Μια χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό ολοκληρώθηκε στις αρχές Νοεμβρίου, με την επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο να κλείνει στους 32 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ συνολικά, για τα νησιά, μαζί με τους εγχώριους, έφτασε τα 34,35 εκατ. Σε αυτό το ρεκόρ όμως, τη μικρότερη συμβολή την είχε ένα νησί από τα αποκαλούμενα «βιτρίνα» του ελληνικού τουρισμού, το οποίο σε όλο το 2024 κατέγραψε πτώση στην τουριστική κίνηση, ιδίως σε διεθνές επίπεδο.

Ας ξεκινήσουμε όμως πρώτα από τα θετικά. Η Ρόδος, η οποία ακόμα και μες στον Οκτώβριο, που ήταν μέχρι πέρσι ο πιο νεκρός μήνας της θερινής σεζόν, κατάφερε, να έχει 792.000 επισκέπτες και να ξεπεράσει τη Θεσσαλονίκη (687.000), έχοντας αύξηση άνω του 15% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2023. Για να το κάνουμε πιο ξεκάθαρο, από τους 3,37 εκατομμύρια επιβάτες στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, οι 792.000, δηλαδή περίπου το 25%, αντιστοιχούν στη Ρόδο και το υπόλοιπο 75% σε Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Κω, Λέσβο, Μύκονο, Σάμο, Σαντορίνη, Σκιάθο!

Το νησί των Ιπποτών έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αύξηση 9,2% στην επιβατική κίνηση για το 10μηνο του 2024 σε σχέση με του 2023 και για το 9,8% πάνω στον Οκτώβριο του 2024 σε σχέση με του 2023. Το 2024 κλείνει με τη Ρόδο να έχει καταγράψει 6,74 εκατομμύρια επισκέπτες μέσω του αεροδρομίου και λογικά το νησί θα κλείσει κάπου στα 7 εκατομμύρια ως το τέλος του έτους. Τα 5,97 εκατομμύρια είναι από το εξωτερικό και η αύξηση σε σχέση με το 2023 είναι στο 12,8%. Και στο σύνολο του έτους, το νησί ξεπέρασε τη Θεσσαλονίκη κατά 370.000 επιβάτες.

Πίσω από τη Ρόδο στο σύνολο του έτους, η Κέρκυρα είχε 4,29 εκατ. ταξιδιώτες και τα Χανιά με 3,8 εκατομμύρια.

Το μικρό νησί με την εντυπωσιακή σεζόν

Τα νούμερα που δόθηκαν στη δημοσιότητα για τον Οκτώβριο, έρχονται να αναδείξουν πως αλλάζει σταδιακά το τοπίο στη θερινή σεζόν και πως οι τουρίστες επιλέγουν και τους μέχρι πρόπερσι off season μήνες για να επισκεφθούν τη χώρα, με τον Οκτώβριο να προσφέρει καλύτερες θερμοκρασίες και λιγότερο συνωστισμό στα νησιά.

Εκτός από τη Ρόδο, αξιοσημείωτη είναι και η άνοδος που έχει ένα άλλο νησί, η Σκιάθος, που, μετά τον ανεβασμένο Σεπτέμβριο, είχε και ανεβασμένο Οκτώβριο με 14.000 αφίξεις στο αεροδρόμιο, αύξηση 64,7% σε σχέση με πέρσι. Είναι η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση από τα 14 προαναφερθέντα μέρη.

Η καθίζηση της Μυκόνου: Ένα σοκαριστικά πεσμένο 10μηνο για το 2024 που «ταρακούνησε» το νησί

Στο αντίθετο άκρο, το 2ο πιο διάσημο νησί, αυτό για το οποίο μιλάει ο πρόλογος, η Μύκονος, είχε και τον Οκτώβριο πτωτικά νούμερα. Πιο συγκεκριμένα, το νησί επισκέφθηκαν μέσω αεροδρομίου 96.000 λιγότεροι σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2023, μείωση 9,9%, με τους 50.000 να είναι από το εξωτερικό, άρα στη διεθνή κίνηση το ποσοστό πάει στο 20,2% κάτω. Η Σαντορίνη, από τη μεριά της, μπόρεσε να ανατρέψει τις προβλέψεις, έχοντας θετικό Οκτώβριο με αύξηση 4,7% και περίπου 293.000 επισκέπτες.

Στο δεκάμηνο του 2024, η πτώση στη Μύκονο είναι της τάξεως του 2,8% με 1,59 εκατομμύρια ταξιδιώτες, από τους οποίους οι 1,07 είναι στη διεθνή κίνηση, ενώ στο έτερο νησί είχαμε άνοδο 3,6% με 2,77 εκατομμύρια επισκέπτες μέσω του αεροδρομίου και μόνο.

Τι πρέπει να αλλάξει για να επιστρέψει το νησί; Βασικά, λάθος ερώτημα. Θέλουμε να επιστρέψει το νησί ή μήπως τώρα οδεύει προς τον εξορθολογισμό του; Για περισσότερα, διάβασε εδώ κι εδώ.