Είμαστε στο 2023 και θα έπρεπε να έχουμε μάθει να κρίνουμε κάποια πράγματα για τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά και όχι για την απήχηση που έχουν. Είναι τόσες πολλές οι παράμετροι που επηρεάζουν το αν κάποιος ή κάποιοι ή κάτι θα καταφέρει να επικοινωνήσει με μια πλατιά μάζα κοινού, που είναι αφελές να κρίνεται η ποιότητα κάποιου πράγματος με βάση αυτό. Υπάρχει το timing, οι έκτακτες περιστάσεις. Στην δε τηλεόραση υπάρχει και ο ανταγωνισμός. Και το Dragon’s Den φαίνεται πως τα κατάφερε έχοντας να διαχειριστεί πολλά δύσκολα και πρωτόγνωρα.
Τα δύσκολα ήταν ότι το Dragon’s Den δεν είναι ένα ριάλιτι για να πεις ότι έχει πιθανότητες κάπως να πετύχει. Είναι ένα σόου με χαρακτηριστικά πολύ άγνωστα στο κοινό της ελληνικής τηλεόρασης.
Δύσκολο ήταν επίσης ότι για να έχει μια καλύτερη αντιμετώπιση, θα έπρεπε να προβάλλεται σε μέρα που να έχει νορμάλ ανταγωνισμό και όχι θηρία. Τέτοιες στην prime time δεν υπάρχουν φέτος. Υπάρχουν οι πολύ δύσκολες μέρες που είναι από Δευτέρα μέχρι Πέμπτη και η Παρασκευή που, ελλείψει Survivor, κάπως είναι πιο βατή.
Το Dragon’s Den θα έπρεπε να βρει χώρο έχοντας αρχίσει στο δεύτερο μισό της σεζόν, κι ενώ όλα τα υπόλοιπα προγράμματα είχαν ήδη καπαρώσει θέση και μερίδιο από την πίτα της τηλεθέασης.
Πρωτόγνωρο ήταν συνολικά αυτό που βίωναν οι επιχειρηματίες, ο ίδιος ο Σάκης Τανιμανίδης και το τηλεοπτικό κοινό.
Μπορεί τα ποσοστά του να μην πήγαν ποτέ πάνω από το 13-14% και να ήταν πιο κοντά στο 10% είτε στο γενικό είτε στο δυναμικό κοινό, αλλά εδώ έρχεται και το πλεονέκτημα της εποχής.
Το Dragon’s Den κέρδισε αρκετά σε απήχηση στα social media, πήγε καλά και στην πλατφόρμα του ΑΝΤ1 και προσέφερε στο τηλεοπτικό περιεχόμενο κάτι που όντως δεν υπήρχε. Δεν ήταν άλλο ένα, αλλά ένα εντελώς άλλο πράγμα.
Είναι σαφώς σημαντικό ότι στον ΑΝΤ1 αποφάσισαν να το πάνε και για του χρόνου, δείγμα ότι ενίοτε τα μυαλά των ιθυνόντων αλλάζουν, εκτιμούν ότι μια επένδυση έχει το δικαίωμα του χρόνου για να δείξει περισσότερα και δεν αποδομούνται άνθρωποι και παραγωγές εν ριπή οφθαλμού.
Υπήρξε αρκετός κόσμος που σχολίαζε σε κάθε επεισόδιο το Dragon’s Den και που έδειξε έναν ενθουσιασμό και ενδιαφέρον γι’ αυτό το διαφορετικό πρότζεκτ.
Δεν θυμάμαι να έχει υπάρξει άλλο πρότζεκτ που να αποτελεί μια τέτοια επένδυση, που να διαφημίστηκε τόσο, που να έκανε αυτή την τηλεθέαση και τελικά το κανάλι να του δίνει το πράσινο φως για την επόμενη σεζόν.
Αυτό είναι από μόνο του η περιγραφή για το Dragon’s Den. Αυτό που έταξε ότι θα είναι, αυτό ήταν. Δεν απείχε από τους στόχους του και ταυτόχρονα ανέδειξε και κάποια πρόσωπα που επιχειρηματικά είναι τιτάνες, αλλά τηλεοπτικά τώρα πήραν την πρώτη τους σφραγίδα στο διαβατήριο.
Όλο αυτό αποτελεί μια δικαίωση για τον Σάκη Τανιμανίδη που πίεσε, έστησε, ένωσε όλους αυτούς και έκανε το Dragon’s Den μια συνειδητή τηλεοπτική επιλογή για τον τηλεθεατή.