Περιεχόμενα
- Ταξιδεύοντας με αεροπλάνο: Oι 10 πιο προσβλητικές ενέργειες που πρέπει να αποφεύγετε
- Να αγγίξετε ένα μέλος του πληρώματος χωρίς τη συγκατάθεσή του
- Να ζητάτε νερό αμέσως μετά την επιβίβαση
- Χρήση του μπάνιου σε ακατάλληλη στιγμή
- Πατώντας το κουδούνι κλήσης κάθε δύο λεπτά
- Ζητώντας από ένα μέλος του πληρώματος να γίνει ο προσωπικός σας βοηθός για τα πάντα
- Απαίτηση γεύματος μετά την ολοκλήρωση της εξυπηρέτησης
- Χρειάζεστε βοήθεια με μια τσάντα που είναι σαφώς πολύ βαριά
- Τεντώματα στη μέση του διαδρόμου
- Διάφορες εργασίες καλλωπισμού μέσα στο αεροπλάνο
- Να μην λες «ευχαριστώ»
Ένα ταξίδι με αεροπλάνο σίγουρα θα γίνει πιο ονειρεμένο αν το πλήρωμα καμπίνας σε εκτιμήσει ως επιβάτη και δεν σε μισήσει. Και αυτό περνάει από το χέρι σου, πίστεψέ μας…
Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιοι τρόποι συμπεριφοράς που κυριολεκτικά εκνευρίζουν αυτούς τους εργαζόμενους αέρος και εμείς θα σου τους αποκαλύψουμε ώστε στο επόμενο ταξίδι να τους αποφύγεις.
Τη φίλη μου τη Μαίρη, που υπήρξε αεροσυνοδός, την έχω ακούσει κατά καιρούς να προβάλλει διάφορους λόγους που κυριολεκτικά την έχουν «βγάλει από τα ρούχα της» on air.

«Η αγένεια, να θεωρεί ένας επιβάτης ότι είσαι μόνο για αυτόν και να σε απασχολεί συνεχώς, να μην κατανοεί κάποιους κανόνες, όπως πχ να δέσει τη ζώνη του, να είναι απείθαρχος προς τις υποδείξεις του πληρώματος -για λόγους ασφαλείας- μάλιστα αυτός είναι και λόγος για να τον κατεβάσουν από το αεροπλάνο» μου είπε η Μαίρη.
Ως επιβάτες οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι υπάρχει πολύ περισσότερη δουλειά από την παροχή υπηρεσιών κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Οι άνθρωποι που αποτελούν το πλήρωμα ενός αεροπλάνου φροντίζουν για την ασφάλεια του ταξιδιού και είναι εκπαιδευμένοι ώστε να χειρίζονται καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που μπορεί να συμβούν σε οποιοδήποτε σημείο κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.
Τι άλλο μπορείτε να κάνετε; Στο Reddit το Travel + Leisure έθεσε το ερώτημα για τις συμπεριφορές που έχουν επιβάτες και ενοχλούν τα μέλη του πληρώματος.
Ταξιδεύοντας με αεροπλάνο: Oι 10 πιο προσβλητικές ενέργειες που πρέπει να αποφεύγετε
Να αγγίξετε ένα μέλος του πληρώματος χωρίς τη συγκατάθεσή του
Όπως δεν πρέπει να αγγίζετε έναν ξένο στο έδαφος, έτσι μην αγγίζετε ένα μέλος του πληρώματος, που σας είναι ξένο, στον αέρα.
«Μην μας αγγίζετε. Σταματήστε να μας αγγίζετε. Μη με σπρώχνετε ή με χτυπάτε. Έχω ένα καρτελάκι με το όνομά μου. Το “κυρία” και το “με συγχωρείτε” λειτουργούν επίσης πολύ καλά», είπε μια αεροσυνοδός.
«Το εκτιμούμε όταν οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα λόγια τους και το να σπρώχνουν και να κουνάνε αντικείμενα, όπως τα σκουπίδια, στο πρόσωπό μας είναι πέρα για πέρα ενοχλητικό και αγενές», πρόσθεσε μια άλλη.
Ένας άλλος παρακάλεσε: «Να με σπρώχνετε ή να με αγγίζετε σε οποιοδήποτε σημείο του σώματός μου στην προσπάθεια να τραβήξετε την προσοχή μου -μην το κάνετε. Απλώς σας παρακαλώ, μην το κάνετε».
Να ζητάτε νερό αμέσως μετά την επιβίβαση
Η επιβίβαση είναι χαοτική τόσο για εσάς όσο και για το πλήρωμα. Ωστόσο, τα μέλη του πληρώματος έχουν να διεκπεραιώσουν διάφορα σημαντικά καθήκοντα ασφαλείας, οπότε αποφύγετε να ζητήσετε ένα ποτήρι νερό κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής στιγμής.
«Το να ζητάτε νερό για να πάρετε ένα χάπι κατά τη διάρκεια της επιβίβασης», όπως μοιράστηκε ένα μέλος πληρώματος, είναι ο μεγαλύτερος μπελάς. «Γιατί δεν πήρατε το χάπι ενώ περιμένατε στην περιοχή της πύλης; Υπάρχουν άφθονα ψύκτες νερού και εμφιαλωμένο νερό προς πώληση στο αεροδρόμιο».
Ένας άλλος πρόσθεσε: «Εάν πρέπει να πάρετε φάρμακα, προετοιμαστείτε και πάρτε ένα μπουκάλι ή πιείτε νερό πριν μπείτε στο αεροσκάφος. Οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι έχουμε μόνο λίγα λεπτά για να καθίσουν όλοι στη θέση τους και να δεθούν, ώστε να κλείσουμε την πόρτα επιβίβασης».
Χρήση του μπάνιου σε ακατάλληλη στιγμή
Το καταλαβαίνουμε. Μερικές φορές, πρέπει να πάτε. Αλλά αν μπορείτε, προγραμματίστε τις επισκέψεις στην τουαλέτα έτσι ώστε να μην συμπίπτουν με την εξυπηρέτηση.
«Μισώ όταν με βλέπουν στον διάδρομο και επιλέγουν να σηκωθούν και να με προσπεράσουν προς την τουαλέτα», δήλωσε ένα μέλος του πληρώματος.
«Δεν αντέχω όταν οι επιβάτες σηκώνονται για να πάνε στην τουαλέτα μόλις είμαστε εκεί έξω και μοιράζουμε ποτά», πρόσθεσε ένας άλλος. «Είναι δύσκολο να μεταφέρω τον δίσκο όπως είναι, πόσο μάλλον να τον ισορροπώ πάνω από το κεφάλι κάποιου ενώ προσπαθεί να στριμωχτεί δίπλα μου για να επιστρέψει στη θέση του».

Πατώντας το κουδούνι κλήσης κάθε δύο λεπτά
Ξέρετε εκείνο το κουμπί κλήσης πάνω από το κάθισμά σας; Χρησιμοποιήστε το με φειδώ.
«Αν μόλις απογειωθήκαμε και η ένδειξη της ζώνης ασφαλείας είναι ακόμα αναμμένη, θα βγούμε σύντομα. Απλώς περιμένετε για πέντε λεπτά», δήλωσε ένα μέλος του πληρώματος. «Αν μόλις τελειώσαμε το σέρβις ή αν βλέπετε ότι κάνουμε σέρβις μερικές σειρές πίσω σας, απλώς περιμένετε ένα λεπτό».
Ζητώντας από ένα μέλος του πληρώματος να γίνει ο προσωπικός σας βοηθός για τα πάντα
Το να εξασφαλίσετε ότι θα προλάβετε μια πτήση ανταπόκρισης είναι, χωρίς αμφιβολία, ένα σημαντικό καθήκον, αλλά μην περιμένετε από το πλήρωμα να γνωρίζει κάθε λεπτομέρεια για κάθε πτήση που φτάνει και αναχωρεί από το αεροδρόμιο.
«Να μαθαίνουν ότι η πτήση έχει καθυστέρηση και να περιμένουν αμέσως από τις αεροσυνοδούς να γνωρίζουν για τη σύνδεσή τους», μοιράστηκε ένα μέλος του πληρώματος για τη συμπεριφορά των επιβατών που τους ενοχλεί περισσότερο. «Μαθαίνουμε για την καθυστέρηση, αλλά δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις συνδέσεις».
Μία άλλη αεροσυνοδός πρόσθεσε με λίγη περισσότερη σαφήνεια, σημειώνοντας: «Δεν γνωρίζουμε πολύ περισσότερα από εσάς για τη σύνδεσή σας. Και όχι, δεν θα σας κρατήσουν την επόμενη πτήση».
Απαίτηση γεύματος μετά την ολοκλήρωση της εξυπηρέτησης
Εάν κοιμηθήκατε την ώρα του γεύματος ή δεν είχατε όρεξη να φάτε εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή, σημειώστε ότι ενδέχεται να μην μπορείτε να πάρετε το φαγητό σας αργότερα. «Έχουμε περίπου 300 επιβάτες να εξυπηρετήσουμε…», μοιράστηκε ένα μέλος του πληρώματος.

Χρειάζεστε βοήθεια με μια τσάντα που είναι σαφώς πολύ βαριά
Αυτό δεν είναι απλώς ένα πρόβλημα που ενοχλεί, αλλά μια πραγματικά επικίνδυνη εργασία για τα μέλη του πληρώματος.
«Αν τραυματιστούμε, δεν υπάρχει αποζημίωση για τους εργαζόμενους, επειδή τεχνικά δεν είμαστε ακόμα στο ωράριο», σημείωσε ένα μέλος του πληρώματος. «Επίσης, πολλοί αεροσυνοδοί παθαίνουν ρήξη στροφικών μανικιών και άλλα προβλήματα από την επαναλαμβανόμενη βαριά ανύψωση».
Ένα άλλο μέλος του πληρώματος πρόσθεσε: «Όταν οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να σηκώσουν τις αποσκευές τους λόγω τραυματισμού ή για οποιονδήποτε άλλο προσωπικό λόγο και περιμένουν από τις αεροσυνοδούς να τις βάλουν στον ράφι πάνω από το αεροπλάνο γι’ αυτούς -παρακαλούμε απλώς να ελέγξετε την αποσκευή σας στην πύλη. Οι αεροσυνοδοί είναι σε θέση μόνο να βοηθήσουν, όχι να σηκώσουν».
Τεντώματα στη μέση του διαδρόμου
Οι διατάσεις είναι σημαντικές για μια πτήση μεγάλων αποστάσεων. Απλώς βεβαιωθείτε ότι το κάνετε σε κατάλληλο σημείο.
«Όταν κινούμαι στους διαδρόμους κάνοντας τη δουλειά μου και ένας επιβάτης στέκεται εκεί για να χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις ή να τεντώσει τα πόδια του, μην κάνετε σαν να σας ενοχλώ όταν ζητώ να περάσω», δήλωσε μια αεροσυνοδός. «Κάνω τη δουλειά μου στο χώρο εργασίας μου».
Διάφορες εργασίες καλλωπισμού μέσα στο αεροπλάνο
Αυτό ισχύει τόσο για τις αεροσυνοδούς όσο και για όλους τους συνεπιβάτες: «Το κούρεμα ή η αρχειοθέτηση των νυχιών των δακτύλων των χεριών και των ποδιών είναι ψηλά στη λίστα με τις ενοχλήσεις των επιβατών».
Να μην λες «ευχαριστώ»
Την επόμενη φορά που θα βγείτε από ένα αεροσκάφος, αφιερώστε μια στιγμή για να σκεφτείτε όλα όσα έκανε το πλήρωμα για εσάς -από το να σας εξασφαλίσει νερό και φαγητό μέχρι το να σας κρατήσει ασφαλείς στον αέρα- και πείτε ένα απλό «ευχαριστώ».
«Να ευχαριστείς τον πιλότο κατά την αποβίβαση και να με αγνοείς ή ούτε καν να με κοιτάς -πόσο προσβλητικό», μοιράστηκε μια αεροσυνοδός.
Ένα άλλο μέλος του πληρώματος πρόσθεσε: «Δεν μας αναγνωρίζει ή δεν μας κοιτάζει στα μάτια, δεν λέει παρακαλώ και ευχαριστώ. Είμαστε κι εμείς άνθρωποι. Σας παρακαλούμε να μας φέρεστε με σεβασμό».

Πηγή: Travel + Leisure