Περιεχόμενα
- Το ευρωπαϊκό γλωσσόφιλο του Μάθιου Πέρι-Τσάντλερ ο Γιώργος Καραχάλιος
- Η προσπάθεια του να δώσει λεφτά στον Τζόι παίζοντας κούπες για τη Νεφέλη Παυλάτου
- Ταξίδι στο Λας Βέγκας στο σόου του πατέρα του για τον Γιώργο Πράτανο
- The One Where Heckles Dies για τον Δημοσθένη Χρήστου
- «I am stuck in an ATM Vestibule with Jill Goodacre» για τον Στέργιο Πουλερέ
Ο θάνατος του Μάθιου Πέρι καθιστά πια τη σειρά Τα Φιλαράκια, μια σειρά που είναι μεν sitcom, αλλά έχει πια πάνω της και μια σκιά πόνου, μια σκιά μιας ζωής που ταλαιπωρήθηκε και που τη στιγμή που ήταν πια ήρεμη και σε καλή φάση, έληξε τραγικά. Δεν ξέρουμε αν θα μπορέσουμε να δούμε ξανά τη σειρά χωρίς να σκεφτόμαστε τον Μάθιου Πέρι.
Την έχουμε δει όμως τόσες φορές, που μπορούμε να θυμόμαστε τα επεισόδια και τις ατάκες του, χωρίς απαραίτητα να τα βλέπουμε. 5 συντάκτες του Intronews επέλεξαν τη σκηνή και το επεισόδιο που έχουν ως το πιο αγαπημένο τους, ως την πιο έντονη ανάμνηση του Μάθιου Πέρι στον ρόλο του Τσάντλερ Μπινγκ και την αποτυπώνουν πια με ένα διαφορετικό συναίσθημα.
Το ευρωπαϊκό γλωσσόφιλο του Μάθιου Πέρι-Τσάντλερ ο Γιώργος Καραχάλιος
Το να διαλέξεις καλύτερη στιγμή του «Τσάντλερ» είναι μία άσκηση χωρίς σωστή απάντηση. Ο χαρακτήρας, ο ρόλος, ήταν μια συρραφή στιγμών που ορίζουν το τι είναι καλή τηλεόραση, τι είναι καλή κωμωδία. H ατάκα, ως αρχέτυπο.
Αυθόρμητα πάντως, και μάλλον αυτό κάτι λέει ως προς το αποτύπωμα που μου άφησε, θυμάμαι ως best by Chandler ένα επεισόδιο απ’ αυτά μετά το Λονδίνο (baby), στην 5η σεζόν. To The One with the Kissing.
Είναι τότε που ξεχνιέται και φιλάει τη Μόνικα μπροστά στους άλλους. Και αμέσως μετά για να μην καρφωθεί, αρχίζει να φιλάει στο στόμα και τη Ρέιτσελ και τη Φοίβη. Και ξεχνιέται ξανά, και το κάνει ξανά από την αρχή. Και ξανά. «Είναι μια συνήθεια που έμαθε στην Ευρώπη», προσπαθεί να δικαιολογήσει τα… αδικαιολόγητα η Μόνικα. Δίνει ρεσιτάλ με το βλέμμα, με τις εκφράσεις. Δείχνοντας πόσο πολύπλευρά καλός ήταν ως ηθοποιός.
Κι όλα αυτά στο πλαίσιο του «βήμα-βήμα» που θα οδηγήσει αργότερα, στον ίδιο κύκλο, στην κορύφωση για την επεισοδιάρα με τον τίτλο The One Where Everybody Finds Out. Όλοι ξέρουν πια την αλήθεια (εκτός από τον καημένο τον Ρος….), αλλά κανείς δεν έχει σκοπό να το παραδεχτεί πρώτος. Είναι μαεστρικό το πώς χτίζεται η πλοκή και ο Τσάντλερ «κεντάει» non stop πριν λυγίσει τελικά και παραδεχτεί τον έρωτά του για τη Μόνικα. Και το… μάθει έτσι και ο Ρος – “Get off my sister!”.
Η προσπάθεια του να δώσει λεφτά στον Τζόι παίζοντας κούπες για τη Νεφέλη Παυλάτου
Ο χαρακτήρας του Τσάντλερ Μπινγκ είναι ένας από τους συνηθισμένους που συναντάμε σε παρέες. Είναι εκείνος που χρησιμοποιεί ως όπλο το χιούμορ και τον σαρκασμό, για να αντιμετωπίσει όσα τον πληγώνουν και τον αγχωνουν.
Ο Τσάντλερ ήταν κάτι σαν καταλύτης για την παρέα. Οι υπόλοιποι στερεοτυπικοι χαρακτήρες είχαν πολύ ευδιάκριτα χαρακτηριστικά, αλλά όχι το στοιχείο της έκπληξης που επεφύλασσε ο συγκεκριμένος ρόλος -αλλα και της Φοίβη.
Παρόλο που στα παιδικά του χρόνια δεν γνώρισε την αγάπη από τους εγωιστές γονείς του, ο Τσάντλερ έψαχνε για την αγάπη. Και όποιος ψάχνει βρίσκει.
Τον είδαμε να εξελίσσεται σε ένα μοντέλο συζύγου το οποίο δεν γνώρισε στο πρόσωπο του πατέρα του όταν εκείνος ήταν παιδί. Τον είδαμε να είναι ένας πιστός φίλος που ανησυχούσε για όλη την παρέα του και καθέναν ξεχωριστά.
Το επεισόδιο που πάντα θα μου αρέσει είναι εκείνο που θα αφήσει το διαμέρισμα που ζούσε με τον Τζόι για να πάει απέναντι, στης Μόνικα.
Ανησυχώντας για την οικονομική κατάσταση του φίλου του, αλλά και την ευχέρεια του να αντιμετωπίζει την καθημερινότητα, εφευρίσκει τρόπους και παιχνίδια για να του δώσει ένα σεβαστό ποσό που θα εξασφαλίσει στον Τζόι, για λίγο καιρό την οικονομική του ανεξαρτησία.
Θα το απολαμβάνω για πάντα…
Ταξίδι στο Λας Βέγκας στο σόου του πατέρα του για τον Γιώργο Πράτανο
Όταν επί 18 ώρες την ημέρα, 7 μέρες την εβδομάδα, η τηλεόραση είναι ανοιχτή και κολλημένη σε ένα και μοναδικό σόου, τότε αναπόφευκτα, οι ήρωες της σειράς μετατρέπονται σε κοντινά πρόσωπα.
Στην πανδημία, όντας εντελώς μόνος στο σπίτι, τα Φιλαράκια, η παρέα του Big Bang Theory, η οικογένεια του Modern Family, έγιναν οι δικοί μου κολλητοί.
Από την παρέα των Νεοϋορκεζων, στην αρχή, ο Τσάντλερ ήταν ο λιγότερο αγαπημένος μου… Ίσως επειδή δεν ήταν μονολιθικος όπως ο Τζόι ή προβλέψιμος όσο ο Ρος. Τα συμπλέγματα του Τσάντλερ ήταν πιο βαθιά και απαιτούσαν κατανόηση -σε μια εποχή που προσπαθούσα να κατανοήσω τα δικά μου.
Ωστόσο, προϊόντος του χρόνου, του έρωτα του με την Μόνικα και της ωρίμανσης του, έγινε σημαντικός τόσο για την παρέα, όσο και για μένα.
Ένα από τα αγαπημένα μου επεισόδια είναι αυτό που πηγαίνει στο Λος Άντζελες με τη Μόνικα, για να καλέσει τον πατέρα του στον γάμο. Βλέπουμε το ζευγάρι να πηγαίνει στο drag show και την αμηχανία να ξεχειλίζει, καθώς ο Τσάντλερ μόνο υπερήφανος δεν είναι για τις επιλογές του πατέρα του. Σταδιακά, με όχημα το χιούμορ, η αμηχανία γίνεται αποδοχή και συμφιλίωση.
Το τραύμα της επιλογής του πατέρα του να αλλάξει φύλο, τραύμα από το οποίο εκπορεύονται πολλά από τα συμπλέγματα του χαρακτήρα του Τσάντλερ, επουλώνεται χάρη στην αγάπη και την κατανόηση.
Πόσο μπροστά από την εποχή που παίχθηκε, αλήθεια…
The One Where Heckles Dies για τον Δημοσθένη Χρήστου
Θεωρώ πως τα Φιλαράκια άρχισαν να έχουν ανοδική πορεία μετά τον χωρισμό του Ρος και της Ρέιτσελ, οπότε στην 1η και τη 2η σεζόν δεν έχω πολλά επεισόδια να με συναρπάζουν. Υπάρχει όμως ένα που θεωρώ ταιριάζει απόλυτα σε αυτό που ήταν ο Μάθιου Πέρι. Είναι το επεισόδιο που πεθαίνει ο κύριος Χεκλς, ο παράξενος ηλικιωμένος που ζει στο από κάτω διαμέρισμα από τη Μόνικα και τη Ρέιτσελ. Εκεί, αφού διαβάζει το ημερολόγιό του, παθαίνει μια παράκρουση, τηλεφωνεί ξανά στη Τζάνις, αναζητά ένα χαρακτηριστικό που θα τον κάνει να είναι εξίσου περίεργος γέρος όταν μεγαλώσει.
Τελικά, ηρεμεί με το μέσα του, αποδέχεται ότι έχει στοιχεία του Χεκλς και κανονίζει να βγει ραντεβού με μια κοπέλα που απέρριπτε γιατί είχε πολύ μεγάλο κεφάλι. Βέβαια, το χούι δεν φεύγει, και όταν βγαίνουν ραντεβού, δεν μπορεί να μην το σκέφτεται.
«I am stuck in an ATM Vestibule with Jill Goodacre» για τον Στέργιο Πουλερέ
Δεν ξέρω πώς μπορεί κανείς να διαλέξει μία σκηνή, ένα επεισόδιο από τα Φιλαράκια που να αφορά τον Μάθιου Πέρι, τον Τσάντλερ Μπινγκ. Από την 7η σεζόν και μετά είναι πιο εύκολο, γιατί ο ρόλος του Μάθιου Πέρι ατονεί. Αλλά μέχρι τότε και ιδίως μέχρι να τα φτιάξει με τη Μόνικα, είναι by far ο καλύτερος ρόλος της σειράς.
Αγαπημένο επεισόδιο είναι στην πρώτη σεζόν, στο blackout, το οποίο μου βγάζει γενικά ένα cosiness που είναι μαζεμένοι στο σπίτι με κεριά και συζητούν. Ακόμα και σε αυτό, ο Τσάντλερ είναι μόνος, έξω από την παρέα. Και έχει κολλήσει σε ένα υποκατάστημα τράπεζας. Για καλή του τύχη, είναι ένα μοντέλο, η Τζιλ Γκουντέικρ, την οποία θέλει να φλερτάρει αλλά…είναι ο Τσάντλερ. Και πρέπει όλα να γίνουν ατσούμπαλα, μέχρι να πάρει τα ηνία η ίδια η Τζιλ. Από τα επεισόδια που τώρα καταλαβαίνει κανείς ότι Μάθιου Πέρι και Τσάντλερ ήταν ένα από την πρώτη στιγμή.