Τα τρένα σε πολλές χώρες αποτελούν την νούμερο ένα επιλογή για ταξίδια, ενώ τείνουν να αντικαταστήσουν μέχρι και τα αεροπλάνα. Μπορεί στην Ελλάδα να έχουμε το μετρό σαν γρήγορο, αλλά σε σύγκριση με αυτά του εξωτερικού, πραγματικά φαντάζει χελώνα. Τα τρένα υψηλής ταχύτητας είναι η πιο αποτελεσματική εναλλακτική λύση για ταξίδια έως και 1.100 χιλιόμετρα. Η μεταφορά επιβατών μεταξύ των κέντρων των πόλεων με ταχύτητες 290 km/h ή περισσότερο, προσφέρει έναν συναρπαστικό συνδυασμό ταχύτητας και άνεσης.
Το φαινόμενο flygskam ξεκίνησε στη Σκανδιναβία κι έχει επηρεάσει ήδη πολλούς ταξιδιώτες στο να μειώσουν την εξάρτησή τους από τις αεροπορικές εταιρείες. Οι πτήσεις για κοντινές αποστάσεις χάνουν σε δημοτικότητα. Από τη δεκαετία του 1980, δισεκατομμύρια δολάρια έχουν επενδυθεί σε νέους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας και μεγάλης χωρητικότητας σε όλη την Ευρώπη και την Ασία, με πρωτοπόρους τη Shinkansen στην Ιαπωνία και του Train a Grand Vitesse (TGV) στη Γαλλία.
Η Ισπανία, η Γερμανία, η Ιταλία, το Βέλγιο και η Αγγλία επεκτείνουν το ευρωπαϊκό δίκτυο με άλλες χώρες που θα ολοκληρωθεί μέχρι τη δεκαετία του 2030. Η Κίνα έχει έναν από τους πιο μεγάλους σιδηρόδρομους, δημιουργώντας ένα δίκτυο νέων σιδηροδρόμων μήκους 38.000 χιλιομέτρων. Πηγαίνει σχεδόν σε κάθε γωνιά της χώρας. Και άλλες πολλές χώρες εργάζονται πάνω στη δημιουργία σιδηρόδρομων, με τρένα θα κινούνται μεταξύ μεγάλων πόλεων με ταχύτητες πάνω από 250 χλμ/ώρα.
Αυτά είναι τα 5 γρηγορότερα τρένα στον κόσμο
1)Shanghai Maglev
Το ταχύτερο δημόσιο τρένο στον κόσμο είναι επίσης και μοναδικό. Μεταφέρει επιβάτες με μαγνητική αιώρηση (Maglev) αντί για συμβατικούς χαλύβδινους τροχούς σε χαλύβδινες ράγες. Η διαδρομή είναι ομαλή, χωρίς τριβές. Συνδέει το αεροδρόμιο Pudong της Σαγκάης με τον σταθμό Longyang Road στο κέντρο της πόλης, κι έχει μέγιστη ταχύτητα 460 χλμ/ώρα, ολοκληρώνοντας το ταξίδι των 30 χιλιομέτρων σε μόλις επτάμιση λεπτά. Η Κίνα έχει φιλόδοξα σχέδια για ένα δίκτυο Maglev, συμπεριλαμβανομένης μιας γραμμής μεταξύ Σαγκάης και Hangzhou.
2) CR400 ‘Fuxing’
Η Κίνα διαθέτει και τα ταχύτερα δρομολόγια τρένων στον πλανήτη . Τα τρένα CR400 “Fuxing” τρέχουν με μέγιστη ταχύτητα 350 χλμ/ώρα αλλά σε δοκιμές έχουν φτάσει με επιτυχία τα 420 χλμ/ώρα. Τα τρένα Fuxing έχουν αναπτυχθεί από προηγούμενες γενιές τρένων υψηλής ταχύτητας, τα οποία βασίστηκαν σε τεχνολογία που εισάγεται από την Ευρώπη και την Ιαπωνία. Μάλιστα, έχουν εμπλουτιστεί για να παρέχουν ένα άνετο ταξίδι. Διαθέτουν άνετα καθίσματα, έξυπνες γυάλινες οθόνες, ασύρματη φόρτιση συσκευών, «έξυπνες καμπίνες». Είναι σχεδιασμένο για ακραίες καιρικές συνθήκες και έχει αυτόνομη λειτουργία.
3) ICE3
Αποτελεί το πιο γρήγορο μέλος της οικογένειας “White Worm” με ταχύτητα 330 χλμ/ώρα, το οποίο κυκλοφορεί από το 1999 στην Γερμανία. Κατασκευάστηκαν για την διάσχιση 180 χιλιομέτρων Κολωνίας-Φρανκφούρτης και έχουν συμπιέσει τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων από δύο ώρες και 30 λεπτά σε μόλις 62 λεπτά από το 2002.
Το μέγιστο των 368 χλμ/ ώρα επιτεύχθηκε σε δοκιμαστικές διαδρομές. Κλειδί για την απόδοση του ICE3 είναι οι 16 ηλεκτροκινητήρες που κατανέμονται σε όλο το τρένο με ισχύ 11.000 ίππων. Το ICE3 λειτουργεί σε όλη τη Γερμανία και περιλαμβάνει τρένα για διεθνή δρομολόγια, που συνδέουν μεγάλες γερμανικές πόλεις με το Παρίσι, το Άμστερνταμ και τις Βρυξέλλες.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
4) TGV
Η Γαλλία κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για συμβατικά τρένα, το οποίο είναι τα 574,8 χλμ/ώρα και καταγράφηκε στις 3 Απριλίου 2007. Με 150 μέτρα ανά δευτερόλεπτο, θεωρούνται πρωτοπόροι της τεχνολογίας των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας. Επίσης, είναι το πρώτο αποκλειστικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Ευρώπης, που εκτείνεται πολύ πέρα από τα σύνορα της Γαλλίας. Γραμμές υψηλής ταχύτητας από το Παρίσι προς τη Λυών, τη Μασσαλία, το Μπορντό, τη Νάντη, το Στρασβούργο, τη Λιλ, τις Βρυξέλλες και το Λονδίνο διαθέτουν τρένα που κινούνται με ταχύτητα έως και 320 χλμ/ώρα σε ορισμένες διαδρομές. Τα τελευταία 40 χρόνια, το δίκτυο επεκτάθηκε.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
5) JR East E5
Η Ιαπωνία θεωρείται πρωτοπόρος, καθώς εισήγαγε την ιδέα των νέων σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας το 1964. Μέχρι και σήμερα συνεχίζει να είναι παγκόσμιος ηγέτης, υπερβαίνοντας τα όρια ταχύτητας, χωρητικότητας και ασφάλειας στις γραμμές της Shinkansen. Τα E5 “Bullet Trains” της Japan Railways East (JR East) φτάνουν τα 320 χλμ/ ώρα στο Tohoku Shinkansen, που εκτείνεται βόρεια από το Τόκιο. Χάρη στο ελαφρύ κράμα αλουμινίου, μπορούν να στρίβουν σε υψηλότερες ταχύτητες. Διαθέτουν 731 θέσεις και 32 ηλεκτρικούς κινητήρες επαγωγής με ισχύ 12.900 ίππων!
https://www.youtube.com/watch?v=szT4cuhU5pQ