Το κείμενο περιέχει spoilers!

Ένας γάμος. Μια διστακτική νύφη, η οποία ταλαντεύεται ανάμεσα στην ασφάλεια και την ελευθερία της, ένας παρορμητικός γαμπρός, ο οποίος κάνει τα πάντα για να τον προσέξει ο πατέρας του. Εύκολα μοιάζει με το αλαζονικό σκηνικό που μας έχει συνηθίσει ο δημιουργός του Succession, Τζέσε Αρμστρονγκ, στις πρώτες τρεις σεζόν: Γάμοι και οικογενειακές συναθροίσεις με δράστες και θύματα όλα τα μέλη της οικογένειας, αλλά και παράπλευρες απώλειες απλών -και αδιάφορων για τους Ρόις- ανθρώπων. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, κανείς φαν της σειράς δεν είδε το δράμα να «προσγειώνεται» με τον ευφυή τρόπο που εκτυλίχθηκε. Αρκούσε μια αριστοτεχνικά στημένη σκηνή διάρκειας 27 λεπτών (!) για να αλλάξει επίπεδο στο Succession και να την τοποθετήσει σε ένα βάθρο, στο οποίο οι σειρές που έχουν ανέβει είναι μετρημένες στα δάχτυλα (Game of Thrones, Breaking Bad, Sopranos).

Παρακολουθώντας το επεισόδιο σφιγμένος συνειδητοποιούσα πως αυτός είναι ένας νέος τρόπος αποχαιρετισμού, ένα ψηφιακό «τελευταίο αντίο» που υπό προϋποθέσεις μπορεί να επικρατήσει: Το κινητό στο αυτί του ετοιμοθάνατου και από το ακουστικό να τον αποχαιρετούν.
Θα ήταν σουρεαλιστικό αν οι στιγμές δεν ήταν τόσο έντονες -ό, τι ακριβώς συμβαίνει και στην πραγματική ζωή, αν το καλοσκεφτούμε.

Succession Σοκ Επεισόδιο σκηνή 27 λεπτών

Ένας γάμος και μια κηδεία

Ο Τομ, γαμπρός και συνεργάτης του Λόγκαν, είναι μαζί του στο λίαρ τζετ, το οποίο κατευθύνεται στη Σουηδία. Είναι εκείνος που κρατά το τηλέφωνο και τον ρυθμό, ενημερώνοντας τα παιδιά του Ρόι για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο πατέρας του, στον οποίον κάνει ΚΑΡΠΑ η αεροσυνοδός. Ψύχραιμος και δουλικά καλοσυνάτος προσπαθεί να μεταφέρει στην -εν διαστάσει- σύζυγό του και τα αδέλφια της όλα όσα τραγικά διαδραματίζονται στην καμπίνα του αεροπλάνου. «Οι άνθρωποι του αεροπλάνου είναι υπέροχοι» ακούγεται να λέει στα φρικαρισμένα αδέλφια τα οποία βρίσκονται σε ένα πλοιάριο, στη Νέα Υόρκη, για τον γάμο του ετεροθαλή αδελφού τους, Κόνορ.
Τα ήδη συντετριμμένα παιδιά του Λόγκαν δέχονται ένα ακόμη χτύπημα προσπαθώντας να διαχειριστούν αυτό που συμβαίνει στο αυτί τους -σε απόσταση δεκάδων χιλιάδων χιλιομέτρων. Ο Ρόμαν είναι ο πρώτος που παίρνει το κινητό προσπαθώντας να καθησυχάσει τον πατέρα του —και να πείσει τον εαυτό του— λέγοντας στον ήδη νεκρό(;) πατέρα του πως ήταν καλός μπαμπάς. Τον βλέπουμε να πασχίζει και να δίνει το τηλέφωνο στον Κένταλ φωνάζοντας «Δεν ξέρω πώς να το κάνω αυτό». Το ίδιο σαστισμένος είναι και ο Κένταλ, μέχρι να συγκροτηθεί και να συντονιστεί με το εγωιστικό τμήμα του εγκεφάλου του. «Δεν μπορώ να σε συγχωρήσω, αλλά δεν πειράζει και σε αγαπώ» λέει για να ακολουθήσει η μοναδική κόρη του Λόγκαν. Η Σιβ, σε απόλυτη σύγχυση και δάκρυα, μοιάζει με μικρό που εκλιπαρεί τον πατέρα της: «Μπαμπά, μην φύγεις».

Όλη αυτήν την ώρα βλέπουμε ως επιβάτες του λίαρ τζετ τις προσπάθειες ανάνηψης που κάνει η αεροσυνοδός από διάφορες γωνίες. Δεν βλέπουμε το πρόσωπο του Λόγκαν, ίσως φευγαλέα. Ίσως ο σκηνοθέτης να μας δίνει την εικόνα που μπορεί να έχουν σχηματίσει τα παιδιά του για όσα συμβαίνουν στο αεροπλάνο, στα 10.000 πόδια από τη γη.

Succession Σοκ Επεισόδιο σκηνή 27 λεπτών


«The King is dead, long live the King»

Το αντιφατικό της φράσης που ακούγεται κατά τη διαδοχή του εκλιπόντος βασιλιά με αυτόν που τον διαδέχεται -με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η αρμονία της συνέχειας, δεν συμβαίνει στο Succession. Και αυτό γιατί ο εγωιστικά -στα όρια της ύβρις- σκεπτόμενος πατριάρχης της οικογένειας δεν όρισε διάδοχο, ούτε καν διάδοχη κατάσταση. Και να που αφήνει την τελευταία του πνοή στον αέρα, ανάμεσα σε συνεργάτες – τσακάλια, με την οικογένειά του μακριά.
Οι εργοστασιακές ρυθμίσεις επανέρχονται με την οριστικοποίηση που φέρνει ο θάνατος. Ο Λόγκαν Ρόι είναι νεκρός, η αυτοκρατορία που αφήνει πίσω του κλονισμένη. Το σοκ υποχωρεί και η διαχείριση του θανάτου μοιάζει τώρα η απόλυτη προτεραιότητα. Ο τρόπος που θα κινηθούν τις επόμενες ώρες θα κρίνει πολλά για εκείνους, με τα media και τις αγορές να τους έχουν βάλει στο μικροσκόπιο. Έτσι, δεν πρέπει να κάνουν κάτι που θα «περιορίζει την ελευθερία κινήσεών μας» λέει χαρακτηριστικά ο Κένταλ.
Με τα κεντρικά πρόσωπα να νιώθουν εκτεθειμένα καθώς ο καλλιτέχνης που κρατάει στα δάχτυλα τις κλωστές είναι πλέον νεκρός, κανείς δεν γνωρίζει τι είναι σωστό και λάθος, δεν υπάρχει μάνιουαλ πέρα από τα προφανή: Να μην υπάρξει βουτιά της μετοχής της Waystar και να μην βάλουν κάποιο αυτογκόλ που θα τους εκθέσει στα μάτια του κόσμου και των media (όπως αυτό που πρότεινε η υπό καθεστώς σοκ Σιβ, «να κάνει γύρους το αεροπλάνο με τον νεκρό πατέρα του, για να κερδίσουν λίγο χρόνο»).

Succession Σοκ Επεισόδιο σκηνή 27 λεπτών

«Ούτε καν με συμπαθούσε»

Αυτή είναι η απάντηση του μεγαλύτερου γιου του μεγιστάνα των media, όταν ο αδελφός του Κένταλ του ανακοινώνει τον θάνατο του πατέρα τους. Το τελευταίο κομμάτι του παζλ της οικογένειας διαθέτει ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες τον κυνισμό – σήμα κατατεθέν των Ρόι. Ο Κόνορ, περιμένοντας για άλλη μια φορά ένα κοκαλάκι αναγνώρισης από τον πατέρα του, βιώνει για άλλη μια φορά την απαξία. Ο Λόγκαν Ρόι δεν μπαίνει καν στον κόπο να ζητήσει από τη βοηθό του να ενημερώσει πως δεν θα παραβρεθεί στο μυστήριο. Το ενδιαφέρον του εστιάζεται σταθερά στη Γουίλα, στην οποία λέει με τον πιο γλυκά κυνικό τρόπο ότι τον παντρεύεται αποκλειστικά και μόνο επειδή είναι πλούσιος. Εκείνη, η νύφη, τον επιβεβαιώνει, επίσης με γλυκύτητα. Κι ενώ ο Κόνορ έχει στήσει ένα γαμήλιο σκηνικό υπερβολής -προσδοκώντας την κάλυψη από τα media- παντρεύονται μπροστά σε λίγα άτομα, αυτό-εξορισμένοι από την οικογένεια η οποία τρέχει για να υποδεχτεί τη σωρό σε ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο.

Succession Σοκ Επεισόδιο σκηνή 27 λεπτών

Ένα ιστορικό επεισόδιο

Το συγκεκριμένο επεισόδιο («Ο Γάμος του Κόνορ») έχει συγκεντρώσει ήδη τον τρομακτικό αριθμό των 22.228 ψήφων, με τη βαθμολογία να αγγίζει το τέλειο: 9,9 αστέρια. Ο Τζέσε Αρμστρονγκ καταφέρνει να μπει με κρότο στο πάνθεον των δημιουργών παραδίδοντας ένα σαιξπηρικό δράμα που θα γίνει σημείο αναφοράς για τις επόμενες δεκαετίες.
Ο κυνικός και αλαζονικός κόσμος που έχει δομήσει είναι μια ματιά στον παραλογισμό της παγκόσμιας ελίτ, αυτό που ζει μόνο του 1% πληθυσμού. Η ειρωνεία ανάμεσα στα high end διαμερίσματα, τα πανάκριβα ρούχα, τα ελικόπτερα και τα λίαρ τζετ και τους ανικανοποίητους, συμπλεγματικούς κατόχους τους, είναι ένα σχόλιο για τη ζωή.

ΥΓ. Τι συμβαίνει και οι γάμοι πλέον δίνουν τόσο πολύ υλικό; Καλά κάνω και δεν παντρεύομαι!

Ο δημιουργός και οι πρωταγωνιστές της σειράς συζητούν για το 3ο επεισόδιο του 4ου κύκλου.

Ο 4ος και τελευταίος κύκλος της σειράς μεταδίδεται αποκλειστικά από τα κανάλια της NOVA (κάθε Παρασκευή στις 22:00 στο Novacinema4).