To 2022 είναι η χρονιά που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε όσα περισσότερα ταξίδια μπορούμε, ώστε να γίνουμε πιο πλούσιοι σε εμπειρίες. Μετά τα δύο χρόνια πανδημίας, θέλουμε το κάτι διαφορετικό. Κι αυτό δεν είναι άλλο από το ταξίδι στις πόλεις της Ευρώπης, με τρένο.
Οι σιδηροδρομικές εταιρείες ανακοίνωσαν το πρόγραμμα δρομολογίων τους για το 2022, προσέχουν όμως να κρατάνε καλά κρυμμένα τα μυστικά τους για τις νέες καινοτομίες που παρέχουν, μέχρι τουλάχιστον να περιοριστεί η πανδημία. Είναι γεγονός δε, πως από ‘κει που τα τρένα έτειναν να «εξαφανιστούν», ξαφνικά βιώνουν μια ωραία αναζωπύρωση σε όλη την Ευρώπη.
Το κάποτε αιματοβαμμένο Misery Beach είναι η καλύτερη παραλία της Αυστραλίας
Πρώτη και καλύτερη η αυστριακή εταιρεία ÖBB. Στο μεταξύ, καθώς δρομολογούνται περισσότερα ημερήσια τρένα σε όλη την ήπειρο, οι τιμές πέφτουν. Η Βιέννη είναι η πιο καλά σιδηροδρομικά διασυνδεδεμένη πόλη στην Ευρώπη, αλλά υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις στην Ισπανία, την Ιταλία και αλλού.
Ακολουθούν μερικές νέες σιδηροδρομικές διαδρομές στην Ευρώπη, που έχουν ξεκινήσει ή θα το κάνουν στο μέλλον.
Βιέννη – Παρίσι
Τον Δεκέμβριο του 2021, ξεκίνησε το δρομολόγιο Βιέννη προς Παρίσι, από την αυστριακή κρατική εταιρεία ÖBB. Πρόκειται για ένα νυχτερινό δρομολόγιο που είναι προγραμματισμένο τρεις φορές την εβδομάδα. Το τρένο Nightjet ξεκινά νωρίς το βράδυ και ακολουθεί τη διαδρομή του αρχικού Orient Express. Αναχωρεί από τη Βιέννη στις 7.40 μ.μ. και φτάνει στο Παρίσι στις 9.42 π.μ., ακριβώς την ώρα για ένα κρουασάν και ένα café au lait. Το ταξίδι έχει διάρκεια 14 ωρών, αλλά το ότι συνδέει δύο από τις ωραιότερες πόλεις της Ευρώπης, το κάνει μοναδικό.
Άμστερνταμ – Ζυρίχη
Μετά την επιτυχία του νυχτερινού δρομολογίου που συνδέει την Ολλανδία με την Αυστρία πλέον και η Ελβετία συνδέεται με ένα Nightjet, με αφετηρία το Άμστερνταμ. Το καλό αυτής της διαδρομής είναι πως και οι διασυνδέσεις της Ζυρίχης είναι άψογες, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί κάποιος να συνεχίσει το ταξίδι του για τη Μπολόνια ή τη Γένοβα. Το ταξίδι διαρκεί λιγότερο από 12 ώρες, ενώ το τρένο φτάνει στον τερματικό του σταθμό λίγο μετά τις 8 το πρωί.
Γένοβα – Νάπολη
Μπορεί να είναι η έκτη μεγαλύτερη πόλη της Ιταλίας, ωστόσο η Γένοβα συνδέεται ελάχιστα με την υπόλοιπη χώρα. Γι’αυτό και η ιδιωτική εταιρεία NTV Ιtalo επέκτεινε το δίκτυο της της σε όλη την Ιταλία και από τις 12 Δεκεμβρίου συνδέει τη Γένοβα με τη Νάπολη. Ένα χτύπημα θα έλεγε κανείς προς την ανταγωνιστική Trenitalia. Το τρένο να οδηγεί προς τα πάνω μέσω του Μιλάνου, αλλά στη συνέχεια κατευθύνεται νότια προς τη Ρώμη και τη Νάπολη. Το όλο ταξίδι διαρκεί 6 ώρες και 45 λεπτά.
Venice-Simplon Orient Express: Το εμβληματικό τρένο που κρατάει ζωντανή τη μαγεία του ταξιδιού
Λονδίνο – Εδιμβούργο
Αυτή δεν είναι μια νέα διαδρομή. Η νέα υπηρεσία Lumo, η οποία ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021, στοχεύει να προσφέρει μια εναλλακτική λύση χαμηλού κόστους, καθώς τα τρένα του Ηνωμένου Βασιλείου είναι διαβόητα ακριβά. Έχουν ήδη γίνει τα πρώτα δρομολογία, με τα προγραμματισμένα να είναι τρία την ημέρα, ωστόσο τον Απρίλιο θα γίνουν πέντε.
Κουνέο – Νίκαια
Η γραμμή είναι γνωστή ως ο «σιδηρόδρομος των θαυμάτων». Η βόλτα από το Κουνέο, στα βουνά του Πιεμόντε, μέχρι τη Νίκαια, στην Κυανή Ακτή, είναι τόσο όμορφη που το 2021, μέλη της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης κληρονομιάς, FAI (Fondo per l’Ambiente Italiano) την ανακήρυξαν ως μία από τις πολύτιμες στην Ιταλία. Κατεβαίνοντας 1.000 μέτρα πάνω από 60 μίλια, πρόκειται για μια εκπληκτική βόλτα μέσα από βουνά, σε ψηλές οδογέφυρες. Ένα τμήμα είχε κλείσει από τον Οκτώβριο του 2020 λόγω ζημιών από καταιγίδα, ωστόσο η γραμμή άνοιξε ξανά πλήρως στις 21 Δεκεμβρίου 2021.
Με πληροφορίες από CNN