Δεν είναι κρυφό πως η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα μονοπάτι ξενοδοχειακής ανάπτυξης. Φαίνεται πως ο στόχος είναι το ξένο χρήμα να κατακλύζει τη χώρα από Μάρτιο μέχρι αρχές Νοεμβρίου, ειδικά στα νησιά, αλλά και στην Αθήνα. Για να υποστηριχθεί αυτό, βλέπουμε μια ποιοτική αναβάθμιση στα καταλύματα και στις ξενοδοχειακές μονάδες, με τα boutique hotels να παίρνουν εδώ και κάποια χρόνια τη σκυτάλη από τα μεγάλα ξενοδοχεία των πολλών δωματίων στην Αθήνα, στο κέντρο της, και τα resorts να σαρώνουν στα νησιά.
Είδαμε, δυστυχώς, πως το μέγαρο όπου στεγαζόταν το σινεμά Ιντεάλ παραδόθηκε στην επένδυση και θα γίνει ξενοδοχείο, το ίδιο συμβαίνει και με άλλους ιστορικούς χώρους στο κέντρο, ενώ είναι εξαιρετικά πιθανό να συμβεί το ίδιο και με τα κτήρια όπου στεγάζονται τα Υπουργεία που θα μεταφερθούν στην Πυρκάλ σε μερικά χρόνια.
Κι αν η Αθήνα είναι μια πόλη που από το κέντρο της μέχρι όλη την έκταση της αθηναϊκής ριβιέρας θα γίνει η πρωτεύουσα με τα περισσότερα boutique hotels και 5άστερα ξενοδοχεία, θα ήλπιζε κανείς πως τα νησιά θα παραμείνουν κάπως άθικτα, τη εξαιρέση πάντα της Μυκόνου και της Σαντορίνης που από χρόνια πια δεν ανήκουν σε εμάς.
Η ελπίδα αυτή δεν θα μείνει για πολύ ζωντανή, αφού βλέπουμε πως τόσο ξένοι όμιλοι όσο και εγχώριοι επιχειρηματίας που συνεργάζονται με funds του εξωτερικού, βλέπουν ευκαιρίες σε άλλα νησιά.
Τα 2 νησιά που πάνε για πληρότητα στα boutique καταλύματα
Η Πάρος είναι ένα νησί που έχουμε αναφέρει αρκετές φορές ως το επόμενο πετράδι στο στέμμα των Κυκλάδων, αλλά πίσω της και με ιδιαίτερα ανταγωνιστική διάθεση βρίσκονται η Νάξος και η Ίος.
Πρόκειται για δύο νησιά που σύμφωνα με τα στατιστικά, έχουν ήδη για το 2024 άνοδο στις κρατήσεις στα boutique ξενοδοχεία, της τάξεως του 10% σε σχέση με το 2023, ποσοστό που έχει και η Αθήνα. Αντιθέτως, πτώση 7% καταγράφουν η Μύκονος και η Σαντορίνη, με έρευνα της Square Lime, που έχει στο χαρτοφυλάκιο της 40 boutique hotels στην Ελλάδα, να επισημαίνει πως αυτή η πτώση θα εξισορροπηθεί, καθώς υπάρχει μια τάση, κυρίως από τον τουρισμό εξ Αμερικής, για μαζικές κρατήσεις προς τον Μάιο.
Σε κάθε περίπτωση, η Νάξος και η Ίος, μαζί με την Πάρο και τη Μήλο, έχουν το μομέντουμ απέναντι στα δύο κραταιά νησιά του ελληνικού τουρισμού και αυξάνουν τις επιλογές που προσφέρουν στον τουρισμό, τόσο ξενοδοχειακά όσο και στις υπόλοιπες υπηρεσίες. Η Πάρος αναβαθμίζεται πολύ εστιατορικά στην Παροικιά, η Νάξος ποντάρει στο πολύ καλό φαγητό της στα χωριά, η Ίος έχει τις καλύτερες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, ιδίως σε boutique hotels, απ’ όλα τα νησιά της χώρας και το καλύτερο στον κόσμο (το πολυδιαφημισμένο Calilo), και η Μήλος έχει τις πιο δημοφιλείς παραλίες.
Αν το δούμε, επομένως, από αυτή την άποψη, μάλλον ζούμε στον «Χρυσό Αιώνα» για τα νησιά. Απλά μένει να φανεί αν θα χωράμε εμείς σε αυτά ή αν θα περισσεύουμε…