Καλοκαίρι 2018. Úrsula Corberó ή αλλιώς Tokyo από το Casa de Papel. Αρχές φθινοπώρου 2021. Hoyeon Jung ή αλλιώς Kang Sae‑byeok (Αριθμός 67) από το Squid Game. Δύο γυναίκες που αφήνοντας στην άκρη τα σώματα τους, διαθέτουν δύο μη mainstream, δύο μη συμβατικά πρόσωπα, πάντοτε σε σχέση με αυτό που έχουμε συνηθίσει στη βιομηχανία του θεάματος. Τι είναι μη συμβατικό, θα αναρωτηθείτε τώρα; Κι αυτό δεν είναι απλό ερώτημα.

Δεν είναι θέμα σχήματος ή θέμα διαστάσεων, αλλά είναι κυρίως θέμα πολιτιστικό. Ιδίως στην περίπτωση της Νοτιοκορεάτισσας Jung. Η σταδιακή και πια καθολική επικράτηση της απωανατολίτικης κουλτούρας στο παγκόσμιο σινεμά και στην πλατφόρμα του Netflix, έκανε τον δυτικό πολιτισμό να στρέψει το βλέμμα του στην Ανατολή και να αναγνωρίσει πως δεν υπάρχει μοτίβο ομορφιάς και πως σίγουρα, εμείς εδώ στη Δύση, δεν κατέχουμε κανένα…μονοπώλιο.

Η Tokyo του Casa de Papel και η Hoyeon Jung διαθέτουν κάποια κοινά στοιχεία, κυρίως στα μάτια τους και στο σχηματισμό του προσώπου τους και εξελίχθηκαν πολύ γρήγορα σε fashion icons. Κι η ανάδειξη τους δεν ήρθε εις βάρος άλλων προσώπων ή σωμάτων. Δεν έκλεψαν τον χώρο από άλλες. Αντιθέτως, όπως το διάστημα διαστέλλεται και αποκτά περισσότερο χώρο, δημιούργησαν με το στυλ τους και φυσικά με τη δυναμική των σειρών που πρωταγωνιστούν, τον δικό τους χώρο.

Το Casa de Papel ήταν η πλατφόρμα εκτόξευσης για την Úrsula Corberó

Η Úrsula Corberó με το κοντό της μαλλί και τα πιο σχιστά της μάτια, αποτέλεσε ένα νέο sexy icon που γρήγορα έγινε icon και στη μόδα. Είναι αναμφίβολα η δημοφιλέστερη από την ομάδα του Casa de Papel μαζί με τον Professor και αυτό φαίνεται στο ότι έχει σχεδόν 25 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram, αριθμός πολύ μεγάλος για μια Ισπανίδα ηθοποιό. Είναι ένας χαμαιλέων του στυλ, αφού την έχουμε δει σε κλασικό, σε βικτωριανό, σε αναγεννησιακό, σε σύγχρονο, σε κάθε τι που έχει κάνει, η Tokyo προσαρμόζεται άμεσα. Έχει γίνει η μούσα του οίκου Bulgari και ambassador για Maybeline και Stradivarius.

Casa de Papel

(Juan Naharro Gimenez/WireImage)

 

Casa de Papel

(Pablo Cuadra/Getty Images)

 

Casa de Papel

(JOSE OLIVA / JOSE OLIVA via Getty Images)

Hoeyon Jung, μια πρωτόγνωρη ομορφιά

Από τη μεριά της, η Hoyeon Jung, είναι η πρώτη Κορεάτισσα που φωτογραφήθηκε για το εξώφυλλο της αμερικανικής Vogue δίχως κάποιον άλλο στο πλάι της. Έχουν υπάρξει δηλαδή περιπτώσεις που Κορεάτες φωτογραφήθηκαν για τη Vogue και μπήκαν στο εξώφυλλο, αλλά σε αφιερωματικό τεύχος. Η Jung είναι η δημοφιλέστερη Κορεάτισσα στο Instagram με 15 εκατομμύρια ακόλουθους – είχε 400.000 πριν το Squid Game -, έχει συμμετάσχει στο παρελθόν στο Next Top Model της Ν. Κορέας, όπου βγήκε δεύτερη, και έχει λάβει μέρος σε πολλά catwalks. Πριν το Squid Game είχε μακριά κεραμιδί μαλλιά, ενώ έχει δηλώσει πως το αγαπημένο της στυλ περιλαμβάνει total denim.

Casa de Papel

(Dimitrios Kambouris/Getty Images for The Gotham Film & Media Institute)

 

Casa de Papel

(Taylor Hill/FilmMagic)

 

Casa de Papel

(Alexi J. Rosenfeld/WireImage)

Casa de Papel και Squid Game έγιναν οι μεγαλύτερες επιτυχίες του Netflix παγκοσμίως, περισσότερο κι από αμερικανικές παραγωγές, όπου είναι η βάση της πλατφόρμας. Οι δύο σειρές ισχυροποίησαν την πλατφόρμα έναντι του ανταγωνισμού της και έδωσαν πάτημα στο Netflix σε δύο μεγάλες αγορές εκτός ΗΠΑ, την ισπανική-ισπανόφωνη και την κορεάτικη-απωανατολίτικη.

Στην Tokyo του Casa de Papel και στην Kang Sae‑byeok αποτυπώνεται η ισχύς που έχει πια το διαδίκτυο, που έχουν οι streaming πλατφόρμας και ανοίγουν νέους δρόμους γιατί πια δεν είναι ηθοποιοί, αλλά πρόσωπα καθολικά. Είναι και οι δύο ηγέτιδες, είναι η κορυφή μιας πυραμίδας επιχειρήσεων και στην ουσία διοικούν. Μπορούν πια να ορίσουν το μέλλον τους και να γίνει κάθε επιθυμία τους αποδεκτή.

Γιατί πίσω τους δεν έχουν μόνο τις σειρές. Έχουν γυναίκες, άντρες, μεγάλα brands, έχουν το influence.