Ή δεν το είχα παρατηρήσει τα προηγούμενα 2 χρόνια ή το είχα αφήσει να περάσει πολύ αψήφιστα. Η σειρά The Bear είναι τοποθετημένη στην κατηγορία Comedy στα βραβεία Emmy, ενώ το τελευταίο πράγμα που έχει, είναι το κωμικό στοιχείο. Και μάλιστα, μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων την Τετάρτη, έφτασε τις 23 υποψηφιότητες, τις περισσότερες από κάθε άλλο sitcom, ακόμα και τα Φιλαράκια.

Γενικά με τις κατηγορίες σε Emmy και Χρυσές Σφαίρες τα έχουν κάνει αρκετές φορές σαλάτα στο Χόλιγουντ, αλλά δεν είμαστε εδώ για να μιλήσουμε γι’ αυτό.

Η σειρά The Bear επέστρεψε με την 3η της σεζόν, στην Αμερική έχουν προβληθεί όλα τα επεισόδια από τις 17 Ιουνίου, κάτι που δεν άρεσε ιδιαίτερα στο κοινό, γιατί τα ήθελαν ένα την εβδομάδα, όπως πέρσι και πρόπερσι, σε εμάς ήρθε στην πλατφόρμα του Disney+ Greece την Τετάρτη 17/7 και είναι η πιο συζητημένη σειρά.

Η αλήθεια είναι πως η 3η σεζόν είναι ίσως η πιο αμφιλεγόμενη. Η πρώτη σεζόν ήταν καταπληκτική. Στην 2η ήταν περίεργη μέχρι το επεισόδιο-flashback με το οικογενειακό δείπνο και όλη την τρέλα της οικογένειας του Κάρμι Μπερζάτο, από κει και μετά όμως ήταν και πάλι καταπληκτικό.

Στην 3η σεζόν δε μπορώ να πω πως υπάρχει ένα τέτοιο ορόσημο. Υπάρχει δηλαδή, αλλά βρίσκεται στο τελευταίο επεισόδιο, οπότε δε μπορεί να κριθεί ως τέτοιο.

The Bear: Όσα μας άρεσαν κι όσα δε μας άρεσαν στην 3η σεζόν σειρά

Τι βλέπουμε στην 3η σεζόν του The Bear

Είμαστε στις ημέρες μετά το συμβάν με τον Κάρμι που κλείστηκε στο ψυγείο και συζητούσε με την σύντροφό του Κλερ, σε μια συζήτηση όπου έβγαλε ο ίδιος στη φόρα όλα τα ψυχολογικά του και χώρισαν με αυτόν τον άκομψο τρόπο. Όλοι είναι σε μια κατάσταση μεταιχμίου, από την ένταση στη σιωπή, έχουν κάπως παγώσει και δεν ξέρουν πώς να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλον.

Τα όσα συνέβησαν αυτό το βράδυ, έβαλαν έξτρα πίεση στον Κάρμι που ένιωσε ότι δε βοήθησε καθόλου την ομάδα του σε αυτή την πρώτη μέρα λειτουργίας του The Bear και αποφάσισε να πάρει τα ηνία με τρόπο απότομο και άγαρμπο. Οπότε, ενθυμούμενος όσα έμαθε στο πρώτο του σταζ από έναν Γάλλο σεφ, μετά στο εστιατόριο της φημισμένης σεφ Άντρεα Τέρι που τον ενέπνευσε να πάει για το δικό του all in στη μαγειρική και, τέλος, στην Κοπεγχάγη, όπου εκεί γέμισε ψυχικά τραύματα από τη συνεργασία του με τον Ντέιβιντ Φιλντς, αφήνει στην άκρη την ιδέα για ένα εστιατόριο με μοντέρνα κουζίνα και παίρνει στροφή για υψηλή γαστρονομία με στόχο το αστέρι Michelin.

Μέσα σε μια μέρα, στήνει το νέο μενού, θέτει τους κανόνες και αντί να γίνει ο σεφ που θα ήθελε να έχει από πάνω του όσο ήταν υπάλληλος, γίνεται ο χειρότερος σεφ με τον οποίο συνεργάστηκε, ένας αιχμηρός και ψυχικά κακοποιητικός τύπος που φέρνει ανισορροπίες στις σχέσεις με τους υπόλοιπους και στην λειτουργία του The Bear. Αυτή η διαδρομή έχει πολλές οδύνες για όλους, κυρίως για τον Κάρμι που βιώνει τις εσωτερικές συγκρούσεις και καταλαβαίνει, έστω κι αργά, ότι έχει πάρει λανθασμένο μονοπάτι.

The Bear: Όσα μας άρεσαν κι όσα δε μας άρεσαν στην 3η σεζόν σειρά

Όλα όσα μου άρεσαν στη σειρά αυτή τη σεζόν

Σε αυτή την 3η σεζόν, η σειρά έχει μια πιο ξεκάθαρη στόχευση στην καταγραφή της κουζίνας σε ένα εστιατόριο υψηλής γαστρονομίας, όμως πάει να το κάνει θέλοντας να διατηρήσει ξανά τον χώρο που δίνει σε κάθε μέλος του καστ, το οποίο είναι ανέφικτο.

Σε αυτά που μου άρεσαν στην 3η σεζόν, βάζω τα εξής:

  • Η σκηνή στο τελευταίο επεισόδιο, με τη συνομιλία του Κάρμι με τον σεφ που τον βασάνιζε. Εκεί που καταλαβαίνει ότι δεν ήταν προσωπικό, αλλά ότι αυτός ο σεφ, όχι από καλοσύνη βέβαια, ήθελε να τον κάνει άριστο. Και να πάρει τα credits για την προσπάθεια που έκανε ο Κάρμι. Ακόμα κι εδώ του στερεί. Κι από αυτή την στιγμή λύτρωσης για τον Κάρμι, διαβάζει μετά μια κριτική για το εστιατόριό του από τον σεφ αυτόν. Και δεν είναι καλή.
  • Το πώς εξελίχθηκε ο ρόλος του Ρίτσι (Έμπον Μος Ράχμπαχ). Είχε λίγες ατομικές στιγμές, το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν ήταν για την κόντρα του με τον Κάρμι που έπιασε ταβάνι, αλλά ήταν και στις ατομικές και στις στιγμές σύγκρουσης, άψογος. Από τη μία προσπαθώντας να αποφύγει κάτι που τον κάνει να νιώθει άβολα, λίγο ατσούμπαλος, μα και διακριτικός, από την άλλη θηρίο ανήμερο, οργηλός, με ορμή, φτάνει να φτύσει τον Κάρμι.
  • Η ταχύτητα με την οποία προχωρούσαν οι σκηνές στην κουζίνα. Το μαγείρεμα, το στήσιμο των πιάτων, το σερβίρισμα, σε κάθε τέτοια σκηνή είχαμε μια συνθήκη επανάληψης σε realtime, μια σχεδόν ακριβή αποτύπωση μιας κουζίνας.
  • Η συμφιλίωση της Νατ με τη μητέρα Μπερζάτο, που είδαμε στην 2η σεζόν τι είχε προκαλέσει στα παιδιά της, τόσο εκείνο το βράδυ του δείπνου, όσο και με την επίσκεψή της στα εγκαίνια του εστιατορίου.
The Bear: Όσα μας άρεσαν κι όσα δε μας άρεσαν στην 3η σεζόν σειρά

Όλα όσα δεν μου άρεσαν στη σειρά αυτή τη σεζόν

Στην 3η της σεζόν η σειρά είχε περισσότερα dislikes σε σχέση με τις άλλες δύο.

  • Βρήκα χωρίς λόγο το επεισόδιο που αφιερώνεται στο παρελθόν της Τίνα, η οποία ήταν λίγο χαμένη σε αυτή τη σεζόν.
  • Ο χαρακτήρας του Κάρμι έγινε υπερβολικά ενοχλητικός/τοξικός που για πρωταγωνιστής στη σειρά, την έκανε ανυπόφορη σε αρκετές περιπτώσεις. Δεν περνάει, σίγουρα, λίγα μέσα του, αλλά και τόση διάθεση για σύγκρουση, τόση ψυχική βία που ασκεί στους άλλους για να περάσει το δικό του και να επανεφεύρει την αυτοπεποίθηση προς τον εαυτό του, είναι δύσφορη για τον θεατή. Για μένα τουλάχιστον. Νιώθω επίσης λες και η σειρά, το σενάριο αφήνεται στη δυναμική του brand Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ, οπότε του δίνει το μίνιμουμ σε «τροφή» για σκέψη όταν ερμηνεύει.
  • Η σεζόν είχε πραγματικά πολύ λίγες ανάλαφρες στιγμές. Ήταν ένα βαρίδι στο στήθος να το βλέπεις. Και γι΄αυτό πιστεύω κι ότι στις ΗΠΑ την υποδέχτηκαν τη σειρά με περισσότερη επικριτική διάθεση αυτή τη σεζόν. Δεν είχαν τη μια εβδομάδα αναμονής, στην οποία το συναίσθημα δυσφορίας κάπως ατονεί. Όχι ότι θα άλλαζαν πολλά, διότι κι εμείς εδώ που και πέρσι και πρόπερσι τα πήραμε όλα τα επεισόδια μαζί, πάλι ως βαρίδι πέρασε μέσα μου. Ακόμα και στην τελευταία σκηνή, εκεί που λες τουλάχιστον παρτάρουν, ηρέμησαν, αποχαιρετούν την Τέρι, βλέπεις την κρίση πανικού της Σιντ (Άγιο Εντεμπίρι).

Η σειρά είναι διαθέσιμη στο Disney+, οπότε αν ψήνεσαι, δες την και επίστρεψε με feedback και σχόλια πάνω σε όσα διάβασες.