Περιεχόμενα
«Αξέχαστες εμπειρίες είναι στα σκαριά», αναφέρει μια ανάρτηση στο Instagram από τις 13 Φεβρουαρίου 2024 για την 3η σεζόν του White Lotus, για τα γυρίσματά της πιο συγκεκριμένα.
Η φωτογραφία προσφέρει μια ματιά σε μια άδεια παραλία με λευκή άμμο, γαλανά νερά και τις στέγες κτηρίων βυθισμένων σε ένα καταπράσινο τοπίο δέντρων. «Ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε νέους επισκέπτες στο θέρετρό μας στην Ταϊλάνδη.»
Αποκρύπτοντας τη θέα του θέρετρου: ένα κινηματογραφικό clapboard με ένα λογότυπο λουλουδιών στο χρώμα των κοραλλιών και τις λέξεις, «White Lotus Resort & Spa».
Τα θέρετρα White Lotus, φυσικά, υπάρχουν μόνο στον φανταστικό κόσμο της επιτυχημένης σειράς του HBO, «The White Lotus». Η ανάρτηση ήταν ο τρόπος του HBO να ενημερώσει τους θαυμαστές ότι τα γυρίσματα είχαν ξεκινήσει στην τρίτη σεζόν της σειράς.
Για χρόνια ήταν σαφές ότι οι παραγωγές ψυχαγωγίας μπορούν να είναι μεγάλες επιχειρήσεις για τοποθεσίες, αλλά το «The White Lotus» έχει πάει την τάση σε άλλο επίπεδο, ωθώντας τον τουρισμό με μια μυθοπλασία για τον τουρισμό, συνεργαζόμενη δημόσια με τον τουρισμό.
Μετά από δύο σεζόν, η δηκτική και απολαυστική κοινωνική σάτιρα έχει μια επιρροή που υπερβαίνει κατά πολύ τα πολλά χρυσά αγαλματίδια και την ατελείωτη προσφορά memes. Για την ταξιδιωτική βιομηχανία, μπορεί να μετατρέψει την περιοχή μιας σεζόν σε προορισμό must, προσελκύοντας διεθνείς επισκέπτες στα stand-ins του White Lotus (το Four Seasons Resort Maui στο Μάουι της Χαβάης στην 1η σεζόν, το παλάτι San Domenico, Taormina, ένα ξενοδοχείο Four Seasons στη σεζόν 2), για να μην αναφέρουμε τα γύρω αξιοθέατα.
Ενώ ο Μάικ Γουάιτ, ο δημιουργός της σειράς, προσελκύστηκε από τη φυσική ομορφιά της Ταϊλάνδης και τους φιλόξενους ανθρώπους, η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης έκανε το κάτι παραπάνω για να παρθεί αυτή η απόφαση.
Οι οικονομικές λεπτομέρειες δεν έχουν αποκαλυφθεί (το HBO δεν σχολίασε), αλλά πέρυσι η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης ενέκρινε ένα σχέδιο που αύξησε την έκπτωση για διεθνείς παραγωγές σε 150 εκατομμύρια μπατ Ταϊλάνδης (περίπου 4,5 εκατομμύρια δολάρια). Αρκετούς μήνες πριν από αυτό, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι για πέντε χρόνια θα παραιτηθεί από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων που εισέπραττε από ξένα ταλέντα.
Με άλλα λόγια, το καστ της σεζόν 3, το οποίο περιλαμβάνει τους Λέσλι Μπιμπ, Τζέισον Άιζακς, Μισέλ Μόναγκαν, Πάρκερ Πόσεϊ και την αγαπημένη της σεζόν 1, Νατάσα Ρόθγουελ δεν θα χρειαστεί να πληρώσει την Ταϊλάνδη για να εργαστεί στην Ταϊλάνδη.
Αυτό που διακυβεύεται για την Ταϊλάνδη είναι σαφές: πριν από τον Covid-19, η χώρα έβγαζε 3,5 δισεκατομμύρια μπατ Ταϊλάνδης ετησίως από διεθνείς παραγωγές. Αφού μειώθηκε κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας, ο αριθμός αυτός έφτασε τα 6,6 δισεκατομμύρια μπατ πέρυσι, σύμφωνα με την Τουριστική Αρχή της Ταϊλάνδης. Λαμβάνοντας υπόψη το πιθανό απροσδόκητο κέρδος κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και πολύ μετά, είναι κατανοητό ότι η χώρα θα φλερτάρει τον Γουάιτ και την παραγωγή του.
Ένας εκπρόσωπος της Τουριστικής Αρχής δεν έδωσε λεπτομέρειες, αλλά έγραψε σε ένα email: «Είχε υποπέσει στην αντίληψή μας ότι η ομάδα του «The White Lotus» διερευνούσε τα γυρίσματα της 3ης σεζόν στην Ασία και ως εκ τούτου επικοινωνήσαμε μαζί τους για να βοηθήσουμε με πιθανά ξενοδοχεία για γυρίσματα/διαμονή, πιθανές χορηγίες αεροπορικών εταιρειών και άλλη υποστήριξη παραγωγής για να μειώσουν μέρος του κόστους του προϋπολογισμού τους για να επιτρέψουν στην Ταϊλάνδη να είναι πιο ανταγωνιστική».
Η στρατηγική έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει: Από την επίσημη ανακοίνωση, οι αναζητήσεις για την Ταϊλάνδη έχουν ήδη αυξηθεί κατά 50% στο Expedia, το διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο.
«Είναι μια άλλη μορφή τοποθέτησης προϊόντων», δήλωσε ο Τζον Γκιέλσμαν, πρόεδρος των εμπορικών σημάτων της Expedia. Σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, το προϊόν είναι μια ολόκληρη χώρα. «Είναι λογικό ότι ένα στούντιο και ένας προορισμός θα κλείσουν μια συμφωνία και σε αντάλλαγμα θα πάρουν κάποια προώθηση».
Πώς απογειώθηκε το «White Lotus»
Το «The White Lotus» γεννήθηκε από ανάγκη. Το HBO πλησίασε τον Γουάιτ κατά τους πρώτους πανδημικούς μήνες του 2020 και τον ρώτησε αν είχε γράψει κάτι που θα μπορούσε να γυριστεί γρήγορα και υπό αυστηρούς περιορισμούς Covid-19. Τους είπε την ιδέα του να γυρίσει μια περιορισμένη σειρά που θα διαδραματίζεται σε ένα ξενοδοχείο και μέχρι το φθινόπωρο ήταν στην παραγωγή με αυτό που ήλπιζε ότι θα αισθανόταν, όπως είπε αργότερα στο Vanity Fair, «μια τροπική κρίση άγχους».
Το διαδικτυακό ενδιαφέρον για το Four Seasons Resort Maui αυξήθηκε κατά 425% μετά την προβολή της σεζόν 1, σύμφωνα με το κατάλυμα.
Η 2η σεζόν προσέφερε μια νέα σειρά από εντυπωσιακές τοποθεσίες στη Σικελία, είτε σε ένα γιοτ στη Μεσόγειο με μερικούς (spoiler alert) δολοφονικούς «ομοφυλόφιλους υψηλού επιπέδου», είτε σε μια βίλα γεμάτη τοιχογραφίες στο Παλέρμο. Μετά την πρεμιέρα του Οκτωβρίου 2022, η Expedia σημείωσε άλμα 300% στις διαδικτυακές αναζητήσεις για τη Σικελία.
Για τον Μαρκ Σπίγκελρτ, εκτελεστικό αντιπρόεδρο και εμπορικό διευθυντή της Four Seasons Hotels and Resorts, η συνεργασία με την παραγωγή ήταν προσοδοφόρα.
«Ακολουθώντας τους ρόλους τους ως σκηνικό στο The White Lotus, και τα δύο ξενοδοχεία Four Seasons στο Μάουι και την Ταορμίνα παρουσίασαν άλματα στις επισκέψεις στον ιστότοπο, στους ελέγχους διαθεσιμότητας καθώς και στην ενισχυμένη αναγνωρισιμότητα επωνυμίας και ιδιοκτησίας. τελικά οδηγώντας περισσότερες κρατήσεις», ανέφερε σε μια δήλωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το ξενοδοχείο στην Ταορμίνα ήταν σχεδόν εντελώς sold out για τη σεζόν του καλοκαιριού του 2023, πρόσθεσε.
Η ανάκαμψη του Covid
Το πόσο βασίζεται η οικονομία της Ταϊλάνδης στον τουρισμό έγινε σαφές το φθινόπωρο του 2021, όταν το Υπουργείο Τουρισμού και Αθλητισμού δημοσίευσε τρομερούς αριθμούς που επηρεάστηκαν από την πανδημία. Ο αριθμός των επιβατών στις διεθνείς πτήσεις προς τη χώρα είχε μειωθεί κατά 95% και τα ξενοδοχεία ήταν μόνο 9% κατειλημμένα. Ο αριθμός των επισκεπτών μειώθηκε σε 510.000 το 2021 από σχεδόν 40 εκατομμύρια δύο χρόνια νωρίτερα.
Πέρυσι, η χώρα υποδέχθηκε 28 εκατομμύρια επισκέπτες, πολύ κάτω από το υψηλό του 2019. Τον Δεκέμβριο, ο πρωθυπουργός Σρέθα Θαβίσιν συναντήθηκε με τους υπουργούς τουρισμού του για να τους ενθαρρύνει να προσελκύσουν περισσότερους ξένους τουρίστες όλο το χρόνο, σύμφωνα με τον ταϊλανδικό Τύπο, λέγοντάς τους: «Θέλω οι ξένοι τουρίστες να μείνουν περισσότερο και να ξοδέψουν περισσότερα».
Στον κόσμο του τουρισμού μηδενικού αθροίσματος, το κέρδος «White Lotus» της Ταϊλάνδης ήταν η απώλεια μιας άλλης χώρας. Το περασμένο φθινόπωρο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τόκιο, κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας σχετικά με τον τρόπο προσέλκυσης παραγωγών στον κινηματογράφο στην Ιαπωνία, η Τζορτζίνα Ποπ, παραγωγός που εργάζεται στη χώρα, είπε μια ιστορία για τη συνοδεία ενός showrunner «υψηλού προφίλ» και μιας ομάδας παραγωγής σε ένα ταξίδι ανίχνευσης στην Ιαπωνία, ανέφερε η εμπορική έκδοση του Hollywood Deadline.
Είπε ότι οι συζητήσεις για τα γυρίσματα στην Ιαπωνία τελείωσαν όταν ο showrunner – τον οποίο το Deadline αναγνώρισε ως τον Γουάιτ- και η ομάδα ενημερώθηκαν ότι «η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης μόλις ανακοίνωσε μια ανανέωση και βελτίωση του συστήματος κινήτρων ταινιών», είπε, προσθέτοντας ότι «μόνο για το έργο τους, αυτό σήμαινε 4,4 εκατομμύρια δολάρια».
Αλλά ποια ταϊλανδέζικη ιδιοκτησία θα αντικαθιστούσε τον τίτλο White Lotus; Οι Σλέθς σημείωσαν ότι το Four Seasons Resort Koh Samui ήταν sold out τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, όταν θα γυριζόταν η σειρά. Το Anantara Mai Khao Phuket Villas έχει επίσης αναφερθεί ότι είναι μια τοποθεσία. Περιττό να πούμε ότι και οι δύο ιδιοκτησίες προσφέρουν μια θεαματικά εκπληκτική σειρά από πισίνες, υπαίθρια ντους και θέα άξια καρτ ποστάλ που θα μπορούσαν να κάνουν έναν διευθυντή φωτογραφίας να τρέχει. Ούτε το Four Seasons ούτε το Anantara θα έλεγαν αν τα ξενοδοχεία τους εμπλέκονταν.
Το παράδειγμα του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών
Η δημοσιογράφος της New York Post, Γρέτσεν Κέλι, χρησιμοποίησε τον όρο «set-jetting» το 2007, αναφερόμενη στην περιοδεία στις τοποθεσίες των ταινιών «Pan’s Labyrinth» και «Babel».
Σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Ζαντάρ, το «Game of Thrones» συνεισέφερε 200 εκατομμύρια δολάρια στην οικονομία της Κροατίας μεταξύ 2013 και 2018. Η Νέα Ζηλανδία είδε αύξηση 50% στον εισερχόμενο τουρισμό μετά την επιτυχία του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», αν και είναι δύσκολο να καταλάβουμε πόσο από αυτό οφείλεται στην ταινία. Ο δήμαρχος της Αλμπουκέρκης της Νέας Υόρκης Τιμ Κέλερ έγραψε στο Instagram του το 2022 ότι το «Breaking Bad» είχε «πάνω από 385 εκατομμύρια δολάρια σε οικονομικό αντίκτυπο». Δεν είναι περίεργο η πόλη ανέγειρε αγάλματα του Γουόλτερ Γουάιτ και του Τζέσι Πίνκμαν.
Όταν έκλεισαν τα διεθνή σύνορα το 2020, η κάνουλα σταμάτησε. Η μετάβαση στο εξωτερικό γινόταν από το σπίτι, με μια οθόνη που χρησίμευε ως θλιβερό stand-in για ένα διαβατήριο. Το πιο κοντινό που μπορεί να φτάσει ένας θαυμαστής στα Χάιλαντς της Σκωτίας θα ήταν να παρακολουθήσει το «Outlander». Ο μόνος τρόπος για να γίνει εθνικό πάρκο ήταν μέσω του «Yellowstone».
Μέχρι τη στιγμή που άρθηκαν οι περιορισμοί του Covid-19 και οι κλεισμένοι στο σπίτι μπορούσαν τελικά να εκπληρώσουν τις πανδημικές ταξιδιωτικές φαντασιώσεις τους, το set-jetting είχε γίνει ένας από τους πρωταρχικούς παράγοντες για την επιλογή ενός προορισμού.
Μια έρευνα του TripIt που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα έδειξε ότι σχεδόν διπλάσιοι Αμερικανοί ταξιδιώτες σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδια που σχετίζονται με την ποπ κουλτούρα φέτος από ό, τι το 2023. Και σύμφωνα με μια μελέτη της American Express που κυκλοφόρησε πέρυσι, το 70% της Gen Z και των millennials δήλωσαν ότι έχουν εμπνευστεί να επισκεφθούν μια τοποθεσία με βάση κάτι που είδαν στην οθόνη.
Είναι ένα δημογραφικό στατιστικό στοιχείο που δεν πέρασε απαρατήρητο από το Four Seasons. «Η Gen Z και οι millennials είναι σίγουρα ένας στόχος για το εμπορικό σήμα μας, καθώς αντιπροσωπεύουν την επόμενη γενιά ταξιδιωτών πολυτελείας», δήλωσε ο Σπέιλχερντ. «Κατά τη διάρκεια των επόμενων πέντε ετών, αναμένουμε μια σημαντική μεταφορά πλούτου περίπου 68 τρισεκατομμυρίων δολαρίων από τους baby boomers στους millennials, συνοδευόμενη από αύξηση 50% στα άτομα υψηλής καθαρής αξίας».
Όχι ότι η Αρχή Τουρισμού της Ταϊλάνδης αναμένει ότι κάθε set-jetter θα είναι σε θέση να αντέξει οικονομικά μια διαμονή Four Seasons. Εξάλλου, οι λιθόστρωτοι δρόμοι της Σικελίας της 2ης σεζόν ήταν τόσο περιζήτητοι όσο και το πιάνο μπαρ του ξενοδοχείου. Και η Αρχή Τουρισμού της Ταϊλάνδης ελπίζει να παρουσιάσει περισσότερα από πολυτελή ακίνητα. Νωρίτερα αυτό το μήνα, το HBO ανακοίνωσε ότι η Ταϊλανδή τραγουδίστρια Λαλισα «Λίσα» Μανομπάλ, του νοτιοκορεατικού συγκροτήματος K-pop Blackpink, θα κάνει το ντεμπούτο της στη σειρά.
«Η σειρά θα δημιουργήσει αναμφίβολα μεγάλη ευαισθητοποίηση για την Ταϊλάνδη”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Αρχής Τουρισμού της Ταϊλάνδης σε δήλωση μέσω email. «Το The White Lotus σίγουρα θα ενισχύσει τη θέση του βασιλείου ως προτιμώμενου προορισμού γυρισμάτων και φάρου τουρισμού που βασίζεται στην εμπειρία, εμπνέοντας ακόμη περισσότερους κινηματογραφιστές να εξετάσουν το ενδεχόμενο γυρισμάτων στην καταπληκτική Ταϊλάνδη».
Πηγή: New York Times // Πηγή φωτογραφίας: Instagram