Περιεχόμενα
Προβληματισμό στις αεροπορικές εταιρείες έχει προκαλέσει μια πρόσφατη τακτική ολοένα και περισσότερων επιβατών προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα, η οποία αποκαλείται «skiplagging».
Με τη μέθοδο αυτή ταξιδιώτες ανά την υφήλιο καταφέρνουν να βγαίνουν κερδισμένοι πληρώνοντας λιγότερα χρήματα για αεροπορικά εισιτήρια και οι αεροπορικές εταιρείες αναζητούν τρόπους για την καταπολέμησή του.
Η τακτική που ονομάζεται «skiplagging» λειτουργεί ως εξής: Ας πούμε ότι κάποιος θέλει να πετάξει από τη Βοστώνη στο Χιούστον, αλλά το αεροπορικό εισιτήριο είναι πολύ υψηλό. Έτσι αγοράζει ένα εισιτήριο από τη Βοστώνη για το Λας Βέγκας με ενδιάμεσο σταθμό στο Χιούστον, επειδή είναι φθηνότερο από τον απευθείας ναύλο από τη Βοστώνη προς τον αρχικό προορισμό του που είναι το Χιούστον.
Ο επιβάτης αποβιβάζεται στο Χιούστον, αφήνοντας αχρησιμοποίητο το δεύτερο μισό του εισιτηρίου του. Έτσι, στην πραγματικότητα δεν ολοκληρώνει ποτέ το ταξίδι που έκλεισε, αλλά παράλληλα έχει εξοικονομήσει χρήματα με αυτόν τον τρόπο.
Οι αεροπορικές εταιρείες αντιδρούν
Ωστόσο οι αεροπορικές εταιρείες έχοντας θορυβηθεί από τη συνήθεια αυτή λαμβάνουν τα μέτρα τους με σχετικούς ελέγχους. Υπάρχουν περιπτώσεις που αν κάποιος επιχειρήσει να κάνει skiplag, μπορεί να εντοπιστεί ή ακόμη και να τον σταματήσουν στο αεροδρόμιο.
Όπως λέει πάντως ένας ταξιδιωτικός εμπειρογνώμονας στο Business Insider: «το «skiplagging» δεν εξοικονομεί πάντα χρήματα και μπορεί να υπάρξουν σοβαρές συνέπειες, αν ο δράστης εντοπιστεί.
Ο Γκίλμπερτ Οττ, ιδρυτής της ταξιδιωτικής ιστοσελίδας «God Save The Points», προειδοποίησε ότι το «skiplagging» μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα, αλλά εξαρτάται από το σημείο αναχώρησης και τον τελικό προορισμό του ταξιδιώτη. «Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι η προσθήκη περιπλοκότητας ή στάσεων στο ταξίδι σας που ξεκινά από άλλη πόλη θα είναι φθηνότερη» αναφέρει.
Ο ίδιος δήλωσε ότι ο μόνος τρόπος για να το μάθετε είναι να πραγματοποιήσετε μια συγκριτική αναζήτηση σε ιστότοπους, όπως το Google Flights, το οποίο σας επιτρέπει να αναζητήσετε πέντε διαφορετικές πόλεις ταυτόχρονα για να βρείτε τα φθηνότερα δρομολόγια.
Ωστόσο, δήλωσε ότι το «skiplagging» ελλοχεύει ορισμένους κινδύνους, όπως όταν μια αεροπορική εταιρεία έχει θέματα με «ακανόνιστες λειτουργίες».
Αυτό μπορεί επί παραδείγματι να συμβαίνει όταν ακυρώνεται το πρώτο σκέλος μιας πτήσης στην οποία ένας επιβάτης θέλει πραγματικά να μπει. Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι δεν μπορείτε να παραδώσετε τις αποσκευές σας, καθώς αυτές θα πάνε στον τελικό προορισμό του δεύτερου σκέλους του ταξιδιού.
Επίσης όσοι ταξιδεύουν συχνά κινδυνεύουν να χάσουν τα αεροπορικά τους μίλια και τους πόντους τους, είπε ο Όττ, ή ακόμη και να τους απαγορευτούν τα ταξίδια με κάποια αεροπορική εταιρεία.
Μήνυση από αεροπορική εταιρεία κατά επιβάτη για «skiplagging»
Η American Airlines, η United Airlines και η Lufthansa συγκαταλέγονται στον ολοένα και αυξανόμενο κατάλογο των αερομεταφορέων που λαμβάνουν μέτρα για την καταπολέμηση της πρακτικής αυτής. Η Lufthansa προσπάθησε να μηνύσει έναν επιβάτη που έκανε «skiplagging» στη Γερμανία το 2018, αλλά ένα δικαστήριο του Βερολίνου απέρριψε τη μήνυση, ανέφερε το CNN.
Η American Airlines έστειλε στους υπαλλήλους της το 2021 υπόμνημα, με το οποίο ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να παρακολουθεί το «skiplagging», σύμφωνα με το TravelPulse.
Η United Airlines και ο ταξιδιωτικός ιστότοπος Orbitz προσπάθησαν επίσης να μηνύσουν τον Ακταρέρ Ζαμάν, τον διευθύνοντα σύμβουλο του ταξιδιωτικού ιστότοπου Skiplagged, το 2014, κατηγορώντας τον για «αθέμιτο ανταγωνισμό» και «παραπλανητική συμπεριφορά».
Ωστόσο, η υπόθεση απορρίφθηκε καθώς κατατέθηκε στο Ιλινόις, πράγμα που σημαίνει ότι το δικαστήριο δεν είχε δικαιοδοσία, επειδή ο Ζαμάν εργαζόταν και διέμενε στη Νέα Υόρκη.