Η απουσία των σειρών από τα τηλεοπτικά δρώμενα από τα μέσα Δεκεμβρίου μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου, ήταν λογικό να φέρει μια «αμνησία» στο κοινό και να χρειαστεί ένα φρεσκάρισμα η μνήμη, ειδικά όταν με την επιστροφή τους, είχαν να αντιμετωπίσουν το MasterChef. Άλλη σειρά είχε μια μικρή απώλεια στην τηλεθέαση, άλλη λίγο μεγαλύτερη, υπήρξε όμως και μία που όχι μόνο δεν απώλεσε, αλλά σε αυτές τις πρώτες δύο εβδομάδες βρέθηκε απέναντι σε θηρία και κράτησε τους αριθμούς της.
Καθώς το MasterChef επέστρεψε για 9η σεζόν και δείχνει σε αυτές τις δύο εβδομάδες, πως θα είναι dominant παίκτης στην prime time ζώνη, η διανομή των ποσοστών τηλεθέασης θα έφερνε, αναγκαστικά, απώλειες σε αρκετούς. Όμως,στον ALPHA είχαν καταλάβει τι μπορεί να συμβεί, επέλεξαν τον καλύτερο τους μονομάχο και τον έβγαλαν μπροστά.
Η σειρά Άγιος Έρωτας δεν ήταν αυτή με την καλύτερη τηλεθέαση στο πρώτο κομμάτι της σεζόν. Αν δει κανείς την πορεία της, ήταν μάλλον στην 4η θέση, πίσω από Grand Hotel, Τιμωρό και το Έχω Παιδιά. Με την επιστροφή της όμως, αυτό άλλαξε. Άλλαξε διότι η σειρά πήγε από τα 3 επεισόδια, 2 την Τετάρτη και ένα την Πέμπτη, στα 4, από Δευτέρα ως Πέμπτη, άρα καταλαμβάνει θέση καθημερινά στις επιλογές του τηλεθεατή, δεν αφήνει να περάσει χρόνος απόστασης για το κοινό της.
Έτσι, σε αυτές τις δύο εβδομάδες μετά την επιστροφή, ο Άγιος Έρωτας δεν έχει βιώσει απώλειες στην τηλεθέασή του, όπως έχουν βιώσει το Grand Hotel (σε πολύ μικρό βαθμό), το Έχω Παιδιά (σε σχετικά μικρό βαθμό) και ο Τιμωρός (σε αισθητό βαθμό). Διατήρησε τη δυναμική του, ενίοτε της έδινε και μια μικρή αύξηση.
Κάποιος θα μπορούσε να πει πως δεν είναι άξιο σχολιασμού ή ότι δεν είναι μεγάλο το δείγμα. Ορθόν. Όμως, χρειάζεται να σκεφτούμε ότι σε αυτές τις ημέρες, η σειρά του ALPHA έχει κληθεί να τα βάλει σε ένα βράδυ μέχρι και με το ποδόσφαιρο. Την Πέμπτη που μας πέρασε, είχε απέναντι του για ένα διάστημα το ματς του Ολυμπιακού που έδειχνε στον ΑΝΤ1, συν το MasterChef. Και, παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να σταθεί σε ένα 13.5% στο δυναμικό και σε ένα 16% περίπου στο γενικό σύνολο. Διόλου ευκαταφρόνητο.
Σειρά-πρότυπο για το τι ζητά ο μέσος τηλεθεατής
Κι αυτό το δείγμα για τη σειρά του ALPHA δείχνει κάτι για το τι ζητάει από τις τηλεοπτικές σειρές το κοινό. Το σύνδρομο του Σασμού, δηλαδή σειρών που είναι αμιγώς σαπουνόπερες, καθημερινές, δεν φεύγει και δεν προβλέπεται να φύγει. Ο Άγιος Έρωτας είναι μια σειρά «ένοχη απόλαυση», κάτι που δεν είναι τόσο απόλυτα το Grand Hotel ή ο Τιμωρός.
Οι άνθρωποι που αποφασίζουν για τη μυθοπλασία στα κανάλια, σαφώς το γνωρίζουν πολύ καλά και γι’ αυτό κιόλας πήγε η σειρά σε, επί της ουσίας, καθημερινή βάση, για να ανταποκριθεί σε αυτή την ανάγκη του κοινού.
Είναι κι ένα χρήσιμο μάθημα προς όλους εμάς που κρίνουμε απ’ έξω την τηλεόραση, τις επιλογές των καναλιών, χωρίς να έχουμε χορέψει ποτέ τον χορό τους. Οκ, προφανώς και δε θα σταματήσουμε να διεκδικούμε αυτό που ο καθένας μας θεωρεί ότι πρέπει να μας παρέχει η τηλεόραση, αλλά οφείλουμε πάντοτε να σκεφτόμαστε ότι δεν είμαστε οι μόνοι στους οποίους απευθύνεται. Είναι σαφές πως κρίνουμε πολλές επιλογές πολύ εγωκεντρικά, με βάση το τι θεωρούμε εμείς καλύτερο, στη βάση μιας προσωπικής ποιοτικής στάθμης που την ορίζουμε χωρίς να έχουμε τη γνώση που απαιτείται, διότι δεν είμαστε μέσα στα κανάλια.
Η σειρά Άγιος Έρωτας ήταν από την αρχή της σεζόν αυτή που μας είχε «καλύψει» λιγότερο, και το ότι είναι αυτή που κρατιέται περισσότερες φορές όρθια απέναντι στα θηρία, δείχνει σε εμάς τους ίδιους πρωτίστως, που γράφουμε για σειρές και τη μυθοπλασία, ότι απέχουμε από τον μέσο τηλεθεατή της prime time ζώνης και πως δε χρειάζεται να τα φέρουμε όλα στα μέτρα μας. Αυτό που έχουμε ανάγκη, το παίρνουμε από αλλού. Κι η τηλεοπτική μυθοπλασία δεν απευθύνεται απαραίτητα σε εμάς.