Περιεχόμενα
Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν με κάθε τρόπο να μειώσουν τις χειραποσκευές των ταξιδιωτών. Έτσι, δεν είναι λίγες οι φορές που ζητούν από τους επιβάτες τους να παραδώσουν τις βαλίτσες τους, ακόμη κι αν χωρούν στην καμπίνα. Το μόνο κακό σε αυτή την περίπτωση είναι ότι η βαλίτσες μας ταξιδεύουν στο κάτω μέρος του αεροπλάνου και δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι θα τις βρούμε, όταν φτάσουμε στον προορισμό μας.
Υπάρχουν, δε, κάποια αεροδρόμια που έχουν τα πρωτεία στην απώλεια αποσκευών είτε για λίγες ώρες είτε ακόμη και για ολόκληρες μέρες.
Έρευνα της Reclamio, μιας εταιρείας που ειδικεύεται στη διαχείριση παραπόνων επιβατών αεροπορικών μεταφορών έδειξε ότι το αεροδρόμιο της Μαδρίτης «Αδόλφο Σουάρεθ-Μπαράχας» είναι το αεροδρόμιο που δέχεται τα περισσότερα παράπονα για χαμένες αποσκευές στην Ευρώπη.
Εκεί, το 2023, καταγράφηκε εκεί το 26,5% των συνολικών καταγγελιών. Και το δεύτερο όμως αεροδρόμιο με τον υψηλότερο αριθμό καταγγελιών για χαμένες αποσκευές την περσινή χρονιά είναι στην Ισπανία και είναι το «Ελ Πρατ» της Βαρκελώνης.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται το αεροδρόμιο «Χουμέρτο Ντεγκάλντο» της Λισαβόνας με 5,8% των καταγγελιών, ενώ ακολουθεί το αεροδρόμιο «Ορλύ» του Παρισιού με 2,7% των καταγγελιών. Τέλος, την πρώτη πεντάδα κλείνει το αεροδρόμιο της Πάλμα ντε Μαγιόρκα, με 2,4% των καταγγελιών για χαμένες αποσκευές να καταγράφεται εκεί.
Σε αυτό καταγράφηκε το 13,2% των καταγγελιών που χειρίστηκε η Reclamio. Το σίγουρο είναι ότι επειδή είναι απρόβλεπτο το πότε θα χάσεις τη βαλίτσα σου σε πτήση, καλό είναι να έχεις πάντα τα απαραίτητα σε χειραποσκευές.
Το «Αδόλφο Σουάρεθ-Μπαράχας» περιλαμβάνει τέσσερις τερματικούς σταθμούς (συμπεριλαμβανομένου του ένα από τους μεγαλύτερους στον κόσμο Τερματικού σταθμού 4, που άνοιξε το 2006, σε έκταση 760.000 τ.μ.)
Όσον αφορά τον φόρτο εργασίας το 2008, το αεροδρόμιο έγινε το 11ο στον κόσμο και το τέταρτο στην Ευρώπη (καθώς τότε πραγματοποιήθηκαν 469,7 χιλιάδες απογειώσεις και προσγειώσεις).
Το 2015, η ροή επιβατών ανήλθε σε 46 εκατομμύρια άτομα, δηλαδή πάνω από 126 χιλιάδες επιβάτες την ημέρα.
Λόγω των υψηλών βαθμολογιών ακρίβειας, το αεροδρόμιο βρίσκεται στην τρίτη θέση στη λίστα των αεροδρομίων με τις λιγότερες καθυστερήσεις πτήσεων.
Το Μπαράχας συνδέει την Ιβηρική Χερσόνησο με την υπόλοιπη Ευρώπη και επίσης χρησιμεύει ως σύνδεσμος μεταξύ Ευρώπης και Λατινικής Αμερικής. Η ισπανική αεροπορική εταιρεία Iberia Airlines παρέχει στο αεροδρόμιο περισσότερο από το 60 τοις εκατό της επιβατικής κίνησης.
Το αεροδρόμιο βρίσκεται σχεδόν εντός της πόλης, μόλις 14 χλμ. βορειοανατολικά της Μαδρίτης.
Τι γίνονται οι χαμένες αποσκευές
Αν και οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν κάθε προσπάθεια για να πάνε στους ιδιοκτήτες τους, ένα 3% αυτών των αποσκευών οδεύει προς τις αποθήκες καθώς κανείς δεν τις διεκδικεί. Προκειμένου να μην…πιάνουν τόπο, τελικά πωλούνται.
Η διαδικασία είναι η εξής, σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία Slick Deals: Οι αποσκευές φυλάσσονται ασφαλείς στον αποθηκευτικό χώρο της εταιρείας για περίπου πέντε ημέρες. Εάν μετά από αυτό το διάστημα οι ιδιοκτήτες δεν έχουν εμφανιστεί, αποστέλλονται στις κεντρικές αποθήκες.. Μετά από 60 ημέρες είτε δίνονται σε φιλανθρωπικά ιδρύματα είτε θα πωληθούν.
Βεβαίως, οι αγοραστές παίρνουν ένα μεγάλο ρίσκο. Δεδομένου, ότι δεν μπορούν να ανοίξουν τις βαλίτσες πριν τις αγοράσουν είτε χτυπούν φλέβα χρυσού, -κοσμήματα, συλλεκτικά αντικείμενα ή επώνυμα ρούχα – είτε «ξεμένουν» με μερικά άπλυτα και αθλητικά παπούτσια.
Πού πωλούνται
1. Σε Δημοπρασίες
Ένα παράδειγμα διαδικτυακού ιστότοπου δημοπρασιών είναι το GovDeals .
2. Κατάστημα αζήτητων αποσκευών
Αν κάποιος ψάχνει έναν καλύτερο τρόπο ώστε να μην χάσει τα χρήματά του, υπάρχει μια εταιρεία που προσφέρει ακριβώς αυτό. Πρόκειται για την αμερικανική Unclaimed Baggage που αγοράζει αζήτητες αποσκευές και πουλά, δωρίζει ή ανακυκλώνει το περιεχόμενο.
Από τα πολλά είδη που λαμβάνει η Unclaimed Baggage, το ένα τρίτο του αποθέματός τους μεταπωλείται σε τιμές που βασίζονται στην τρέχουσα λιανική αξία. Για κάθε αγορά μιας αζήτητης αποσκευής, δωρίζει ένα αντικείμενο για φιλανθρωπικούς σκοπούς
Η εταιρεία είναι απολύτως νόμιμη, έχοντας υπογράψει συμφωνίες με αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες εσωτερικού, αλλά και με άλλες εταιρειών μεταφορών.
Γιατι χάνονται οι βαλίτσες
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι αποσκευές μπορεί να χαθούν
1. Ο επιβάτης ξεχνά να τις παραλάβει
2. Έχουν κατεστραμμένη ετικέτα
Ο σκοπός μιας ετικέτας αποσκευών είναι να ενημερώσει το προσωπικό του αεροδρομίου προς τα πού κατευθύνονται. Χωρίς τη φυσική παρουσία του ιδιοκτήτη για να βοηθήσει με αυτές τις πληροφορίες, η ύπαρξη μιας ευανάγνωστης ετικέτας αποσκευών είναι απαραίτητη για τη σωστή μεταφορά. Σε περίπτωση που ετικέτα είναι κατεστραμμένη ή λείπει, η τσάντα θα παραμείνει στο αεροδρόμιο.
3. Υπάρχει σφάλμα στον κωδικό προορισμού.
Είναι πιθανό το προσωπικό του αεροδρομίου να πληκτρολογήσει λάθος τον κωδικό προορισμού για τις αποσκευές με αποτέλεσμα η αποσκευή να φτάσει – για παράδειγμα – στο LAS (Λας Βέγκας, Νεβάδα) και όχι στο LAX (Λας Άντζελες, Καλιφόρνια).
4.Φορτώθηκε σε λάθος αεροπλάνο.
Photo Credit: Shutterstock