρεση νέων προσωπικοτήτων. Πέρα από τα logistics, τα οικονομικά και την τεχνολογία, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα κινήματα για τη διαφορετικότητα και την ένταξη, που ξέσπασαν μετά τη δολοφονία του George Floyd,έχουν οδηγήσει σε μια αλλαγή νοοτροπίας προς τις φυλετικές ανισότητες και την προκατάληψη. Η διαδικασία του casting δεν έμεινε ανεπηρέαστη.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη British Vogue (@britishvogue)

Ο Pierpaolo Piccioli του Valentino είναι γνωστός για την επιλογή αφρικανών μοντέλων όπως η Akech. Το πρωτοποριακό του show υψηλής ραπτικής για την άνοιξη/καλοκαίρι του ’19 περιελάμβανε μόνο μαύρες γυναίκες στο cast. «Τι θα γινόταν αν αντί για λευκούς κύκνους να είχαμε μαύρες γυναίκες που φορούν υψηλή ραπτική;» ανέφερε.

Η Bethann Hardison, ένα πρωτοποριακό μαύρο μοντέλο και ακτιβίστρια για τη διαφορετικότητα στον κλάδο, έχει όμως  επιφυλάξεις. Θεωρεί ότι μπορεί να είναι δίκοπο μαχαίρι. «Φυσικά, πιστεύω στη φυλετική διαφορετικότητα, αλλά τα καλά και τα κακά νέα είναι ότι η μόδα αλλάζει» είπε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι μπορείς να βρεθείς «εκτός» μόδας όσο εύκολα ανέβηκες.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη British Vogue (@britishvogue)