Οδεύουμε σιγά σιγά προς το τέλος της χρονιάς και από τώρα ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται στο προσκήνιο για το 2022. Η Expedia, προβλέπει σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα από τον επόμενο χρόνο, ενώ την ίδια στιγμή, η Eurobank χαρακτηρίζει αστείρευτη τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού.

Όσον αφορά το κομμάτι των υποδομών, των μεταφορών αλλά και του περιβάλλοντος αναφέρθηκαν χθες οι επιτελείς της Eurobank σε διαδικτυακή εκδήλωση για τον τουρισμό όπου το παρών έδωσε και ο κ. Walter Lo Faro, senior Director, Market Management Southern Europe της Expedia, ενός από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία στον κόσμο.

Έρευνα της Expedia

Αναφορικά με έρευνα της Expedia, το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν εξαιρετικά καλό διεθνώς και πολύ περισσότερο στην χώρα μας. Η έρευνα έγινε σε οκτώ χώρες και σύμφωνα με τα στοιχεία, ένα ποσοστό 34% των ερωτηθέντων έχει πλέον μεγαλύτερο budget για τα ταξίδια του σε σχέση με το 2020 και ειδικά για την Ελλάδα.

Επιπλέον, υπάρχει μία επιθυμία των ταξιδιωτών να μείνουν περισσότερο στους προορισμούς, ενώ τα 2/3 περίπου των ερωτηθέντων, ποσοστό 75% είναι διατεθειμένο να ταξιδέψει σε προορισμούς που δεν έχουν ξαναταξιδέψει στο παρελθόν και η Ελλάδα είναι στους ανερχόμενους προορισμούς. Μία ακόμη τάση είναι ότι το ταξίδι γίνεται πιο ‘πράσινο’ και οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα σε προορισμούς που έχουν θέσει σε προτεραιότητα την αειφορία.

Ως προς τις τάσεις για το 2022 σε ό,τι έχει να κάνει με την Ελλάδα, η Εxpedia διαπιστώνει περισσότερες αναζητήσεις από ΗΠΑ, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Καναδά με την αμερικανική αγορά ειδικά να θεωρείται από τις πλέον υποσχόμενες για τη χώρα μας, αν ληφθούν υπόψη οι χιλιάδες αναζητήσεις ακόμη και για Σαντορίνη ή Μύκονο, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις.

https://www.intronews.gr/8998-2-100-prokratiseis-imeres-eorton-diathesimotita-mideniki

Άνοδο στις κρατήσεις διαπιστώνει η Eurobank

Μεγάλη άνοδο στις κρατήσεις από το δείγμα των 140 ξενοδοχείων πελατών της (με 36.600 δωμάτια στις κατηγορίες 4* & 5* – περίπου το 17% του δυναμικού της χώρας) διαπιστώνει ήδη η Eurobank για το 2022: Η πλειονότητα των πελατών της τράπεζας ήδη στα τέλη Νοεμβρίου έχουν φτάσει το 40% σε επίπεδο προκρατήσεων με τιμές αναλογικά υψηλότερες με πέρυσι και το 2019 γι’ αυτή την περίοδο και “αν συνεχίσει η ίδια τάση θα έχουν φτάσει γύρω στα 2/3 του συνόλου των κλινών στο τέλος Φεβρουαρίου”.

Η Eurobank θεωρεί χρονιά – ορόσημο το 2021 για τον κλάδο καθώς ο ελληνικός τουρισμός επέστρεψε στην ανάπτυξη, με υπέρβαση της αρχικής πρόβλεψης για ανάκτηση 40% – 50% των εσόδων του 2019.

Φέτος τα άμεσα έσοδα από τον τουρισμό αναμένεται να ξεπεράσουν τα 10 δισ. ευρώ ή 55% του 2019, ενώ, σύμφωνα με την τράπεζα, παραμένει σε ισχύ και το πλέον αισιόδοξο σενάριο για έσοδα 12 δισ. ή περί το 67 % του 2019, έστω κι αν αυτό θεωρείται δύσκολο από την αγορά.

Από την πλευρά της, η Eurobank θεωρεί εφικτό το σενάριο για 12 δισ. ευρώ έσοδα, εφόσον μέχρι και τα μέσα Οκτωβρίου ο κλάδος ανέφερε ανάκτηση του 65% των εσόδων του 2019 και γενικότερα φάνηκε και το φθινόπωρο ότι υπάρχει σημαντική δυναμική. “Για να πιαστεί ο στόχος των 12 δισ. ευρώ, θα πρέπει τα έσοδα του τελευταίου διμήνου και ειδικά της Αθήνας να φτάσουν τα έσοδα του 2019, άσκηση δύσκολη μεν και αισιόδοξη αλλά εφικτή”, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Οι επιτελείς της τράπεζας διαπιστώνουν ότι, παρά την πανδημία, το επενδυτικό ενδιαφέρον για τοποθέτηση στον ελληνικό τουρισμό είναι εξαιρετικά υψηλό τόσο “από επιφανείς ξένους επενδυτές αλλά και εγχώριες, υγιείς επιχειρήσεις. Δρομολογούνται κάποιες βασικές συναλλαγές σε Ρόδο Κώ, Κρήτη, Χαλκιδική”, όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, προ πανδημίας, ήταν ότι το ενδιαφέρον αυτό ήταν κατά κύριο λόγο μία ανάγκη τοποθέτησης σε ευκαιρίες από πλευράς αποτιμήσεων και τιμής, ενώ τώρα οι αποτιμήσεις είναι πολύ πιο σωστές, παρόμοιες αν όχι και μεγαλύτερες από άλλες χώρες της Μεσογείου και ακόμη υψηλότερες σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.