Τα κοστούμια του Husbands αποτελούν την επιτομή της κομψότητας. Μια μέρα πριν από μερικά χρόνια, ένας άντρας μπήκε στο κατάστημα Husbands, στο δεύτερο διαμέρισμα του Παρισιού. Ο άνδρας ήταν στα 60 του και δοκίμασε ένα μαύρο κοστούμι, φτιαγμένο με μαλλί Fresco και κοιτάχτηκε στον καθρέφτη. «Ω ναι», είπε. «Είμαι πάλι γαμάτος!».
Ο ιδρυτής του Husbands Nicolas Gabard λέει αυτή την ιστορία γελώντας. Από τότε που ο Gabard κυκλοφόρησε την επωνυμία το 2012, το Husbands -το οποίο συνδυάζει την κλασική ραπτική με αναφορές στη μουσική και τον κινηματογράφο- φημίζεται για τις αρχετυπικές παριζιάνικες συλλογές του.
Με αυτόν τον πελάτη η Husbands επιβεβαίωσε τον εαυτό της ως μια εναλλακτική στις buttoned-up μάρκες. Όπως εξηγεί ο Gabard από το γραφείο του στο Παρίσι: «Θα ήθελα ο πελάτης μου να είναι ο πιο σέξι τύπος σε ένα χώρο».
Ο Gabard δεν ξεκίνησε από το χώρο της μόδας. Εργάστηκε ως δικηγόρος πριν ιδρύσει το δικό του διαφημιστικό γραφείο. Και στις δύο σταδιοδρομίες, ο Gabard είχε ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα ρούχα που προήλθε από τα είδωλα του καλλιτεχνικού χώρου που θαύμαζε -αναφέρεται μεταξύ άλλων στους Serge Gainsbourg, Francis Bacon, Jarvis Cocker, Alex Turner και Bryan Ferry.
«Όταν ήμουν δικηγόρος, ξόδεψα τα χρήματά μου σε ρούχα και όταν δημιούργησα το πρακτορείο μου, ξόδεψα τα χρήματά μου σε ειδικά κοστούμια», λέει. «Ξόδεψα πολλά χρήματα για να ξεχάσω ότι δεν ήμουν χαρούμενος στη δουλειά μου».
Τα κοστούμια βρήκαν τον μάστορά τους
Τελικά, λίγο πριν από τα 40ά του γενέθλια, ο Gabard αποφάσισε να κάνει το βήμα και να ιδρύσει το Husbands. «Νόμιζα ότι είχα κάτι συναρπαστικό να πω για τα ανδρικά ρούχα», λέει.
«Το σχέδιό μου ήταν να δημιουργήσω έναν όμορφο κόσμο όπου θα μπορούσες να βρεις ρούχα σε κλασικές γραμμές -τζιν, κοστούμια, μεταξωτά πουκάμισα- είχα στο μυαλό μου κάτι πολύ συγκεκριμένο. Σκέφτηκα ότι αν το χρειαζόμουν εγώ αυτό, τότε είμαι σίγουρος ότι θα το χρειαστεί και κάποιος άλλος».
Για πολλούς θαυμαστές της μάρκας, η λέξη «σέξι» εμφανίζεται συχνά. «Η μάρκα προσφέρει μια μοντέρνα προοπτική στην παραδοσιακή ραπτική προσθέτοντας μια σέξι νότα, εμπνευσμένη από τη δεκαετία του ’70 σε βασικά στοιχεία της γκαρνταρόμπας για κάθε απαιτητικό κύριο», λέει ο Matthew Dawson, αγοραστής στο Matches, που θα λανσάρει μια αποκλειστική σειρά με τους Husbands αργότερα φέτος.
Για τον Dawson, η γοητεία του Husbands έγκειται στην ικανότητά του να φτιάχνει ρούχα για «άντρες που θέλουν να νιώθουν εκλεπτυσμένοι και ντυμένοι κομψά».
Συγκεκριμένα, τονίζει τις «επιβλητικές σιλουέτες, τους δυνατούς ώμους, τις αιχμηρές περιφέρειες της μέσης με μία vintage δημιουργία».
Αυτή η προσέγγιση αντλείται από τους καλλιτέχνες, τους μουσικούς και τους ηθοποιούς που πάντα αγαπούσε ο Gabard. Στον ιστότοπο του Husbands υπάρχει μια σελίδα ιστορικού, η οποία απεικονίζει σημαντικές ημερομηνίες για την εξέλιξη του οίκου.
Εκτείνεται πολύ πέρα από το 2012, που ιδρύθηκε το Husbands, καλύπτοντας το «The Great Male Renunciation» του 19ου αιώνα, καθώς και βιβλία, ταινίες και άλμπουμ των δύο αιώνων ενδιάμεσα.
Το στυλ του οίκου αποτίει μνεία στην ταινία του Terence Malick Badlands και στο λευκό μπλουζάκι και το μπλε τζιν του «American Tailoring», σε συνδυασμό με τα iconic Agnes b. κοστούμια που φορέθηκαν στο πρώτο άλμπουμ των Reservoir Dogs και στο πρώτο άλμπουμ των The Strokes.
«Είναι όλα μέρος της αλυσίδας», λέει ο Gabard. «Υπήρχαν απίστευτα μυαλά πριν από εμάς, υπήρχαν άνθρωποι που μας ενέπνευσαν και, για μένα, είναι μέρος του Husbands». Σήμερα, ο Gabard μετράει μερικά από αυτά τα διάσημα σημεία αναφοράς ως πελάτες. Ντύνει τους Jarvis Cocker, Peter Saville και Sebastien Tellier.
«Ο σχεδιαστής έχει κάτι μέσα του, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει σχεδόν από το τίποτα», λέει, δείχνοντας τον Ρικ Όουενς και τον Ιβ Σεν Λοράν ως παραδείγματα. «Αυτή είναι η μόδα στα καλύτερά της».
Η προσέγγιση του Gabard είναι διαφορετική και συχνά ξεκινά με μια επίσκεψη στις αγαπημένες του υπαίθριες αγορές. «Σε μια υπαίθρια αγορά, δεν βλέπεις απλώς ένα ρούχο, βλέπεις ένα κομμάτι μνήμης, είναι ξαφνικά ζωντανός πολιτισμός. Με γοητεύει η εξερεύνηση του παρελθόντος».
Αν ο Gabard βρει ένα ρούχο που τον ενδιαφέρει, το πηγαίνει στην ομάδα του στο Husbands και ξεκινά η διαδικασία σχεδιασμού. Είναι πάντα πρόθυμος να αποφύγει να αντιγράψει με λεπτομέρεια το κομμάτι αναφοράς του και θεωρεί τη διαδικασία της συνεργασίας με την ομάδα του ως σημαντική σε αυτό το κομμάτι της διαδικασίας δημιουργίας ενός νέου ρούχου.
«Το όραμά μου για το παρελθόν και το όραμά τους από τη νεαρή ζωή τους βοηθά να γίνει το τελικό προϊόν σχετικό», λέει. «Προσπαθούμε να καταλάβουμε ποιο είναι το DNA των ρούχων που αγαπώ τόσο πολύ, ποια είναι τα απαραίτητα. Όταν κατανοούμε το DNA ενός προϊόντος, μπορούμε να το προσαρμόσουμε για διαφορετικούς πελάτες. Πρέπει να προσαρμοζόμαστε σε νέους τρόπους ζωής».
Αυτός ο συνδυασμός παλιών αναφορών με νέες ωστόσο ερμηνείες είναι αυτό που δεν καθιστά το Husbands μια καρικατούρα των επιρροών του Gabard, αλλά αντιθέτως το εξελίσσει σε ένα χώρο-φόρο τιμής για τους καλλιτέχνες που αγαπά.
«Αν αντιγράψεις το παρελθόν, αντιγράφεις κάτι που έχει εξαφανιστεί», λέει. «Ποιο είναι το νόημα; Αν έχεις φαντασία, μπορείς να δημιουργήσεις κάτι πιο όμορφο με έμπνευση από το παρελθόν. Δεν ταυτίζομαι με την ιδέα ότι όλα ήταν καλύτερα στο παρελθόν. Πρέπει να ζήσουμε το παρόν, αλλά μπορούμε να ζήσουμε σε αυτό με έναν πραγματικά όμορφο τρόπο».