Περιεχόμενα
Το Netflix αποτελεί αναμφίβολα έναν πρωτοπόρο στην απόδοση του περιεχομένου του κάποιες φορές και τολμάει αυτό που άλλες πλατφόρμες δεν έχουν καν μπει στη διαδικασία να σκεφτούν ή αποφεύγουν. Αυτό δε σημαίνει σαφώς πως πάντοτε το αποτέλεσμα είναι καλό. Αλλά η ζωή είναι βασισμένη στον πειραματισμό, στη δοκιμή, στην ανακάλυψη. Κάποια πετυχαίνουν και κάποια όχι. Στην περίπτωση της σειράς Kaleidoscope (σε είχαμε ενημερώσει εδώ), το πείραμα πετυχαίνει πέρα ως πέρα.
Διαβάζοντας κανείς για την σειρά, θα δει ότι όλα τα επεισόδια μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε ακολουθία και η σειρά να είναι εξίσου κατανοητή, αλλά με διαφορετική πορεία των συναισθημάτων. Το επεισόδιο White θεωρείται ως το τελευταίο, όπου βλέπουμε την εξέλιξη της ληστείας, αλλά κανείς δεν υποχρεώνει αυτό να θεωρηθεί όντως ως σταθερά. Αν μπει κι αυτό σε random ακολουθία, υπάρχουν πάνω από 40.000 συνδυασμοί ακολουθίας επεισοδίων. Αν δε μπει και είναι πάντοτε το 8ο, τότε οι συνδυασμοί πέφτουν στους κάτι παραπάνω από 5.000.
Εμείς κάναμε το δικό μας πείραμα, επιλέγοντας δύο από αυτούς τους 5.000 συνδυασμούς και γράφουμε έχοντας καταλήξει ότι όντως πρόκειται για μια διαφορετική συναισθηματική πορεία και αντίληψη των καταστάσεων. Κι αν δεν είχαμε θεωρήσει υποχρεωτικά το White ως τελευταίο, τότε θα ήταν ακόμα πιο ακραίες οι συναισθηματικές μεταβάσεις.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΠΟΥΛΕΡΕΣ
Σειρά επεισοδίων Kaleidoscope: Yellow, Violet, Orange, Green, Blue, Red, Pink, White
Πριν ξεκινήσω να βλέπω το Kaleidoscope, διάβασα ένα άρθρο στο Vulture που περιέγραφε 6-7 διαφορετικές επιλογές να την δεις. Η μία με τη σειρά που έχει το Netflix, μία με τη χρονολογική σειρά των γεγονότων, μία χωρίς να δεις το επεισόδιο White, μία πολύ extreme όπου θα δεις μόνο το White, άρα δε θα δεις σειρά και η αρθρογράφος υποστήριζε ότι η ακολουθία που επέλεξα, είναι αυτή που θα ευχόταν να είχε δει εξ αρχής. Γι΄αυτό και την επέλεξα.
Είδαμε τη σειρά ταυτόχρονα με τη Δήμητρα (το κείμενό της ακολουθεί) και ανταλλάσσαμε απόψεις για όσα είχαμε δει από κοινού. Το επεισόδιο Pink, 5ο για εκείνη, 7ο για εμένα, ήταν το σημείο που αντιληφθήκαμε το πόσο διαφορετικά αντιλαμβάνεται κάποιος τα γεγονότα. Κατ΄αρχάς είναι ένα επεισόδιο που σου σβήνει εντελώς το ενδιαφέρον να συνεχίσεις, γιατί δείχνει το aftermath της ληστείας. Κι αυτά που συμβαίνουυν εκεί, είναι κάπως σοκαριστικά.
Όμως, το επεισόδιο White σου φέρνει όλα τα γεγονότα, αυτά που έκρυψαν τα μέλη της συμμορίας ο ένας από τον άλλον, και αρχίζεις να διαβάζεις αλλιώς τις εκφράσεις τους και τη συμπεριφορά τους στα προηγούμενα επεισόδια και δη στο Pink.
Στο Yellow, με το οποίο ξεκίνησα, είναι η σύσταση της συμμορίας από τον Ray Vernon/Leo Pap. Μετά, βλέπουμε ένα backstory για τη σχέση του Leo με τον Salas και τόσο νωρίς, με βάση την ακολουθία αυτή των επεισοδίων, μαθαίνουμε το κίνητρο του για να κάνει τη ληστεία που ετοιμάζει. Αυτό γίνεται στο Violet. Μετά ακολουθούν επεισόδια του παρελθόντος, για το πώς γνωρίστηκαν κάποια πρόσωπα.
Ένα για την Ava Mercer και το πώς κατέληξε στις ΗΠΑ, αλλά και την επαφή της με το FBI που την καθιστά πληροφοριοδότη τους για τη ληστεία. Όμως η Ava ξέρει να ελιχθεί και βάζει πάνω απ΄όλα τη σχέση της με τον Leo που είναι παραπάνω από φιλική. Μετά έρχεται ένα επεισόδιο που περιγράφει τη γνωριμία του Leo με τον Stan στη φυλακή και πώς εμφανίζεται για πρώτη φορά το parkinson του που βλέπουμε στη συνέχεια.
Στο επεισόδιο Blue έρχεται η προετοιμασία της ληστείας και το πώς θα καταφέρουν να μπουν στο θησαυροφυλάκιο που μόλις έχει αναβαθμιστεί, ενώ μας εξηγείται και το διακύβευμα, που είναι ομόλογα 7 δισ. δολαρίων, τα οποία ανήκουν σε τρεις σκιώδεις ανθρώπους, που τα έχουν εμπιστευτεί στον Roger Salas. Εκεί όπου δουλεύει η Hanah, ένα πρόσωπο σημαντικό για τη ληστεία. Ένα πρόσωπο που επίσης έχει αναβαθμιστεί, με δική του ραδιουργία.
Το Red και το Pink είναι δύο επεισόδια για το μετά της ληστείας, με το πρώτο να μας πληροφορεί για όσα πήγαν λάθος και τις απώλειες που υπάρχουν, αλλά και συνολικά για το πώς κατέληξε η ληστεία και το δεύτερο να μας δείχνει που έχουν καταφύγει κάποια μέλη για να κρυφτούν.
Μπορείτε να αλλάξετε θέσεις σε οποιαδήποτε δύο επεισόδια και θα διαφοροποιηθεί αρκετά ο τρόπος που βλέπετε τα ενδιάμεσα τους. Αν για παράδειγμα βάλεις πρώτα το Pink και μετά το Orange, δε θα γνωρίζεις τι έχει συμβεί με τον Leo και το τρέμουλό του. Αν βάλεις προτελευταίο το Violet, δε θα ξέρεις το κίνητρο του Leo για να ληστέψει τον Salas και τι σχέση είχε μαζί του στο παρελθόν. Εγώ βλέποντας δεύτερο το Violet, έμαθα πολύ γρήγορα το κίνητρο.
Αν μπορούσα να σας προτείνω μια ακολουθία που θα τα έκανε όλα ακόμα πιο έντονα, τότε θα σας πρότεινα να δείτε πρώτα το White, τελευταίο το Pink, προτελευταίο το Violet, και τα υπόλοιπα επιλέξτε εσείς τη σειρά με την οποία θα τα δείτε.
Το Kaleidoscope είναι για όλα τα παραπάνω μια τρομερή σε σύλληψη σειρά, που εκτελείται ελάχιστα πιο κάτω από τον υψηλότατο πήχη που θέτει και δίνει κιόλας μετά από τόσες δεκαετίες έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στον Giancarlo Esposito, τον τύπο που γουστάραμε από το Breaking Bad και το Better Call Saul.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΡΑΝΤΑΛΟΥ
Σειρά επεισοδίων Kaleidoscope: Blue, Orange, Violet, Yellow, Pink, Red, Green, White
Ο καθένας έχει σχηματίσει την άποψή του για το Netflix τους τελευταίους μήνες, αλλά όλοι οφείλουμε να παραδεχτούμε πως οι άνθρωποί του τολμάνε να ρίξουν το «σκάφος» να παλέψει με θηριώδη κύματα δοκιμάζοντας συνεχώς νέα πράγματα. Θέλουν να έχουν σε μια εγρήγορση τους συνδρομητές και να τους τοποθετεί σε μια διαδραστική θέση, ακόμα κι αν ένα μεγάλο ποσοστό δηλώνει απογοητευμένο από τις προτάσεις στη βιβλιοθήκη της πλατφόρμας.
Κάπως έτσι ξεκίνησε ο ντόρος για την πρόσφατη προσθήκη που ακούει στον όνομα «Kaleidoscope». Πρόκειται για μια δραματική σειρά, η οποία όμως δημιούργησε ένα hype γύρω της, αφού έχει δημιουργήσει κάτι πολύ έξυπνο. Δίνει την επιλογή στον θεατή να επιλέξει εκείνος με ποια σειρά θα παρακολουθήσει τα επεισόδια, κάνοντας την προβολή των επεισοδίων πιο συναρπαστική. Συγκεκριμένα υπάρχουν 40.000 διαφορετικοί τρόποι για να δει κανείς τη σειρά, πράγμα που εξάπτει την περιέργεια.
Έχει πολύ ενδιαφέρον να επιλέγεις εσύ πώς θα συμπληρώσεις τα κομμάτια του παζλ, μιας και είναι κάτι που συμβαίνει πρώτη φορά. Υπάρχει όμως μια μοναδική προϋπόθεση: Το τελευταίο επεισόδιο πρέπει να είναι απαραιτήτως το χρώμα «Λευκό».
Το Kaleidoscope είναι μια δραματική σειρά του Eric Garcia, του οποίου ξεκάθαρα βγάζουμε το καπέλο. Θέλει ευφυία για να καταφέρει να συνδέσει τα επεισόδια, ακόμα κι αν χρονολογικά διαφέρουν. Θυμίζει λίγο από La Casa de Papel και Lupen, μιας και έχουμε να κάνουμε με τη μεγαλύτερη ληστεία που έγινε ποτέ, μόνο που στην περίπτωση αυτή δεν έχουμε τόση πολλή ένταση και δράση.
Ο ενορχηστρωτής είναι ο Leo, ένας βετεράνος στις κλοπές. Έφτιαξε μία ομάδα, από ανθρώπους που δεν είχαν στον ήλιο μοίρα, προκειμένου να κλέψουν μη εγγεγραμμένα ομόλογα αξίας 7 δισεκατομμύριων δολαρίων, τα οποία βρίσκονται σε εταιρεία ασφαλείας του Roger Salas. O Leo θέλει πάση θυσία να τον εκδικηθεί και αυτός είναι ο μοναδικός σκοπός του γι’αυτή τη ληστεία, οι άλλοι απλά θέλουν να ζήσουν πλουσιοπάροχα.
Μαζί του έχει τον οδηγό για την απόδραση, τον RJ, τον παλιό του φίλο από τη φυλακή, Stan, την δικηγόρο του Ava, και το ζευγάρι της καταστροφής, Bob και Judy.
Ο τρόπος που θα δει κανείς τη σειρά, αλλάζει και την αφήγηση της ιστορίας. Για παράδειγμα, το «Ροζ» που τοποθετείται επτά χρόνια μετά τη ληστεία, μοιάζει να είναι το τελευταίο επεισόδιο, αλλά αν κάποιος το παρακολουθήσει πρώτο ή έστω τρίτο και τέταρτο, θα έχει μπροστά του αποκαλύψεις για το πώς εξελίχθηκαν οι χαρακτήρες, χωρίς όμως να έχει ιδέα τι συνέβη στην πραγματικότηα. Διότι τα περισσότερα ερωτήματα λύνονται στο επεισόδιο «Λευκό».
Γενικά, ο τρόπος προβολής της σειράς αλλάζει τα δεδομένα, ασχέτως αν στο τέλος όλοι βλέπουν την ίδια ιστορία. Για παράδειγμα, το «Βιολετί» που παρουσιάζει γεγονότα 24 χρόνια πριν τη ληστεία, θα μπορούσε να είναι και το προτελευταίο επεισόδιο πριν το μεγάλο γεγονός. Ανάλογα με τον τρόπο, αλλάζει και το feeling που βλέπει κάποιος το τελευταίο επεισόδιο. Ακούγεται κάψιμο εγκεφάλου, αλλά δεν είναι.
Το βασικό πρόβλημα της σειράς είναι οι χαρακτήρες της. Τι εννοώ; Αρχικά ο Eric Garcia ρίχνει σωστά όλο το βάρος στους ικανούς ώμους του Giancarlo Esposito (Leo), ο οποίος ξέρει πώς να ηγηθεί μιας ομάδας. Είναι επιβλητικός, αλλά και ταυτόχρονα ευάλωτος και συναισθηματικός. Οι υπόλοιποι χαρακτήρες, δυστυχώς, δεν έχουν τόσο βάθος στην ιστορία τους όσο ο Leo. Και όπως ανέφερα παραπάνω, δεν έχει τόση δράση όσο θα ήθελα προσωπικά.
Το Καλειδοσκόπιο στέκεται ως μια καλή αφορμή να δούμε κι άλλες παρόμοιες παραγωγές στο Netflix, όπου θα μας δίνεται η επιλογή να διαλέξουμε πως θα παρουσιαστεί η ιστορία, αλλά σε γενικές γραμμές πρόκειται για μία μέτρια ληστεία παρά ως τη μεγαλύτερη. Αξίζει σίγουρα να την παρακολουθήσεις, ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο, αλλά και για το γεγονός ότι σε κρατάει σε μια εγρήγορση και συγκέντρωση. Έχει, βέβαια, στιγμές χιούμορ και συγκινήσεις, όπως αυτή που βλέπουμε στο τελευταίο επεισόδιο με τον Leo και την κόρη του, αλλά και ανατροπές που στιγμιαία κάνουν τη σειρά να είναι μοναδική.
Εγώ τοποθέτησα τα επεισόδια ως εξής: Μπλε, Πορτοκαλί, Βιολετί, Κίτρινο, Ροζ, Κόκκινο, Πράσινο και Λευκό. Σε διάφορες στιγμές έπεφτα σε κενά, γνωρίζοντας δεδομένα που δεν είχα στα χέρια μου, αλλά ερχόταν το επόμενο επεισόδιο και μου έλυνε τις απορίες. Πάντως, ο τρόπος που μας άφησε η σειρά, δείχνει πως θα έχουμε και 2η σεζόν, αν το Netflix δεν το κόψει δηλαδή, όπως έκανε με το 1899.
Αυτό, επίσης, που μου έκανε εντύπωση είναι πως το Καλειδοσκόπιο «αγγίζει» φυλετικές διακρίσεις, είτε μέσω της αργεντίνικης καταγωγής της Ava και της αναφοράς στον Βρώμικο Πόλεμο, είτε μέσω της Abbasi, που ανήκει στο FBI και παρόλα αυτά προσπαθεί να αποδείξει πως δεν μοιάζει με τους τρομοκράτες της 11ης Σεπτεμβρίου.
Το Καλειδοσκόπιο μπορεί να γίνει μία από τις πιο επιτυχημένες σειρές για τις αρχές του 2023. Έχει φάση να την βλέπεις με έναν φίλο σου, δηλαδή, και ο καθένας να την βλέπει διαφορετικά, ώστε μετά να τη συζητήσετε. Αυτό ας πούμε είναι καινοτόμο για τα δεδομένα του Netflix. Πάντως, θεωρώ ότι τα χρώματα του θα ξεθωριάσουν σύντομα μιας και αναμένουμε πολύ δυνατές παραγωγές φέτος.
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
2/2 για το MEGA: Η σειρά που δεν έχει καν κυκλοφορήσει και ετοιμάζεται για Netflix
1899: Σοκ με την απόφαση του Netflix να κόψει τη σειρά – Ποια ήταν η αιτία