O οίκος Burberry έκανε μία ολική επαναφορά, εφ΄όλης της ύλης επανερχόμενος σε αυτό  που πάντα πρέσβευε και εκπροσωπούσε, την κλασσική αγγλική αισθητική αφήνοντας πίσω τις προσπάθειες του Riccardo Tisci για εκμοντερνισμό. Το αποτέλεσμα ήταν χλιαρό με κάποιες φωτεινές σχεδιαστικές αναλαμπές.

Το σκηνικό του show έμοιαζε βγαλμένο από ταινία του Σέρλοκ Χόλμς, μία διάχυτη ψευδαίσθηση υγρασίας και βροχής συνόδευε την πρώτη συλλογή του Daniel Lee. Ο Άγγλος σχεδιαστής έκανε σαφές ότι η Burberry εισήχθη σε μία νέα εποχή που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το μακρινό παρελθόν της. Το χαρακτηριστικό καρό, βρήκε ξανά τον δρόμο για το σπίτι, οι κλασσικές, καθαρές γραμμές κατέκλεισαν τον χώρο, με τις πλούσιες υφές τους και το νέο λογότυπο σχεδόν κατάπιε φορέματα και κάπες.

Burberry

WireImage

Ο Daniel Lee ήρθε για να μείνει, θέτοντας ένα προσωπικό στοίχημα που το βιογραφικό του υποδεικνύει ότι μάλλον είναι καταδικασμένος να κερδίσει. Θέλει να κάνει την Burberry σπουδαία, ξανά, να την μεγαλώσει οικονομικά, να την εξελίξει και να αποκαλύψει τη διαχρονικότητα του χαρακτήρα της. Χωρίς εκκεντρικότητες και αμφιλεγόμενες εκπλήξεις. Έπαιξε με ασφάλεια φτάνοντας σε ένα αμφίρροπο αποτέλεσμα κερδίζοντας στην αντρική συλλογή και χάνοντας στα σημεία στη γυναικεία. Οι φούστες κάτω από το γόνατο, το χοντρό οπάκ καλσόν και οι θερμοφόρες για τσάντες σίγουρα δεν θα μπορούσαν να ενθουσιάσουν. Ωστόσο, πρέπει να του αναγνωρίσουμε ότι το show του είχε αρχή, μέση και τέλος, είχε ιστορία και ένα νέο αφήγημα, όχι τόσο μοντέρνο αλλά σίγουρα σαφές.

Τα καρό πρωταγωνίστησαν, αλλά αυτή τη φορά αλλιώς. Το old fashioned μπεζ, αντικαταστάθηκε από ζωηρό κόκκινο και το μπλε κατέκτησε τη θέση του μαύρου για τη φετινή σεζόν. Το φωτεινό κίτρινο μπλέχτηκε με το καταθλιπτικό μωβ σε patterns εμπνευσμένα από την αγγλική εξοχή.

Ο Lee δήλωσε για την επιστροφή του «Αυτό που είναι μοναδικό στο Λονδίνο και γιατί είμαι τόσο χαρούμενος που επιστρέφω εδώ είναι ότι με εμπνέει τόσο πολύ. Όταν περπατάς στο δρόμο βλέπεις ανθρώπους από τόσα πολλά διαφορετικά κοινωνικά στρώματα να ζουν μαζί και αυτό είναι κάτι που εγώ έχασα.»

Burberry

WireImage

Το νέο του όραμα για τον οίκο Burberry είναι μία οργανωμένη προσπάθεια να ωθήσει την ετικέτα προς τα εμπρός σε έναν πιο έντονο χώρο. Το μεγάλο στοίχημα βέβαια είναι η εμπορική ανάπτυξη του οίκου με τον νέο Creative Director να θέτει ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο αξίας 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Φιλόδοξο; Πολύ, αλλά και αναγκαίο για να διατηρηθεί ο τίτλος και η δυναμική του brand.

Ο Lee κατάφερε να αναδιαμορφώσει τη Bottega Veneta και το πέρασμα του από Maison Margiela, Balenciaga, Donna Karan και Céline του έχει δώσει όλη την απαραίτητη εμπειρία για να είναι αισιόδοξος για το νέο του εγχείρημα.  Στη Bottega, ο Lee άφησε έντονο το στίγμα του με τη μοντέρνα προσέγγισή του στα κλασικά δερμάτινα είδη και την τσάντα Cassette.

Επίσης, αυτή η συλλογή επιβεβαίωσε το ταλέντο του Άγγλου σχεδιαστή στα αξεσουάρ τα οποία έχει αποδειχθεί ότι «τραβούν» το αγοραστικό κοινό και συμβάλλον καθοριστικά στην οικονομική ανάπτυξη των brands. Μία παιχνιδιάρικη σειρά από τσάντες και παπούτσια διακοσμημένα με ψεύτικη γούνα συνόδευαν τις χοντρές μπότες εργασίας και τα oversized πανωφόρια.

Burberry

Getty Images

Τα μακρυμάνικα μπλουζάκια με «το τριαντάφυλλο δεν είναι πάντα κόκκινο» και οι «άνεμοι αλλαγής» σηματοδοτούσαν κυριολεκτική αλλαγή, σύμφωνα με τον Lee. «Αλλαγή για μένα, αλλαγή για τη μάρκα», επανέλαβε και κάπως έτσι η δυναμική και η αίγλη επέστρεψαν στο πιο διάσημο αγγλικό σπίτι μόδας.

Διαβάστε ακόμα στο intronews.gr

Κερατούκλα Julia Fox: Η εμφάνισή της στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης θα ξεσήκωνε και την Ελένη Λουκά

To Success Story του Οίκου Saint Laurent που κατάφερε να έχει αξία 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Κλοπή ή τέχνη; Ο οίκος Hermès στα δικαστήρια για τα MetaBirkins