Η πανδημία, ήταν καταλυτικής σημασίας τόσο για την ψυχολογία μας όσο και για την αγορά. Οι εταιρείες αναγκάστηκαν να βρουν νέους τρόπους προκειμένου να ξεφύγουν από την επιβεβλημένη εσωστρέφεια και η τεχνολογία τους έδωσε τη λύση.
Μετά τις πρώτες εικονικές επιδείξεις μόδας, τώρα τα brands προχωρούν ένα βήμα παρακάτω, δοκιμάζοντας να χρησιμοποιήσουν στις καμπάνιες τους μοντέλα που είναι αποτέλεσμα τεχνητής νοημοσύνης. Πρόκειται για πλήρως ρεαλιστικές απεικονίσεις ανθρώπων που φορούν τα ρούχα και κοιτούν με χάρη και αυτοπεποίθηση το φακό, όπως ακριβώς θα έκανε και ένα κανονικό μοντέλο με σάρκα και οστά.
Η Levi’s, που αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς εταιρείες στον χώρο των τζιν προσθέτει τεχνητά μοντέλα στη φαρέτρα του μάρκετινγκ της, με την προσδοκία να εξελιχθεί και να ενταχθεί ομαλά και άμεσα στη νέα virtual πραγματικότητα. Το αποτέλεσμα αυτού του πειραματισμού, πρόκειται να παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους μήνες, με στόχο να ενισχύσει τη σύνδεση της με το νεανικό αγοραστικό κοινό που πλέον είναι πλήρως εξοικειωμένο με την τεχνητή νοημοσύνη και το digital κομμάτι.
Η επικεφαλής ψηφιακής στρατηγικής και αναδυόμενης τεχνολογίας της Levi’s, Άμι Μπόλις ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα αρχίσει να πειραματίζεται με μοντέλα που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη τα οποία θα διοχετεύσει στα κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου. Πέρα από τους εμπορικούς λόγους που την οδήγησαν σε αυτή την απόφαση, πρόθεση της είναι να ενισχύσει περεταίρω τα πρότυπα των μοντέλων της ώστε να έρθει πιο κοντά στους αγοραστές της.
Τα μοντέλα αυτά δημιουργούνται στο ψηφιακό στούντιο LaLaLand.ai. Φυσικά, αυτό δε συνεπάγεται κατάργηση των ανθρώπινων μοντέλων τα οποία θα συνεχίσουν να φωτογραφίζονται και να εκπροσωπούν το brand.
Η απόφαση που δημιούργησε αντιδράσεις.
Τη στιγμή που η εταιρεία επιδιώκει να επεκταθεί στο diversity μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, οι επικριτές της υποστηρίζουν ότι όλο αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα με κανονικά μοντέλα και με τον τρόπο αυτό, να ενισχύσει άτομα που για χρόνια ήταν περιθωριοποιημένα και αποκλεισμένα από τη μόδα.
Από την πλευρά της η εταιρεία απαντά, ότι θα ήταν αδύνατον να έχει μοντέλα που να καλύπτουν κάθε συνδυασμό φυλής, εθνικότητας, ηλικίας, και σωματότυπου και για το λόγο αυτό, στράφηκε στην τεχνολογία. Επιπλέον, τόνισε ότι η πρόθεση της Levi’s είναι να συμπληρώσει και όχι να αντικαταστήσει τα φυσικά μοντέλα προκειμένου οι καταναλωτές να απολαμβάνουν περισσότερο την εξατομικευμένη εμπειρία αγορών.
Αυτό που μένει να αποφασίσουν, είναι οι τελικές λεπτομέρειες που αφορούν το πώς θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα εικονικά μοντέλα ώστε να χρησιμοποιούνται όσο το δυνατόν καλύτερα από τους χρήστες. Ιδανικά, η εταιρεία θα ήθελε να αξιολογείται η υπηρεσία από τους καταναλωτές ώστε να μπορέσουν να υπάρξουν τροποποιήσεις. Απώτερος σκοπός, η μέγιστη ικανοποίηση των πελατών.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα εικονικά μοντέλα χρησιμοποιήθηκαν αρχικά από μεγάλους οίκους μόδας όπως ο Balmain που καινοτόμησε σε αυτόν τον τομέα. Μάλιστα, αξιοποίησε την επιρροή εικονικών influencers ώστε να προωθήσουν το brand στο Instagram. Όμως, η Levi’s θέλει να πετύχει υψηλό επίπεδο ρεαλιστικής απεικόνισης την οποία και θεωρεί υψίστης σημασίας προκειμένου ο καταναλωτής να μπορέσει να ταυτιστεί και να μην το αντιμετωπίσει επιπόλαια και καχύποπτα.