Στο φινάλε της περσινής σεζόν, η εκπομπή είχε μια πολύ κακή στιγμή μακράς διαρκείας που έφερε δημόσια κατακραυγή. Και φαινόταν πως αυτό θα επηρεάσει την τηλεθέαση στη φετινή σεζόν. Ο κόσμος όμως που βλέπει τηλεόραση, δεν πολυνοιάζεται για κάτι τέτοιο. Όσο του δίνεις το τρίπτυχτο «αίμα, στέμμα, σπέρμα», θα σε στηρίζει. Και κάπως έτσι, τις τελευταίες εβδομάδες, οι Αλήθειες Με Τη Ζήνα είναι η εκπομπή με την πιο ανοδική πορεία στην τηλεθέαση, σε βαθμό που οι έσχατοι έσονται πρώτοι.

Σχεδόν έσχατη ήταν η εκπομπή μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου. Κάπου εκεί είναι που άρχισε να παίρνει τα πάνω της και φτάσαμε στην εβδομάδα που ολοκληρώθηκε, όπου Οι Αλήθειες Με Τη Ζήνα πήραν το πάνω χέρι στην τηλεθέαση.

Είναι χαρακτηριστικό πως η Ζήνα Κουτσελίνη πήρε πρωτιά στο δυναμικό την Τρίτη (5/11) με 15,8%, ήρθε δεύτερη τη Δευτέρα (4/11) με 13,7%, πρωτιά την Πέμπτη με 16,5% στο δυναμικό και ψηλά με 14,6% στο γενικό και πρωτιά με 17,6% στο δυναμικό και 15,6% στο γενικό την Παρασκευή. Τη Δευτέρα 11/11 η εκπομπή πέτυχε τηλεθέαση που μόνο η Φαίη Σκορδά έχει δει φέτος, με 22,6% στο δυναμικό και 16,8% στο γενικό.

Πρέπει να μας ανησυχεί: Η εκπομπή που «έκλεισε στόματα» και σαρώνει απροσδόκητα - Παίρνει το…σκαλπ στον ανταγωνισμό

Υπάρχει εξήγηση προφανώς γι’ αυτό και είναι η υπόθεση της Αμαλιάδας με τα νεκρά βρέφη που απασχολεί πολύ και, όπως είχε συμβεί με την υπόθεση Πισπιρίγκου, με την Κιβωτό κτλ., οι εκπομπές έχουν στρέψει ένα μεγάλο μέρος του ρεπορτάζ τους εκεί, κατά βάση Λιάγκας-Κουτσελίνη και σε έναν βαθμό και η Καινούργιου.

Η εκπομπή Αλήθειες Με Τη Ζήνα δείχνει όμως να κεφαλαιοποιεί περισσότερο το αυξανόμενο ενδιαφέρον του κοινού με αυτή την υπόθεση και, δεδομένου ότι δεν πρόκειται να υπάρξει τελική κατάληξη πριν τους πρώτους μήνες του 2025, υπάρχει ένα 3μηνο, μίνιμουμ, γεμάτο για να διατηρήσει αυτή τη δυναμική. Βλέπουμε άλλωστε τη Νικολούλη που σαρώνει κάθε Παρασκευή βράδυ.

Κι η διαχείριση αυτής της υπόθεσης σε τηλεοπτικό πεδίο, μπορεί να «εξαφανίσει» τα όσα έγιναν στην υπόθεση Λύτρα και την όποια ενόχληση με το πώς διαχειρίστηκε η εκπομπή τον θάνατο του Μπάλντοκ.

Τι ζητάμε τελικά από μια εκπομπή;

Εδώ είναι λοιπόν το στοιχείο που πρέπει να μας ανησυχεί ως τηλεθεατές. Βασικά όχι εμάς, διότι δεν βλέπουμε τηλεόραση, αλλά όλους όσοι σπεύδουν να στήσουν στον τοίχο τηλεοπτικά πρόσωπα για ανήθικες πρακτικές, όταν, στο τέλος της ημέρας, το κοινό συλλήβδην γοητεύεται από την «ανηθικότητα».

Καθόμαστε να το παίξουμε ανώτεροι, μα στεκόμαστε μπροστά στην τηλεόραση ή στις ιστοσελίδες που αναμεταδίδουν τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ για μια τέτοια υπόθεση. Κάθε εκπομπή εξυπηρετεί τις απαιτήσεις του κοινού. Το ίδιο και οι ιστοσελίδες.

Ο Λιάγκας και η Κουτσελίνη και ο Κουσουλός ξεπέρασαν το όριο της ανθρώπινης ηθικής στην υπόθεση Μπάλντοκ, μα δεν εξέφραζαν εκείνη τη στιγμή μόνο τη δική τους επαγγελματική προσέγγιση, ιδιοσυγκρασία, φιλοσοφία. Ανταποκρίνονταν στο κάλεσμα του κοινού. Έκαναν κυνικά τη δουλειά τους, με επιχείρημα ότι «κάνω τη δουλειά μου», αλλά αυτό έχει γαλουχηθεί μέσα τους με τα χρόνια γιατί γνωρίζουν, έμπειροι όντες, ότι αυτό ζητάει το κοινό, όσο κι αν λέει πως το απορρίπτει ή το απεχθάνεται.

Είναι μήπως τυχαίο πως η τηλεθέαση καταγράφει ανοδική πορεία για την εκπομπή της Κουτσελίνη από εκείνη την ημέρα, πριν ένα μήνα μέχρι σήμερα; Στο δικό μου μυαλό, όχι.

Ότι, επομένως, η εκπομπή της Κουτσελίνη έχει αυτή την κυριαρχία τις τελευταίες εβδομάδες, είναι ένας καθρέφτης για το ποιοι είναι οι τηλεθεατές, ποιοι είμαστε βαθιά μέσα μας εμείς οι καταναλωτές περιεχομένου και πως βρισκόμαστε σε μια άνιση μάχη με την σκοτεινή πλευρά του εαυτού μας, που σπανίως βγαίνουμε νικητές και περισσότερο παραδινόμαστε.