Αν παραγγείλετε ένα κουτί κατεψυγμένες κροκέτες βοδινού κρέατος Kobe από το Asahiya, ένα οικογενειακό κρεοπωλείο στην πόλη Takasago, στο νομό Hyogo της δυτικής Ιαπωνίας, θα χρειαστούν άλλα 43 χρόνια μέχρι να παραλάβετε την παραγγελία σας.

Αυτό δεν είναι τυπογραφικό λάθος. Σαράντα. Τρία. Χρόνια.

Το Asahiya ιδρύθηκε το 1926 και πωλούσε προϊόντα κρέατος από το νομό Hyogo -συμπεριλαμβανομένου του βοδινού κρέατος Kobe- για δεκαετίες πριν προσθέσει στο ράφι του κροκέτες βοδινού κρέατος λίγο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Αλλά χρειάστηκαν αρκετά χρόνια, μέχρι που στις αρχές της δεκαετίας του 2000 αυτά τα τηγανητά ζυμαρικά από πατάτες και μοσχάρι έγιναν δημοφιλή στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αυτή η γελοία μεγάλη αναμονή που αντιμετωπίζουν τώρα οι αγοραστές.

Το CNN Travel μίλησε με τον Shigeru Nitta, ιδιοκτήτη τρίτης γενιάς του Asahiya, το 2022. Εκείνη την εποχή, η αναμονή για τις κροκέτες ήταν μόλις 30 χρόνια.

ιαπωνικές κροκέτες αναμονή 43 χρόνια

Μια ασύμφορη επιχειρηματική ιδέα

Οι πολυπόθητες «Extreme Croquettes» είναι ένας από τους τέσσερις τύπους κροκετών βοδινού κρέατος Kobe που διατίθενται στο Asahiya. Δεν μπορείτε να περιμένετε σχεδόν τέσσερις δεκαετίες; Οι κροκέτες βοδινού κρέατος Premier Kobe του καταστήματος έχουν προς το παρόν μια πιο εύπεπτη λίστα αναμονής τεσσάρων ετών.

«Ξεκινήσαμε να πουλάμε τα προϊόντα μας μέσω διαδικτυακών αγορών το 1999», δήλωσε ο Nitta. «Εκείνη την εποχή, προσφέραμε δοκιμαστικά τις Extreme Croquettes».

Μεγαλώνοντας στο Hyogo, ο Nitta επισκεπτόταν τα τοπικά ράντζα και τις δημοπρασίες βοδινού κρέατος με τον πατέρα του από τότε που ήταν μικρός. Διαδέχτηκε τον πατέρα του ως επικεφαλής στο κατάστημα το 1994, όταν ήταν 30 ετών.

Αφού πειραματίστηκε με το ηλεκτρονικό εμπόριο για μερικά χρόνια, συνειδητοποίησε ότι οι πελάτες δίσταζαν να πληρώσουν ένα βαρύ ποσό για κορυφαίο βοδινό κρέας μέσω διαδικτύου.

Τότε ήταν που πήρε μια τολμηρή απόφαση.

«Πουλήσαμε τις Extreme Croquettes στην τιμή των 270 JPY (1,80 δολάρια) ανά τεμάχιο… Μόνο το μοσχάρι σε αυτές κοστίζει περίπου 400 JPY (2,70 δολάρια) ανά τεμάχιο», εξηγεί ο Nitta.

Φτιάξαμε προσιτές και νόστιμες κροκέτες που αποδεικνύουν την ιδέα του καταστήματός μας ως στρατηγική για να απολαύσουν οι πελάτες τις κροκέτες και στη συνέχεια να ελπίζουν ότι θα αγοράσουν το μοσχάρι Kobe μετά την πρώτη δοκιμή».

ιαπωνικές κροκέτες αναμονή 43 χρόνια

Για να περιορίσουν τις οικονομικές απώλειες στην αρχή, το Asahiya παρήγαγε μόνο 200 κροκέτες στη δική της κουζίνα δίπλα στο κατάστημά της κάθε εβδομάδα.

«Πουλάμε το μοσχαρίσιο κρέας που εκτρέφεται από τους ανθρώπους που γνωρίζουμε. Το κατάστημά μας πουλάει μόνο κρέας που έχει παραχθεί στο νομό Hyogo, είτε πρόκειται για μοσχάρι Kobe, είτε για χοιρινό Kobe, είτε για κοτόπουλο Tajima. Αυτό είναι το στυλ του καταστήματος από τότε που έγινα ιδιοκτήτης», δήλωσε ο Nitta.

Στην πραγματικότητα, ο παππούς του Nitta συνήθιζε να πηγαίνει στη Sanda -μια άλλη διάσημη περιοχή εκτροφής Wagyu στο Hyogo- με ποδήλατο και χειροκίνητο καρότσι για να παραλαμβάνει ο ίδιος τα προϊόντα.

«Από εκείνη περίπου την περίοδο το κατάστημά μας είχε διασυνδέσεις με τοπικούς παραγωγούς βοδινού κρέατος, οπότε δεν χρειαζόταν να τα προμηθευόμαστε από το εξωτερικό του νομού», πρόσθεσε ο Nitta.

κροκέτες
Σε αυτή τη συσκευασία φθάνουν σπίτι σας οι… πολύτιμες κροκέτες

Η παραγωγή ενισχύεται αλλά η δημοτικότητα αυξάνεται

Η φθηνή τιμή των Extreme Croquettes έρχεται σε αντίθεση με την ποιότητα των συστατικών.

Φτιάχνονται καθημερινά φρέσκες, χωρίς συντηρητικά. Τα συστατικά περιλαμβάνουν μοσχαρίσιο κρέας Kobe τριών ετών, θηλυκό με βαθμό Α5, και πατάτες που προέρχονται από τοπικό ράντσο.

Ο Nitta δήλωσε ότι ενθάρρυνε το ράντσο να χρησιμοποιεί κοπριά αγελάδων για την καλλιέργεια των πατατών. Τα κοτσάνια των πατατών θα ταΐζονται στη συνέχεια στις αγελάδες, δημιουργώντας έναν κύκλο.

Τελικά, η μοναδική του ιδέα τράβηξε την προσοχή των ντόπιων και των Μέσων Ενημέρωσης. Όταν στις αρχές της δεκαετίας του 2000 κυκλοφόρησε ένα ρεπορτάζ για τις κροκέτες του Asahiya, η δημοτικότητά τους εκτοξεύτηκε στα ύψη.

«Σταματήσαμε να τις πουλάμε το 2016, επειδή ο χρόνος αναμονής έγινε πάνω από 14 χρόνια. Σκεφτόμασταν να σταματήσουμε τις παραγγελίες, αλλά δεχτήκαμε πολλά τηλεφωνήματα που ζητούσαν να συνεχίσουμε να τις προσφέρουμε», δήλωσε ο Nitta.

Η Asahiya ξανάρχισε να δέχεται παραγγελίες για αυτές τις κροκέτες το 2017, αλλά αύξησε την τιμή.

«Εκείνη την εποχή, αυξήσαμε την τιμή στα JPY500 (3,40 δολάρια)-JPY540 (3,65 δολάρια) με τον φόρο κατανάλωσης.

Αλλά από τότε που άρχισε η εξαγωγή του βοδινού κρέατος Κόμπε, οι τιμές του βοδινού κρέατος έχουν διπλασιαστεί, οπότε το γεγονός ότι η παραγωγή κροκετών δημιουργεί έλλειμμα δεν έχει αλλάξει», δήλωσε ο Nitta.

Η παραγωγή έχει επίσης αυξηθεί από 200 κροκέτες την εβδομάδα σε 200 την ημέρα.

«Στην πραγματικότητα, οι Extreme Croquettes έγιναν πολύ πιο δημοφιλείς από τα άλλα προϊόντα», χαμογέλασε ο Nitta, αστειευόμενος με τη δική του επιχειρηματική ιδέα που του κόστισε χρήματα.

«Μας λένε ότι πρέπει να προσλάβουμε περισσότερους ανθρώπους και να φτιάχνουμε κροκέτες πιο γρήγορα, αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει ιδιοκτήτης καταστήματος που να προσλαμβάνει υπαλλήλους και να παράγει περισσότερο για να έχει μεγαλύτερο έλλειμμα… Λυπάμαι που τους αναγκάζω να περιμένουν. Θέλω όντως να φτιάχνω κροκέτες γρήγορα και να τις στέλνω το συντομότερο δυνατό, αλλά αν το κάνω, το μαγαζί θα χρεοκοπήσει» εξηγεί.

Ευτυχώς, ο Nitta είπε ότι περίπου οι μισοί από τους ανθρώπους που δοκιμάζουν τις κροκέτες καταλήγουν να παραγγέλνουν το μοσχάρι Kobe, οπότε πρόκειται για μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ.

Ένας άνθρωπος με αποστολή

Κάθε κουτί Extreme Croquettes, το οποίο περιλαμβάνει πέντε κομμάτια, πωλείται προς 2.700 JPY (18,20 δολάρια).

Το κατάστημα στέλνει τακτικά ενημερωτικό δελτίο στους πελάτες που περιμένουν, ενημερώνοντάς τους για την τελευταία εκτίμηση αποστολής.

Μια εβδομάδα πριν από την ημερομηνία παράδοσης, το κατάστημα θα επιβεβαιώσει την παράδοση με τους υπομονετικούς πελάτες για άλλη μια φορά.

«Φυσικά, κάποιοι έχουν αλλάξει τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Σε αυτούς τηλεφωνούμε απευθείας και τους ενημερώνουμε για την ημερομηνία παράδοσης. Μπορούν να αλλάξουν οι ίδιοι τη διεύθυνσή τους μέσω της ιστοσελίδας μας ή όταν τους τηλεφωνήσουμε, μπορούν να μας ενημερώσουν«, εξηγεί ο Nitta.

Οι πελάτες που παραλαμβάνουν κροκέτες αυτές τις μέρες έκαναν τις παραγγελίες τους πριν από περίπου 10 χρόνια. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 63.000 άτομα στην «ουρά» από τον Ιανουάριο του 2024.

Το να έχεις μια λίστα 40 και πλέον ετών με μη κερδοφόρες παραγγελίες που πρέπει να εκπληρώσεις μπορεί να είναι αγχωτικό, ειδικά καθώς η τιμή του βοδινού κρέατος Kobe και της εργασίας συνεχίζει να αυξάνεται.

Αλλά κάτι πιο σημαντικό έχει ενθαρρύνει τον Nitta να συνεχίσει.

«Όταν άρχισα να πουλάω κροκέτες στο διαδίκτυο, έλαβα πολλές παραγγελίες από απομακρυσμένα απομονωμένα νησιά.

Οι περισσότεροι από αυτούς είχαν ακούσει για το μοσχάρι Kobe στην τηλεόραση, αλλά δεν τις είχαν φάει ποτέ, επειδή έπρεπε να πάνε σε πόλεις αν ήθελαν να δοκιμάσουν. Συνειδητοποίησα ότι υπήρχαν τόσοι πολλοί άνθρωποι που δεν είχαν φάει ποτέ μοσχάρι Kobe.

Για το λόγο αυτό, συνέχισα να προσφέρω κροκέτες δοκιμαστικά και να παίρνω περισσότερες παραγγελίες για μοσχαρίσιο κρέας Kobe, αν τους άρεσε. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο το ξεκίνησα εξ αρχής, οπότε δεν με ένοιαζε πραγματικά αν ήταν έλλειμμα», δήλωσε ο Nitta.

Μια από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές ήταν όταν έλαβαν παραγγελία από έναν καρκινοπαθή που ετοιμαζόταν να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση, ενώ περίμενε τις Extreme Croquettes τους.

«Άκουσα ότι οι κροκέτες μας ήταν το κίνητρο του ασθενούς για να περάσει από χειρουργείο. Αυτό με εξέπληξε περισσότερο», δήλωσε ο Nitta.

Ο ασθενής επέζησε και έκτοτε έχει κάνει πολλές παραγγελίες.

Ο Nitta έλαβε ένα τηλεφώνημα από τον ασθενή που του είπε «Ελπίζω να ζήσω πολύ χωρίς επανεμφάνιση του καρκίνου», αφού δοκίμασε τις κροκέτες του.

«Ακόμα το θυμάμαι αυτό. Συγκινήθηκα από το σχόλιο», δήλωσε ο Nitta.

Αφήνοντας περισσότερους ανθρώπους να απολαύσουν το μοσχάρι Kobe, ελπίζει ότι η φήμη αυτών των κροκετών θα βοηθήσει στην προώθηση της τοπικής βιομηχανίας.

«Είμαι ευγνώμων. Με το να γίνω διάσημος, νομίζω ότι μπορώ να βοηθήσω ολόκληρη τη βιομηχανία, όχι μόνο το μαγαζί μου, κάνοντας ανθρώπους που δεν ενδιαφέρονταν για το μοσχάρι Kobe να ενδιαφερθούν. Θέλω όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι να τρώνε μοσχάρι Kobe -όχι μόνο από το κατάστημά μου», δηλώνει ο Nitta.

Τι να κάνετε αν δεν θέλετε να περιμένετε

Το Asahiya έχει πλέον δύο καταστήματα: το αρχικό της κατάστημα στο Takasago City και ένα κατάστημα στην πόλη Kobe. Οι κατεψυγμένες κροκέτες βοδινού κρέατος αποστέλλονται μόνο στο εσωτερικό της χώρας.

Αν και το Asahiya λειτουργεί κυρίως ως κρεοπωλείο, ο Nitta λέει ότι οι ταξιδιώτες μπορούν να επισκεφθούν το κατάστημά τους στο Kobe, όπου πωλούν δύο τύπους έτοιμων σνακ προς κατανάλωση, που ονομάζονται «Tor Road» και «Kitanozaka» κροκέτες, που πήραν τα ονόματά τους από τους κοντινούς δρόμους.

Για το «Kitanozaka» χρησιμοποιεί άπαχο μοσχαρίσιο κρέας και η τιμή του είναι 360 JPY (2,40 δολάρια) το καθένα. Για το «Tor Road» χρησιμοποιεί φιλετάκι και παϊδάκια και κοστίζει 460 JPY (3,10 δολάρια).