Η CEO Francesca Bellettini, κατάφερε να διπλασιάσει τις πωλήσεις μέσα σε μόλις 5 χρόνια καθιστώντας τον γαλλικό οίκο έναν κολοσσό 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Anthony Vaccarello συνέβαλε σημαντικά σε αυτό, μέσα από τη δική του προσέγγιση για τον παριζιάνικο οίκο, στον οποίο έδωσε μία νέα, βελτιωμένη προσέγγιση της λάμψης. Σε κάθε επίδειξη μόδας, ο Anthony Vaccarello σφυρηλατεί το μήνυμά του για επαναπροσδιορισμό και επαναφορά της αίγλης του οίκου.

Και μπορεί η χρήση φυσικής γούνας να έχει καταργηθεί, όμως οι ψεύτικες γούνες του Saint Laurent κατέκτησαν τις παγκόσμιες αγορές μαζί με την παράλληλη αύξηση στην παραγωγή δερμάτινων ειδών. Επικαλούμενος τη γαλλική αντίληψη της δεκαετίας του 1970 και το στιλ του Old Hollywood που καταγράφηκε εξαιρετικά από τον φωτογράφο Helmut Νewton, έδωσε έμφαση στα κλασσικά κομμάτια που καθιέρωσαν τον οίκο, όπως τα tuxedo coats και τα φορέματα σε μαύρο και ivory.

Όπως ήταν αναμενόμενο αυτή η επιστροφή, έλαβε διθυραμβικές κριτικές κερδίζοντας διαρκώς έδαφος γεγονός που αποτυπώνεται και στους ισολογισμούς της εταιρείας. Ο  Anthony  κατάφερε να εξευγενίσει την ανατρεπτική του ματιά και να εναρμονιστεί πλήρως με την ιστορία και την καλλιτεχνική κατεύθυνση του οίκου.

Οι κριτικοί μόδας έγραψαν για τον Ιταλό σχεδιαστή: «Ο Vaccarello επιτέλους ανακαλύπτει περισσότερα από την προκλητική γοητεία του Saint Laurent και τη μεταφέρει με τον δικό του τρόπο», έγραψε η κριτικός μόδας Cathy Horyn. «Ο Vaccarello έχει αναλάβει ο ίδιος την αισθητική του Yves Saint Laurent, αναπτύσσοντας το playbook της μάρκας «με τη δική του προφορά, με το δικό του γούστο», πρόσθεσε η Sarah Mower της Vogue.

Ο Saint Laurent άρχισε να πρωταγωνιστεί ξανά σε εξώφυλλα μεγάλων περιοδικών και τα media αγκάλιασαν την όμορφη μεταμόρφωση του. Είναι από τις περιπτώσεις που μεγαλώνουν όμορφα, εξελίσσονται και αλλάζουν διατηρώντας σταθερό τον πυρήνα τους.

Από την άφιξή του στο Saint Laurent το 2016, ο Vaccarello έχει μεταφέρει τη μάρκα από τη ρετρό, rock&roll κλίση του προκατόχου του Hedi Slimane σε μια συναρπαστική, πιο καθαρή παριζιάνικη αφήγηση.

Οι αστικές επιρροές του ιδρυτή του Yves σταδιακά απαλύνονται κάτι που εκφράζεται με διεύρυνση της σχεδιαστικής βάσης η οποία έφυγε από το υπερβολικά formal και επικεντρώθηκε στην δημιουργία καθημερινών, καλοραμμένων και ποιοτικών ρούχων. Τα basics, έδωσαν στην εταιρεία εκείνο που δεν κατάφεραν τα cocktail φορέματα, τζίρους δισεκατομμυρίων.

Ταυτόχρονα, η οικονομική προσέγγιση της διευθύνουσας συμβούλου Francesca Bellettini στο merchandising και τη διανομή βοήθησε τη μάρκα να ενισχύσει δραματικά τον εμπορικό της αντίκτυπο. Οι πωλήσεις του Saint Laurent αυξήθηκαν κατά περίπου 5 φορές στα 2,52 δισεκατομμύρια ευρώ από το 2013 και υπερδιπλασιάστηκε από τότε που ο Vaccarello ανέλαβε τη θέση του δημιουργικού διευθυντή το 2016. Ο Saint Laurent, αύξησε τα κέρδη του κατά 10 φορές από 77 εκατομμύρια ευρώ το 2013 σε 715 εκατομμύρια ευρώ το 2022.

Τέλος, είναι κομβικής σημασίας ότι η φιλοσοφία του Saint Laurent είναι να δημιουργήσει μία μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες του που δεν θα νιώθουν ότι εξαπατώνται από τις διαρκείς αυξήσεις των τιμών. Σε αντίθεση με τον οίκο Chanel,  που τα τελευταία χρόνια  προβαίνει διαρκώς σε ανατιμήσεις, ο Saint Laurent προσπαθεί να διατηρήσει τις τιμές στα ίδια επίπεδα. Εξάλλου, όπως πολύ σωστά πιστεύει, τα αξεσουάρ και οι ready to wear συλλογές είναι ο ευκολότερος τρόπος να προσελκύσεις νέους καταναλωτές.

Συνεχής επαγρύπνηση και εναρμόνιση με το σήμερα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που θέλει περισσότερη εξέλιξη και λιγότερη επανάσταση. Αυτή είναι η αναθεωρημένη προσέγγιση του Saint Laurent και δείχνει να αποδίδει.

Διαβάστε ακόμα στο intronews.gr

Κλοπή ή τέχνη; Ο οίκος Hermès στα δικαστήρια για τα MetaBirkins

Free the nipple: Η νέα τάση που αφήνει ελάχιστα στη φαντασία

Αντρική φούστα: Πόσο δικαιολογημένα έχει διχάσει η τάση του 2023;