Η καραντίνα ήταν μια τρομακτικά πρωτόγνωρη κατάσταση που άλλαξε πολλά πράγματα στη ζωή μας, μεταξύ των οποίων και τις καταναλωτικές μας συνήθειες.

Ο χώρος της μόδας, ήταν από εκείνους που επηρεάστηκαν περισσότερο αφού τα ρούχα αντιμετωπίζονταν σαν αντικείμενα πολυτελείας και οι καταναλωτές στράφηκαν κυρίως σε ενδύματα που θα φορούσαν στο σπίτι ή κατά τη διάρκεια της άσκησης τους.

Όλο αυτό, άρχισε να αλλάζει κατά πολύ τις συλλογές των brands που προσπάθησαν να προσαρμοστούν για να μην πεθάνουν. Κάπως έτσι, τα αθλητικά μετατράπηκαν στα απόλυτα ρούχα της καθημερινότητας μας και το αθλητικό κολάν αντικατέστησε μέχρι και το τζιν .

Φυσικά, η άνεση έπρεπε να βρει τρόπο να συνοδεύεται από θηλυκότητα και κομψές γραμμές και το έκανε. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το athleisure που από τότε μας ακολουθεί διαρκώς, έχοντας κατακτήσει ακόμα και εκείνους που στην αρχή αντιστάθηκαν σθεναρά, φορώντας πουκάμισο πάνω από τις φόρμες.

Πολλοί υποστήριζαν ότι με την επιστροφή μας στην κανονικότητα θα επιστρέψουν σταδιακά και οι καταναλωτικές συνήθειες, προβλέποντας μάλιστα, ότι όλοι αυτοί οι περιορισμοί που μας είχαν επιβληθεί, θα οδηγήσουν σε μια έκρηξη εξωστρέφειας και ότι η μόδα θα κάνει τέτοια επάνοδο που θα πηγαίνουμε στο σούπερ μάρκετ με Manolo Blahnik.

Βεβαίως, κάτι τέτοιο δε συνέβη ποτέ, γιατί αντί να κινητοποιηθούμε μάλλον καλομάθαμε ή ίσως και να εκτιμήσαμε την απλότητα, που μεταξύ μας καιρός ήταν. Σταδιακά η ζήτηση σε φόρμες και αθλητικά μειώθηκε, όμως οι σημερινοί καταναλωτές ακόμα και όταν πάνε να αγοράσουν τζιν, δίνουν προτεραιότητα στην άνεση τους.

Αυτό ακριβώς είναι που άνοιξε έναν νέο κόσμο για τις επωνυμίες που πλέον έχουν να αντιμετωπίσουν μια νέα ευκαιρία και μαζί πρόκληση, που μέχρι τώρα τους βοήθησε να εξισορροπήσουν τις ζημιές της πανδημίας.

Πριν από περίπου έναν χρόνο το Frame λάνσαρε το πιο ελαστικό τζιν που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Πρόκειται για ένα μαλακό παντελόνι, που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του τζιν και του κολάν. Το παντελόνι «Jetset» έγινε εκείνο με τις περισσότερες πωλήσεις του Frame το 2022 και τώρα περιλαμβάνει έξι διαφορετικούς τύπους.

Η τάση για άνεση και ευκολία αποτυπώνεται και στα υποδήματα, με τη ζήτηση για loafers και ballet flats να έχει αυξηθεί, αφού οι καταναλωτές θέλουν ευκολοφόρετα μαλακά παπούτσια για να συνοδεύσουν το ντύσιμο τους.

Από την άλλη, οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να βαριούνται το να βλέπουν παντού κολάν και φόρμες και ενδόμυχα υπάρχει η ανάγκη να αναβιώσουν στιγμές από το προ καραντίνας παρελθόν όπου όλα είχαν λίγη περισσότερη χρυσόσκονη.

Το athleisure είναι από μόνο του μία δήλωση όχι μόνο για τη  μόδα, αλλά και για την κοινωνία εν γένει, που τα τελευταία χρόνια βίωσε βάναυσες αλλαγές.

Ο οίκος Miu Miu παρουσίασε στην πασαρέλα μια σειρά από απλά μαύρα και γκρι κολάν συνδυασμένα με αθλητικά παπούτσια και φούτερ με κουκούλα.  

Επίσης, τα It girls συνεχίζουν να φορούν με μανία τα αθλητικά τους ρούχα τα οποία συνδυάζουν με άνεση και φυσικότητα με τα υπόλοιπα κομμάτια της γκαρνταρόμπας τους. Για παράδειγμα, το ποδηλατικό κολάν συνδυάζεται ακόμα και με πιο βραδινά τοπ με διαφάνειες, βιώνοντας την καλύτερη του περίοδο.

Το ερώτημα είναι, πότε θα αρχίσει να επέρχεται κορεσμός. Γιατί η αισθητική των γυναικών, όσο κι αν μοιάζει να έχει μπει σε λήθαργο, απέχει πολύ από τις φόρμες και τα αθλητικά.