Τα όσα είπε ο Elon Musk στην διοργάνωση του Future of the Car των Financial Times με την ιδιότητα του ιδιοκτήτη της Tesla και του επόμενου ιδιοκτήτη του Twitter, για τον αποκλεισμό του Donald Trump, δεν ξάφνιασαν κανέναν. Επιβεβαίωσαν όμως όλα όσα λέγονταν για εκείνον πριν επιτευχθεί η συμφωνία με το Δ.Σ. του Twitter για την εξαγορά των μετοχών. Ο Musk θέλει να αλλάξει τους κανόνες, θέλει να επιβάλλει μια άλλη ελευθερία του λόγου και το ερώτημα είναι ποιες προθέσεις και κίνητρα τον οδηγούν σε αυτό το σκεπτικό.
Στις δηλώσεις του μέσω κάμερας, ο Musk χαρακτήρισε ηθικά λάθος και παντελώς ηλίθια την αποβολή του πρώην Αμερικανού Προέδρου από το Twitter λίγες ημέρες μετά την εισβολή στο Καπιτώλιο. «Θα αντέστρεφα την μόνιμη αποβολή, αλλά δεν μου ανήκει ακόμα το Twitter, οπότε αυτό δεν είναι κάτι που θα συμβεί σίγουρα».
Η εξήγηση που έδωσε ο Musk για αυτή του τη δήλωση είναι πως η αποβολή έστειλε τον Trump στο δικό του social media, το Truth, και μεγέθυνε τη φωνή του στην άκρα δεξιά, άρα έφερε τα αντίθετα αποτελέσματα απ΄αυτά που θα επιθυμούσε η δημοκρατική λογική. Μάλιστα, ο Musk είχε μια κουβέντα με τον Jack Dorsey, τον συνιδρυτή του Twitter που πια έχει αποσυρθεί.
«Μοιραζόμαστε τις ίδιες απόψεις σχετικά με τους μόνιμους αποκλεισμούς και θεωρούμε ότι πρέπει να συμβαίνουν σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις και μόνο για προφίλ που είναι ψεύτικα ή bots. Αν κάποιος αναρτήσει κάτι παράνομο ή καταστροφικό για τον κόσμο, θα πρέπει να υπάρχει προσωρινή αποβολή ή η ανάρτηση να γίνεται αόρατη».
Ο Elon Musk θα πρέπει να δώσει απαντήσεις τους μετόχους πριν ολοκληρωθεί η εξαγορά
Παράλληλα, ο Musk επανέλαβε πως πρέπει το Twitter να μοιραστεί τον αλγόριθμό του και να ζητήσει την άποψη των χρηστών για το πώς μπορεί να βελτιωθεί σε αυτό το κομμάτι. Η φράση όμως που δείχνει περισσότερο τις προθέσεις του είναι η ακόλουθη: «Πρέπει να γίνει πιο ισορροπημένο. Η νίκη θα ήταν να είναι εξίσου ενοχλημένα το ακροδεξιό 10% και το ακροαριστερό 10%».
Κι εδώ τίθεται το ερώτημα: είναι ο Musk τόσο διορατικός και ευφυής ή απλά επικίνδυνος; Η περιουσία που έχει κάνει, θεωρητικά θα έπρεπε να τοποθετεί όλη τη σκέψη προς την πρώτη επιλογή. Δεν αναιρεί όμως το γεγονός πως μπορεί να γίνει επικίνδυνος. Η κοινωνική κατάσταση στις ΗΠΑ πάντως δείχνει πως ίσως για ένα διάστημα θα πρέπει να ακολουθήσει κανείς την δική του οπτική των πραγμάτων.
Σε ενάμιση χρόνο διακυβέρνησης από τον Δημοκρατικό Biden, στην Αμερική έχει υπάρξει μεγαλύτερη πόλωση απ΄ό,τι με τον Trump. Ο λόγος είναι πως οι κοινωνικές συνθήκες, από την πανδημία μέχρι το Αφγανιστάν και την Ουκρανία, αλλά και η εξέλιξη των απόψεων και πεποιθήσεων στον τρόπο που πάνε να εδραιωθούν, προκάλεσαν αντίδραση. Το ένστικτο του παιδιού είναι που πάντοτε κυριαρχεί στην ψυχολογία του όχλου και όταν λες σε κάποιον πως πρέπει να κάνει κάτι, ειδάλλως θα τιμωρηθεί, αυτός νιώθει επαναστάτης και αντιστέκεται.
Φτάνουμε λοιπόν στο σημείο να βλέπουμε τις ΗΠΑ να ταλανίζονται από την ντροπή της πιθανότητας κατάργησης της άμβλωσης και από νόμους όπως το Don’t Say Gay, στοιχεία ακραία που δεν είδαμε τόσο πολύ στην εποχή του Trump. Ίσως λοιπόν ο Musk να αντιλαμβάνεται πως όσο εξωθείς τα ακραία στοιχεία, τα τοποθετείς συγκεντρωμένα σε έναν χώρο και τα δυναμώνεις για να σου επιτεθούν, ενώ αν τα έχεις στο δικό σου μαντρί, απλωμένα, τότε ξέρεις πού είναι και τι κάνουν και είναι πιο αδύναμα. Όλα αυτά φυσικά είναι εικασίες.
Οι κινητοποιήσεις απέναντι του είναι διαδοχικές, με οργανώσεις να στέλνουν επιστολή σε διαφημιζόμενους στο Twitter, εξηγώντας τους πως τα brands τους θα συνδεθούν με έναν οχετό παραπληροφόρησης που θα αρχίσει στο Twitter στην εποχή του Elon Musk.
Πάντως, ο ίδιος ο Musk παραμένει ακόμα προσγειωμένος και τονίζει πως ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία και δεν έχει υπάρξει ψήφος εμπιστοσύνης από τους υπόλοιπους μετόχους, ενώ θα πρέπει πρώτα να κληθεί να δώσει απαντήσεις. Ο ίδιος πάντως βιώνει απώλειες, καθώς μετά την ανακοίνωση για την εξαγορά του Twitter, οι μετοχές της Tesla έχασαν σε αξία 350 δισ. δολάρια. Γι΄αυτό και θέτει έναν στόχο ως το 2030 η Tesla να έχει φτιάξει 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα και να τα πουλήσει, με την Κίνα να είναι η κεντρική αγορά, με το εργοστάσιο στη Σανγκάη να παράγει το 25-30% των οχημάτων.
* Με πληροφορίες από BBC
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
Το θετικό και το αρνητικό της εξαγοράς του Twitter από τον Musk: Ποιο μπορεί να επικρατήσει;
Αινιγματικό tweet από τον Elon Musk: «Αν πεθάνω υπό μυστηριώδεις συνθήκες, χάρηκα που σας γνώρισα»