Το πρώτο και παλαιότερο μετρό του κόσμου, είναι αυτό του Λονδίνου. Εγκαινιάστηκε ως «υπόγειος σιδηρόδρομος» το 1863 και από το 1890 λειτουργεί εξ’ολοκλήρου βασισμένο στο ηλεκτρικό του σύστημα. Ωστόσο, παρά την πρωτοπορία της πόλης στις συγκοινωνίες πριν σχεδόν 150 χρόνια, φανταστείτε πως είναι να μετακινείται κανείς στην βρετανική πρωτεύουσα σήμερα, σε ένα σχεδόν απαρχαιωμένο σύστημα.

Η απάντηση έρχεται με το «μετρό Νο.2», δηλαδή το Crossrail, το νέο σύστημα υπόγειων μετακινήσεων του Λονδίνου όπου οι συρμοί θα τρέχουν με 150 χλμ/ώρα και θα μπορεί ο κάθε επιβάτης να βρίσκεται από τους ουρανοξύστες του Canary Wharf στο αεροδρόμιο Heathrow σε λιγότερο από 40 λεπτά.

Όταν οι εναλλακτικές που έχει κανείς είναι το ήδη υπάρχον σύστημα συγκοινωνιών και το να πάρει ταξί –hello κίνηση– τότε οι νέες γραμμές υπόγειου σιδηρόδρομου μοιάζουν πολλά υποσχόμενες. Θα καταφέρουν όμως να υλοποιήσουν όσα έχουν τάξει στους Λονδρέζους; Μιλάμε, ήδη, για ένα κατασκευαστικό έργο του οποίου οι εργασίες ξεκίνησαν το 2009 με σκοπό να κάνει εγκαίνια το 2018. Τσεκάροντας κανείς την ημερομηνία σήμερα, θα καταλάβει ότι το έργο έχει καθυστερήσει σημαντικά. Οι μόνες δηλώσεις του Δημάρχου του Λονδίνου Sadiq Khan σχετικά με την καθυστέρηση, στις οποίες δηλώνει απογοητευμένος, αδυνατούν να δώσουν απαντήσεις στο ζήτημα.

Crosstrail

Τι υπόσχεται το Elizabeth’s Line, ή αλλιώς Crosstrail;

Οι νέοι συρμοί θα μπορούν να μετακινηθούν φτάνοντας τα 150 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ μάλιστα μεταφέρουν έως και 1,500 επιβάτες, 450 από αυτούς, θα καταλαμβάνουν τις θέσεις ενώ οι υπόλοιποι θα παραμένουν όρθιοι στο σύντομό τους ταξίδι. Το έργο αυτό αναμένεται να ανακουφίσει περιοχές με τρομερή κυκλοφοριακή συμφόρηση όπως είναι το κέντρο του Λονδίνου, το Docklands, το West End, το προαναφερθέν και πολυσύχναστο αεροδρόμιο του Heathrow καθώς και τις κοντινές πόλεις του Essex, Kent και της Κοιλάδας του Τάμεση.

Τα 26 τούνελ που θα περιλαμβάνουν το νέο σύστημα έχουν ήδη χτιστεί και βρίσκονται κάτω από την πυκνοκατοικημένη πόλη του Λονδίνου, την οποία και σκοπεύουν να ανακουφίσουν από το πρόβλημα των μετακινήσεων που προκαλεί πονοκέφαλο στους κατοίκους της. Και το κόστος του; Διόλου ευκαταφρόνητο, καθώς αγγίζει περί τα 4 δισεκατομμύρια λίρες στον βρετανικό προυπολογισμό.

Αυτό θα είναι το Crosstrail, το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο που έχει γίνει ποτέ στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο. 

Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:

NASA: «Υπάρχουν 5.000 εξωπλανήτες πέρα από το ηλιακό μας σύστημα»

Tα Πυρηναία καλύφθηκαν από αφρικανική σκόνη – Snowboard σε άμμο και χιόνι

Αμαζόνιος: Πώς οι ιθαγενείς έσωσαν τον απειλούμενο «Terminator» των πιράνχας