Η Ελλάδα κατατάχτηκε στην τέταρτη θέση, ισοβαθμώντας με την Πορτογαλία, στους δημοφιλέστερους προορισμούς για το καλοκαίρι του 2025, σύμφωνα με έρευνα της Marriott Bonvoy, του προγράμματος επιβράβευσης της διεθνούς αλυσίδας ξενοδοχείων. Αυτή η επίδοση εντάσσεται σε μια σειρά από παρόμοιες μελέτες που κατατάσσουν την Ελλάδα ψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών για την επόμενη σεζόν, μεταξύ των οποίων και η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού.
Η έρευνα της Marriott Bonvoy με τίτλο «Ticket to Travel 2025» πραγματοποιήθηκε μεταξύ των μελών της εταιρείας στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε η Ισπανία, ακολουθούμενη από την Ιταλία και τη Γαλλία. Στην τέταρτη θέση, με ισοψηφία, βρίσκονται η Ελλάδα και η Πορτογαλία, ενώ ακολουθούν η Αγγλία και η Γερμανία. Σε χαμηλότερες θέσεις κατατάσσονται η Τουρκία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει κάποιες από τις αναδυόμενες, καθώς και τις μακροπρόθεσμες τάσεις. Για παράδειγμα, οι ταξιδιώτες από νοικοκυριά υψηλής καθαρής αξίας προτιμούν συνήθως τη πολυτελή διαμονή, με το 76% αυτής της κατηγορίας να δηλώνει ότι επιλέγουν πάντα ή συχνά καταλύματα πέντε αστέρων.
Παράλληλα, καταγράφεται σημαντική αύξηση στον αριθμό των ταξιδιών αναψυχής που σχεδιάζουν οι καταναλωτές από νοικοκυριά υψηλής καθαρής αξίας, σε σύγκριση με το ευρύτερο κοινό. Το επόμενο έτος, σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν σχεδόν δέκα ταξίδια καθαρά για σκοπούς αναψυχής, είτε εντός της χώρας τους είτε στο εξωτερικό.
Όσον αφορά την επιλογή προορισμού, το 80% συμφωνεί ότι είναι πιο πιθανό να επιλέξουν έναν αναδυόμενο προορισμό, εφόσον υπάρχει μια επώνυμη πολυτελής αλυσίδα ξενοδοχείων ή ένα αναγνωρισμένο συγκρότημα πέντε αστέρων στην περιοχή. Αν και ο προορισμός είναι καθοριστικός παράγοντας, η παρουσία μιας αξιόπιστης μάρκας ξενοδοχείου πέντε αστέρων αποδεικνύεται εξαιρετικά σημαντική.
![4ος δημοφιλέστερος προορισμός η Ελλάδα το 2025: Πού θα πάνε οι περισσότεροι φέτος Ελλάδα](/wp-content/uploads/2024/12/unnamed.jpg)
Μια άλλη, λιγότερο γνωστή κατηγορία ταξιδιών που αναδεικνύεται πλέον είναι τα ταξίδια των ανθρώπων που επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για τους τόπους καταγωγής τους. Αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή θεωρούν σημαντικό να γνωρίζουν την οικογενειακή τους κληρονομιά και να κατανοήσουν τη ζωή των προγόνων τους, σύμφωνα με την έρευνα.
Άλλοι λόγοι για τους οποίους επιλέγουν να ταξιδέψουν και να εξερευνήσουν την κληρονομιά τους περιλαμβάνουν την επιθυμία να δουν πού ζούσε η οικογένειά τους (27%) και την ελπίδα να συναντήσουν άγνωστους συγγενείς (17%).
Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις νεότερες γενιές, με το 43% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών και το 45% των 25-34 ετών να έχουν αποφασίσει να κάνουν ένα ταξίδι για να εξερευνήσουν την οικογενειακή τους κληρονομιά, σε σύγκριση με μόλις το 22% των ατόμων ηλικίας 65 και άνω.
Όσον αφορά τις προβλέψεις για τα ταξίδια αναψυχής το 2025, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, καθώς το 81% των καταναλωτών σχεδιάζει να κάνει τις ίδιες ή και περισσότερες διακοπές από το 2024. Από αυτούς, το 42% σχεδιάζει να κάνει περισσότερες διακοπές, ενώ το 39% σκοπεύει να πραγματοποιήσει τον ίδιο αριθμό ταξιδιών.
Κατά μέσο όρο, οι ταξιδιώτες πραγματοποιούν τις κρατήσεις τους 3,6 μήνες πριν από τις διακοπές τους. Ωστόσο, ο χρόνος προετοιμασίας αυξάνεται σε 4,9 μήνες πριν για το Ηνωμένο Βασίλειο και 4,6 μήνες για τη Γερμανία.