Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν πάρει ξανά θέση στη ζωή μας, ωστόσο η πανδημία άνοιξε ένα μεγάλο κεφάλαιο στο κομμάτι του ταξιδιού και της ασφάλειας. Στην πραγματικότητα, το πολυτελές ταξίδι πρώτης θέσης, κοντεύει να γίνει παρελθόν, αφού οι αεροπορικές στρέφουν την προσοχή τους σε μια άλλη κατηγορία, ανοίγοντας την πόρτα σε μια νέα γενιά, αυτή των superbusiness minisuites.

Ένα ταξίδι πολλών ωρών, θα γίνεται με κάθε άνεση και πολυτέλεια. Τουλάχιστον για τους προνομιούχους, που δεν έχουν πρόβλημα να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Οι σουίτες πρόκειται να είναι πιο ευρύχωρες από τη συνηθισμένη business θέση, ενώ θα έχουν τη δική τους πόρτα, προκειμένου οι επιβάτες να έχουν τον δικό τους προσωπικό χώρο και περισσότερη ιδιωτικότητα.

Τι είναι το superbusiness που θα αλλάξει τα αεροπορικά ταξίδια

Στην ουσία, όπως υποδεικνύει και η ονομασία, πρόκειται για μία αναβάθμιση από το business class κάθισμα, το οποίο θα γίνεται οριζόντιο σαν κρεβάτι. Οι θέσεις θα έχουν διαρρύθμιση σουίτας και θα περιλαμβάνουν πόρτα, για μεγαλύτερη αίσθηση ιδιωτικού χώρου.

Η πόρτα είναι και το χαρακτηριστικό που κάνει την μεγαλύτερη διαφορά, αν και το ύψος της δεν φτάνει μέχρι την οροφή, αλλά μέχρι τον ώμο ενός καθήμενου επιβάτη. Επίσης πρέπει να είναι ανοιχτή κατά τη διάρκεια της προσγείωσης και απογείωσης σε περίπτωση που υπάρξει κάποια έκτακτη κατάσταση.

https://www.intronews.gr/9094-2-aeroporika-taxidia-perivallon

Όμως, όταν ο επιβάτης κατεβάσει την καρέκλα του, είτε σε θέση πολυθρόνας, είτε σε θέση κρεβατιού, το κεφάλι του είναι αρκετά χαμηλότερα από το ύψος της πόρτας. Έτσι η πόρτα φαίνεται ψηλότερη από ότι είναι στην πραγματικότητα, χωρίς να δημιουργεί αίσθηση κλειστοφοβίας.

Σύμφωνα με το CNN travel, παράδειγμα της νέας εμπειρίας της superbusiness είναι η Qsuite της Qatar Airways, κάτι που φαίνεται να ακολουθούν όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, όπως οι Delta, China Eastern, JetBlue, British Airways, Shanghai Airlines, Aeroflot και πιο πρόσφατα η Air China.

«Γενικά, ένα κάθισμα business class μπορεί να σχεδιαστεί από την αρχή και να κυκλοφορήσει στην αγορά σε 24 με 36 μήνες» εξηγεί ο Anthony Harcup, ανώτερος διευθυντής στην Teague, μια εταιρεία που συνεργάζεται στενά με αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων. Ο χρόνος εξαρτάται βέβαια από διάφορους παράγοντες.

«Τα τελευταία πέντε χρόνια οι ταξιδιωτικές προτιμήσεις, οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι γεωπολιτικές αλλαγές έχουν οδηγήσει σε σημαντική πτώση της ζήτησης για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου προς όφελος πιο ευέλικτων, αποδοτικών καυσίμων μεγάλης εμβέλειας αεροσκαφών στενής ατράκτου» εξηγεί ο Harcup.

Αυτή η τάση ενισχύθηκε από την απόσυρση παλαιότερων αεροπλάνων, όπως το εμβληματικό Boeing 747, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Έτσι, οι αεροπορικές εταιρίες εξοπλίζουν τα αεροσκάφη με premium lay-flat καθίσματα, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν διαδρομές μεσαίας και μεγάλης απόστασης με παρόμοια επίπεδα άνεσης σε πλατύ σώμα και πρόκειται για μια τάση που είναι ανοδική» σημειώνει ο Harcup.

«Εάν συνεχιστεί αυτό η μελλοντική αγορά για ταξίδια bussiness class ή τουλάχιστον ένα μεγάλο τμήμα τους, θα είναι σε αεροσκάφη μονού διαδρόμου. Έτσι, τα σημαντικά νέα είναι ότι στα μικρά αεροπλάνα, τύπου Airbus A321XLR — XLR ικανό να πετάει έως και 10 ώρες, οι θέσεις θα φαίνονται αρκετά διαφορετικές από τις προηγούμενες business class που διέθεταν μεγάλες αεροπορικές εταιρείες».

Σουίτες πρώτης κατηγορίας στα αεροπορικά ταξίδια

«Λαμβάνοντας υπόψη την τάση να παρέχουμε έναν μικρό αριθμό υπερ-premium καθισμάτων πρώτης θέσης, σχεδιάσαμε την απόλυτη ιδέα καμπίνας πρώτης κατηγορίας», λέει ο Harcup. «Η νέα καμπίνα της Teague, το Four Seasons, προσφέρει ασυμβίβαστη πολυτέλεια, επιλογές και ιδιωτικότητα χωρίς τοίχους».

Η Teague προτείνει δύο ζεύγη καθισμάτων στο κέντρο και τέσσερα κρεβάτια δίπλα στα παράθυρα. Επομένως, ο προσωπικός χώρος κάθε επιβάτη είναι χωρισμένος στον διάδρομο, με το κάθισμά του στη μέση και το κρεβάτι του στο παράθυρο.

Η πρώτη σειρά βλέπει προς τα εμπρός και η δεύτερη σειρά προς τα πίσω, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιβάτες δεν θα βλέπουν ο ένας τον άλλον πάνω από τα διαχωριστικά. Το Teague’s Four Seasons είναι μόνο μια επιλογή για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται πώς θα είναι οι καμπίνες τους τουλάχιστον δύο-τρία χρόνια πριν από την παράδοση, προκειμένου να μπορέσουν οι χώροι να σχεδιαστούν, να προσδιοριστούν, να πιστοποιηθούν και να εγκατασταθούν στο αεροσκάφη στα εργοστάσια Airbus ή Boeing στην Τουλούζη και το Σιάτλ.

Εν κατακλείδι, το βέβαιο είναι πως η πανδημία επηρεάζει πολύ τον τρόπο που ταξιδεύουμε και θα αφήσει τα σημάδια της και στα ακριβά αεροπορικά ταξίδια.