Μπορεί η Ελλάδα να φιγουράρει στην πρώτη δεκάδα της λίστας των πιο ελκυστικών τουριστικών προορισμών και των χωρών που ανέκαμψαν γρηγορότερα από την πανδημία, όμως οι Έλληνες φαίνεται να ακολουθούν… αντίστροφη πορεία, αδυνατώντας να κάνουν διακοπές στον τόπο τους.

Διακοπές εκτός Ελλάδος επιλέγουν οι Έλληνες. Ψηλά τις επιλογές τους είναι η Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία.

Τα παραπάνω συμπεράσματα – στοιχεία προκύπτουν από τη μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες | Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό» , για την κατανόηση των ταξιδιωτικών συνηθειών των Ελλήνων.

Τα αποτελέσματα της μελέτης βασίζονται  σε διαδικτυακή έρευναπου διενήργησε η Focus Bari για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο κύματα μέσα στο διάστημα ενός δωδεκάμηνου, με δείγμα 35.000+ ατόμων ηλικίας 16-64 ετών, κατοίκων Ελλάδας.

Προορισμοί εξωτερικού

Oι ταξιδιώτες προτιμούν να επισκέπτονται διάφορες χώρες του εξωτερικού. Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί είναι η Ιταλία, η οποία συγκεντρώνει το υψηλότερο ποσοστό προτίμησης με 17%. Ακολουθεί η Γερμανία με 11% και η Γαλλία με 9%. Ακολουθεί η Βουλγαρία με 8% και η Τουρκία, η Κύπρος και το Ηνωμένο Βασίλειο με 7% αντίστοιχα.

Η Ισπανία προσελκύει το 6% των ταξιδιωτών ενώ η Ολλανδία και η Αυστρία έχουν ποσοστό 5% αντίστοιχα. Έπεται η Πολωνία με 3%. Οι ΗΠΑ και η Τσεχία έχουν χαμηλότερα ποσοστά με 2% αντίστοιχα. Τέλος, η Αίγυπτος και η Ρωσία είναι οι λιγότερο δημοφιλείς προορισμοί, με ποσοστά 1%
αντίστοιχα.

Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι Ευρωπαϊκοί προορισμοί είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς μεταξύ των ταξιδιωτών. Η Ιταλία, η Γερμανία και η Γαλλία είναι οι κορυφαίες επιλογές, πιθανώς λόγω της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς, της ιστορίας και των αξιοθέατων που προσφέρουν.

Η Βουλγαρία και η Τουρκία προσελκύουν επίσης πολλούς επισκέπτες, πιθανώς λόγω της γεωγραφικής εγγύτητας και των οικονομικών προσφορών.

Πρώτη επιλογή το ξενοδοχείο για διαμονή 

Το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%).

Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%). Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4* και 5* είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%). Σε ότι αφορά τις Πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, χρησιμοποιούνται στο 33% των ταξιδιών εξωτερικού, έναντι 20% των ταξιδιών εσωτερικού.

Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος (36%), το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία (25%).

Με εξαίρεση το Φαγητό και Ποτό (57%) αρκετά διαφορετικές είναι οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες για τα ταξίδια εξωτερικού. Συνεπώς, η πιο δημοφιλής δραστηριότητα είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%), ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία/Εκθέσεις (45%), οι Αγορές/Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).

Τι μέσο μεταφορά επιλέγουν οι ταξιδιώτες

Ο τρόπος μετάβασης διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού. Στα μεν πρώτα κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κλπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο.

Αντίθετα, στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.

Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%).

Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού.

Από τις πηγές internet, κυριαρχούν οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (53% για ταξίδια εσωτερικού και 48% για εξωτερικού),ακολουθούμενες από ιστοσελίδες αξιολόγησης τουριστικών υπηρεσιών (32% & 40% αντίστοιχα), τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34% & 30%) και τις ιστοσελίδες πτήσεων (20% & 43%).