Μύκονος, το νησί με τις περισσότερες αναφορές κάθε καλοκαίρι. Το 2024 όμως, ήταν μια χρονιά με περισσότερες αρνητικές αναφορές, παρά θετικές. Κυρίως στο επίπεδο του τουρισμού και της πληρότητας. 80% πληρότητα τον Αύγουστο για τη Μύκονο, όταν η συντριπτική πλειοψηφία των νησιών είχε από 95% και πάνω, είναι ζήτημα προς ανάλυση. Έχουμε αναφέρει στο παρελθόν εδώ για την κακή εικόνα που έχει αποκτήσει εσχάτως το νησί προς τους έξω.
Για να μιλήσουμε με αριθμούς, στο 9μηνο του 2024, η Μύκονος έκλεισε με μείωση αφίξεων από το αεροδρόμιο κατά 2,3 ποσοστιαίες μοναδες, ενώ τον Σεπτέμβριο ήταν ακόμα χειρότερα, με απώλειες της τάξεως του 6,9%!
Αν το δει κανείς αυτό σε επίπεδο ξένων τουριστών, η απώλεια τον Σεπτέμβριο είναι στο 9% και στο έτος συνολικά στο 4,2%. Πώς μπορεί, λοιπόν, όλο αυτό να κριθεί με θετική ματιά; Μπορεί και παραμπορεί αν δεν είσαι κάποιος επιχειρηματίας που έχει κάνει επενδύσεις και έχει χασούρα, αλλά είσαι ένας απλός πολίτης που θεωρεί ότι η ακρίβεια στο νησί πρέπει να πάει προς τα κάτω.
Η Μύκονος να «ξαναγυρίσει» στους εγχώριους τουρίστες
Το 2024 ήταν μια χρονιά ευκαιρίας για τους τουρίστες από Ελλάδα, κάτι που αποτυπώνεται και στην άνοδο της κίνησης που είχε η Μύκονος τον Σεπτέμβριο, που έκλεισε στο +2,2% σε σχέση με το 2023 και να σώζει την παρτίδα σε σχέση με τη μείωση στους ξένους.
Παρόλο που στο σύνολο του έτους, πτωτική ήταν και η πορεία των εγχώριων τουριστών, με μείωση 2,1%, η Μύκονος μπορεί να επενδύσει πάνω σε αυτό για να ξανακερδίσει τους ντόπιους που τους είχε χάσει εδώ και 5-6 χρόνια τουλάχιστον.
Απευθυνόμενη μόνο στους πλούσιους ξένους που θρέφουν μόνο 4-5 μαγαζιά στο νησί, δεν θα φτάσει μακριά. Αντιθέτως, πρέπει να βρει τη χρυσή τομή για να μπορεί να είναι προσιτή και στους Έλληνες. Και το ότι τον Σεπτέμβριο η Μύκονος είχε την καλύτερη απόδοση σε αυτό το κομμάτι, δείχνει μια κατεύθυνση, ώστε να ποντάρει στον εγχώριο τουρισμό Απρίλιο-Μάιο-Ιούνιο-Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, με ακόμα καλύτερες τιμές.
Η μεγάλη επιστροφή για το νησί μπορεί να γίνει μόνο έτσι, μόνο μέσα από την πτώση.