Τον κατήφορο παίρνει το Netflix, μετά την ανακοίνωση ότι έχασε συνδρομητές για πρώτη φορά σε περισσότερο από μια δεκαετία. Η ανακοίνωση οδήγησε τις μετοχές σε πτώση άνω του 35%, διαγράφοντας περισσότερα από 50 δισ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση. Μάλιστα, η μετοχή είχε ήδη μειωθεί περισσότερο από 40% το χρόνο.
Ακόμα μια αλυσιδωτή «παρενέργεια» ήταν η πώληση της μετοχής του Bill Ackman, αφού έχασε περισσότερα από 430 εκατομμύρια δολάρια από την επένδυσή του σε λιγότερο από τρεις μήνες. Τον Ιανουάριο, επένδυσε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην πλατφόρμα, λίγες μέρες μετά την απογοητευτική πρόβλεψη για συνδρομές, που ώθησε την τιμή της μετοχής χαμηλότερα.
Η μετοχή της Netflix υποχώρησε στα 226,19 δολάρια στο κλείσιμο της συνεδρίασης στη Νέα Υόρκη, και αποτελεί τον τίτλο με τη χειρότερη επίδοση στον S&P 500 φέτος. Γιατί έφτασαν, όμως, σε αυτό το σημείο;
Σίγουρα τα πολύμηνα lockdown και η πανδημία βοήθησαν στην άνοδο του Netflix, αφού πολλά νοικοκυριά άνοιξαν νέα προφίλ στην προσπάθεια να «σκοτώσουν» την ώρα τους. Το Netflix είχε γίνει κάτι σαν θεσμός και η στιγμή που θα καθόσουν στον καναπέ με ποπ κορν ήταν «ιεροτελεστία». Μέχρι που ο κόσμος κουράστηκε και μπούχτισε από τις μέτριες σειρές και ταινίες του.
Μπορεί η απόφαση στις αρχές Μαρτίου να αναστείλει τις υπηρεσίες της στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία, να είχε αρνητικό αντίκτυπο, όπως την απώλεια 700.000 συνδρομητών. Δεν φταίει, όμως, μόνο ο πόλεμος ή το μπλόκο που επέβαλλε στους κωδικούς που μοιράζονταν ανεξέλεγκτα.
Το κακό περιεχόμενο, ίσως, είναι το βασικότερο πρόβλημα του. Επενδύει περισσότερο στην ποσότητα, παρά στην ποιότητα, σε αντίθεση με άλλες πλατφόρμες, όπως το HBO Max ή το Appletv. Τα teen dramas του Netflix και οι σειρές ντοκιμαντέρ έχουν κουράσει. Κάποτε θα το άνοιγες και θα μπορούσες να βρεις από το The Office μέχρι πολλές ταινίες-σειρές της Marvel, τις οποίες πήρε πίσω η Disney.
Το NBC, επίσης, πήρε πίσω το The Office και το HBO Max τους Friends, αφήνοντας πίσω λιγότερο ικανοποιητικό περιεχόμενο. Πλέον, όποιος δει Netflix, θα αρκεστεί στο Top 10 του και αφού δει μονοκοπανιά μια σεζόν, θα την ξεχάσει. Δεν έχει κάτι που να σου ιντριγκάρει το μυαλό και να σου μείνει αξέχαστο.
Το Netflix έχει «παλιώσει»
Οι περισσότερες παλιές επιτυχημένες σειρές του Netflix, όπως το La Casa de Papel, το Stranger Things, ακόμα και το Bridgerton, άργησαν να κυκλοφορήσουν και σε αυτό έχει ευθύνες η πανδημία. Ωστόσο, το ενδιαφέρον χάθηκε και οι νέες σεζόν, παρά τα δυνατά cast, θεωρήθηκαν «ανάλατες». Να μην σχολιάσουμε το teen πορνό του Elite ή το Sex/Life, που θύμιζε Red Shoe Diaries. Ποιος ενδιαφέρεται να δει κάτι ήδη πολυπαιγμένο;
Οι ταινίες του, επίσης, δεν διακρίνονται για την εφευρετικότητά τους. Το Don’t Look Up, ίσως, να αποτελεί την καλύτερη ταινία της πλατφόρμας για τα τελευταία χρόνια, αν και τελικά δεν ανταποκρίθηκε στα υψηλά στάνταρ που είχαν θέσει. Αντιθέτως, το CODA της Apple.tv κέρδισε το Oscar καλύτερη ταινίας. Δίκαιο; Όχι, ακριβώς και οι δύο ήταν ισάξιες, κατά την ταπεινή μου άποψη.
Το Netflix έχει καταφέρει να κερδίσει το πρώτο του σημαντικό βραβείο πρωτότυπου προγραμματισμού (original programming), για το επεισόδιο του House of Cards, που πήρε ένα Emmy του 2013 για εξαιρετική σκηνοθεσία. Δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε ότι το Netflix είναι αυτό που έκανε την μετάβαση από την τηλεόραση στο streaming.
Ξεκίνησε με το να παραδίδει DVD μέσω ταχυδρομείου και μετά την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, έδινε πρωτότυπο περιεχόμενο με ένα κλικ. Η εφεύρεση αυτή του ανήκει ολοκληρωτικά και δικαιωματικά, ωστόσο ενέπνευσε πολλές άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν και να εξελίξουν το παράδειγμά του.
Έχει γίνει αυτό που κάποτε κορόιδευε, απλώς άλλο ένα ακριβό «πακέτο». Όσο κακό κι αν ακούγεται το Netflix είναι ο πρώην από τον οποίο ναι μεν δεν μπορείς να ξεχάσεις, αλλά θες ταυτόχρονα να προχωρήσεις την ζωή σου, ψάχνοντας για κάτι πιο συναρπαστικό. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα ο κόσμος συνεχίζει να βλέπει το περιεχόμενο του από συνήθεια, κυρίως για να νιώθει ότι δεν μένει τελείως εκτός των πραγμάτων.
Ανά καιρούς γίνονται και κάποιες σειρές viral, τις οποίες δεν μπορείς να παραλείψεις. Δεν αρκεί, όμως, αυτό, ειδικά μετά την αύξηση των τιμών του. Και όχι, τα παιχνίδια και οι διαφημίσεις που θέλουν να προσθέσουν δεν θα βοηθήσουν.
Διαβάστε επίσης στο intronews.gr:
Ταινίες της εβδομάδας: Όσα θα δούμε στις αίθουσες τις ημέρες του Πάσχα
Better Call Saul: Ρεκόρ έκανε η πρεμιέρα του 6ου και τελευταίου κύκλου για το AMC+