Τα τελευταία 4-5 καλοκαίρια, το αφήγημα είναι το ίδιο. Η Μύκονος είναι πανάκριβη, η Μύκονος έχει παραδοθεί στους Αραβορωσοεβραίους, η Μύκονος είναι για επιχειρηματίες και βίζιτες, όλα αυτά. Κι ενώ έχουν, προφανώς, μια μεγάλη βάση αλήθειας, ενώ αληθεύουν όλα αυτά τα βίντεο στο TikTok που λένε για 2 ποτά στα 100 ευρώ και για μια σαλάτα στα 35 ευρώ, υπάρχει πάντα και η άλλη πλευρά, έστω μικρή όπως είναι τώρα.

Είναι μια πραγματικότητα πως η Μύκονος έχει πληγεί, πάντα με βάση το μέγεθος των επενδύσεων που έχουν γίνει στο νησί. Σε πολλά άλλα νησιά, το να έχουν 80% πληρότητα στις κρατήσεις σε ξενοδοχεία και Airbnb, θα ήταν ευχής έργον. Στη Μύκονο όμως δεν ισχύει αυτό, όταν υπάρχουν τόσα υπερπολυτελή ξενοδοχεία και beach bar-restaurants που ζουν από τα λεφτά των πολύ πλούσιων. Πόσοι όμως είναι αυτοί και πόσο θα κάτσουν στο νησί; Μια βδομάδα; 10 μέρες; Δεν μπορούν να συντηρήσουν την κατάσταση για 4-5 μήνες που κρατάει το καλοκαίρι.

Καθώς λοιπόν η αρνητική διαφήμιση που έχει το νησί τα τελευταία χρόνια, ειδικά πέρσι και φέτος, έχει επηρεάσει και την τουριστική κίνηση, με αποτέλεσμα οι αεροπορικές αφίξεις να είναι 7% κάτω σε σχέση με πέρσι και η πληρότητα στα καταλύματα να κρίνεται ως χαμηλή (κοντά 600 καταλύματα είναι ακόμα διαθέσιμα για τις πρώτες 2 βδομάδες του Αυγούστου στην Airbnb), πρέπει να υπάρξει προσαρμογή. Η προσαρμογή είναι το Νο1 για την επιβίωση, από πρωτόγονων ετών, από την εποχή των δεινοσαύρων και πιο πίσω.

Έτσι, φέτος παρατηρείται, σε ισχνό βαθμό ακόμα, μια μείωση τιμών στα καταλύματα, για αρχή. Όπως αναφέρει το mykonoslive.tv, μία νεόκτιστη βίλα ενός υπνοδωματίου με ολοκαίνουργια ιδιωτική πισίνα, ιδιωτικό εξωτερικό τζακούζι και εκπληκτική θέα στον κόλπο της Ψαρρούς ενοικιάζεται αυτή την περίοδο προς 231€ ανά διανυκτέρευση αντί €923, που ήταν η αρχική της τιμή. Βίλες 5 υπνοδωματίων που πέρσι κόστιζαν 2.000 ευρώ τη βραδιά, φέτος μπαίνουν σε παζάρεμα και μπορεί να πάνε ακόμα και στα 500 ευρώ το βράδυ, σαφώς με κάποιες παροχές εκτός καταλόγου, να μην είναι δηλαδή υποχρεωτικές και να χρεώνονται εξ αρχής στην τιμή.

Είναι χαρακτηριστικό πως τον Ιούλιο, μέχρι και πριν μερικές μέρες, μπορούσες να βρεις προσιτό κατάλυμα ακόμα και κοντά στο λιμάνι, μέσα στη Χώρα.

7% κάτω στις αφίξεις, 80% πληρότητα στα καταλύματα κι όμως γεμάτη: Η Μύκονος δεν είναι όπως τη νομίζαμε...

Η Μύκονος δε μπορεί να διαμαρτύρεται για το πώς αποτυπώνεται διεθνώς

Η Μύκονος βέβαια, για να τα λέμε όλα, είναι ένα πανάκριβο νησί στη βιτρίνα της, κι ας λένε οι ντόπιοι και ο δήμαρχος πως είναι υπερβολές όσα λέγονται, αλλά δε σημαίνει πως δεν έχει και φθηνή πλευρά, ταβερνάκια και μέρη για φαγητό όπου η απλή σαλάτα θα είναι μεν ελαφρώς τσιμπημένη, αλλά όχι 35 ευρώ, μα στα 10-12. Δε μπορούμε όμως να ψέξουμε τους τουρίστες που δεν τα γνωρίζουν αυτά, γιατί όταν κάποιος πάει 5 μέρες στο νησί, δεν είναι υποχρεωμένος να μπει σε διαδικασία να κάνει δημοσιογραφική έρευνα για να βρει τα φθηνά μέρη και να κάθεται να οδηγάει μεγάλες αποστάσεις για να τα βρει.

Καλώς ή κακώς, η Μύκονος είναι γνωστή για συγκεκριμένα πράγματα. Κι ο τουρίστας θα κατευθυνθεί προς τα mainstream. Κι από αυτά θα σχηματίσει άποψη. Οπότε ναι, μπορεί η Μύκονος να έχει και φθηνή πλευρά, αλλά το ότι αυτή δε φαίνεται, δεν είναι πρόβλημα των ανθρώπων που πάνε για διακοπές εκεί, είναι πρόβλημα του ίδιου του νησιού.

Το ότι συμβαίνει αυτό το, θεωρητικώς, παράδοξο, το νησί να γεμίζει εύκολα αρκετές μέρες, αλλά να γεμίζει επειδή σκάνε τα κρουαζιερόπλοια και κατεβαίνουν χιλιάδες για μια βόλτα, χωρίς να αφήνουν σημαντικά ποσά ή να διαμένουν, είναι αποτέλεσμα του ότι το νησί έχει μια άλλη βιτρίνα. Η προσαρμογή όμως που φαίνεται να υπάρχει φέτος, του χρόνου θα πρέπει να ενταθεί και το νησί να κατέβει ένα επίπεδο, χωρίς να χάνει τον luxury χαρακτήρα του, αλλά επιτρέποντας και σε άλλους να το επισκεφθούν, χωρίς να τους αποκλείει επί της ουσίας.