Υπάρχουν στοιχειωμένα ξενοδοχεία; Η κωμικός και συγγραφέας Τζοάνα Χάουσμαν δεν πίστευε στα φαντάσματα. Ήταν μια ακραία σκεπτικίστρια που πίστευε ότι υπάρχει μια λογική εξήγηση για κάθε υποτιθέμενο υπερφυσικό φαινόμενο -μέχρι που πέρασε τη νύχτα της στο ξενοδοχείο Biltmore, που φέρεται να είναι ένα από τα πιο στοιχειωμένα μέρη στο Μαϊάμι.

Έπειτα από μια τρομακτική νύχτα, η οποία, όπως είπε, περιλάμβανε φωνές στο διπλανό δωμάτιο της σουίτας της και πολλαπλούς ήχους τηλεόρασης και ένα στεγνωτήρα μαλλιών που άναβε τυχαία, η άποψή της για το υπερφυσικό άλλαξε.

Έκτοτε, μελετά τα διαδικτυακά φόρουμ για να βεβαιωθεί ότι οι επισκέπτες δεν έχουν βιώσει ποτέ μια απόκοσμη εμπειρία πριν μείνουν σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο.

Γιατί μας γοητεύουν τα στοιχειωμένα ξενοδοχεία

«Φαντάσματα και στοιχειώματα και τέτοια πράγματα -δεν πίστευα σε τίποτα από αυτά», επέμεινε η Χάουσμαν. «Δεν αστειεύομαι καν ότι αυτή η εμπειρία κυριολεκτικά άλλαξε τη ζωή μου. Ένιωθα ότι υπήρχε κάποιος εκεί μέσα. Δεν ξέρω τι ήταν, αλλά με άλλαξε για πάντα».

Κάθε χρόνο γύρω από τις Απόκριες, αμέτρητα ξενοδοχεία και αξιοθέατα σε όλο τον κόσμο, όπως το Hotel del Coranado στην Καλιφόρνια ή το The Clermont στο Λονδίνο, διαφημίζουν την υποτιθέμενη στοιχειωμένη κατάστασή τους στους επισκέπτες που αναζητούν έναν ανατριχιαστικό τρόπο να περάσουν τις διακοπές.

Ωστόσο, για ανθρώπους όπως ο Χάουσμαν που είχαν μια τρομακτική συνάντηση, το ερώτημα γιατί κάποιος θα ήθελε να βιώσει ένα εξίσου τρομακτικό επεισόδιο μένοντας σε ένα στοιχειωμένο ξενοδοχείο είναι αινιγματικό.

Γιατί μας γοητεύουν τα στοιχειωμένα ξενοδοχεία

Το Historic Hotels of America απαριθμεί δεκάδες στοιχειωμένα ξενοδοχεία στις τάξεις του. Σύμφωνα με την Κάθριν Ορ, διευθύντρια στρατηγικής μάρκετινγκ και επικοινωνίας του ομίλου, τα καταλύματα αυτά προσελκύουν ένα ευρύ φάσμα επισκεπτών.

«Θα έλεγα ότι υπάρχουν δύο διαφορετικά είδη επισκεπτών στα στοιχειωμένα ξενοδοχεία. Το ένα θα ήταν κάποιος που αναζητά συγκινήσεις, κάποιος που ενθουσιάζεται με την ιδέα των φαντασμάτων, ίσως θέλει να έχει αυτού του είδους την εμπειρία», εξηγεί η ίδια.

«Νομίζω ότι υπάρχει ένα άλλο είδος επισκέπτη που ενδιαφέρεται περισσότερο για την αφήγηση ιστοριών. Επειδή η παράδοση, η ιστορία των φαντασμάτων, είναι πραγματικά μέρος αυτού που κάνει αυτά τα ξενοδοχεία μοναδικά».

Σύμφωνα με την Ορ, το πώς ακριβώς ένα ξενοδοχείο διαχειρίζεται τη φήμη του ότι είναι στοιχειωμένο, είναι σε μεγάλο βαθμό μια απόφαση μάρκετινγκ.

«Τα ξενοδοχεία πρέπει να βρουν μια καλή ισορροπία στην αφήγηση αυτών των ιστοριών και να βρουν τη θέση όπου μπορούν να προσεγγίσουν το σωστό κοινό», τονίζει. «Στη συνέχεια, επίσης να μειώνουν αυτές τις ιστορίες όταν πιστεύουν ότι το κοινό-στόχος τους δεν θα ενδιαφερόταν».

Γιατί μας γοητεύουν τα στοιχειωμένα ξενοδοχεία

Ορισμένα καταλύματα, όπως το Lord Baltimore Hotel στο Μέριλαντ, αγκαλιάζουν τη φήμη τους για τα στοιχειά όλο το χρόνο -απασχολούν ακόμη και τον Βινς Γουίλσον ως κυνηγό φαντασμάτων και διασκεδαστή.

Σύμφωνα με τον Γουίλσον, οι επισκέπτες έχουν αναφέρει ότι έχουν δει το φάντασμα- παιδιού γνωστό ως «Μόλι» να παίζει με μια μπάλα στους διαδρόμους του ξενοδοχείου, ένα ασανσέρ που ανεβαίνει τυχαία στον 19ο όροφο και ένα ζευγάρι φαντασμάτων να χορεύει αθόρυβα στην αίθουσα χορού.

Ο Γουίλσον φιλοξενεί επίσης τακτικές ξεναγήσεις φαντασμάτων που εξερευνούν την τρομακτική ιστορία του ξενοδοχείου, σημειώνοντας ότι η δημοτικότητα και το κόστος αυτών των ξεναγήσεων αυξάνεται όσο πλησιάζει το Halloween κάθε χρόνο.

Από την άλλη πλευρά, ξενοδοχεία όπως το Hassayampa Inn στο Πρέσκοτ της Αριζόνα, κρατούν τα στοιχειά τους ως επί το πλείστον κρυφά. Αν και η Πένι Άλπιν, διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ στο πανδοχείο, περιγράφει το φάντασμα που κατοικεί στο ξενοδοχείο ως «πολύ φιλικό», αυτές οι εμπειρίες δεν είναι κάτι που γενικά διαφημίζει εκτός της περιόδου των τρομακτικών φαινομένων.

«Οι Απόκριες είναι η μόνη φορά που το προωθώ», δηλώνει η Άλπιν. «Ένα στοιχειό δεν είναι ένα από τα πράγματα που θέλω να προωθήσω… γιατί να θέλω να τρομάξω τους ανθρώπους;».

Γιατί μας γοητεύουν τα στοιχειωμένα ξενοδοχεία

Ο Λι Τζόνσον Λόου, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ στο Lord Baltimore Hotel, πιστεύει ότι οι περισσότεροι επισκέπτες του καταλύματος είναι είτε σκεπτικιστές είτε λάτρεις των συγκινήσεων.

«Υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων που γενικά πηγαίνουν σε ένα στοιχειωμένο ξενοδοχείο ή γενικότερα ένα στοιχειωμένο χώρο, οποιουδήποτε τύπου», λέει, «Εκείνοι που λένε: “Δεν πιστεύω στα φαντάσματα, χρειάζομαι ένα μέρος για να μείνω, και αυτό το μέρος είναι ένα πολυτελές ξενοδοχείο”, και οι άνθρωποι που λένε “Αυτό το μέρος είναι στοιχειωμένο; Σίγουρα θα μείνω εκεί τώρα!”».

Είναι ενδιαφέρον ότι ακόμη και ο μόνιμος κυνηγός φαντασμάτων του ξενοδοχείου δεν είναι σίγουρος για το αν τα φαντάσματα είναι αληθινά. «Έχω πάει σε μερικά από τα πιο στοιχειωμένα μέρη στον κόσμο», εξηγεί ο Γουίλσον και συνεχίζει: «Και σίγουρα είχα περίεργες και τρομακτικές εμπειρίες, αλλά μπορώ επίσης να κοιτάξω πίσω και να πω: “Ξέρετε κάτι, μπορεί να ήταν η φαντασία μου”».

Είτε εμφανίζονται είτε όχι, οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να αναζητούν στοιχειωμένα ξενοδοχεία κάθε φθινόπωρο, με τον Τζόνσον Λόου να σημειώνει ότι οι κρατήσεις για το Lord Baltimore αυξάνονται κάθε χρόνο καθώς πλησιάζει το Halloween.

«Αυτό που λέω πάντα στους ανθρώπους που έχουν άγχος για ορισμένες τοποθεσίες, που δεν θέλουν να έχουν καμία σχέση με στοιχειώματα, η γνώμη μου σχετικά με αυτό είναι ότι δεν υπάρχει τρόπος να το αποφύγετε, οπότε μπορείτε κάλλιστα να το αγκαλιάσετε».