Σε όλη αυτή τη συζήτηση που γίνεται τον τελευταίο μήνα για την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών, έχουμε ακούσει ακραίες απόψεις που στέκονται κατά, έχουμε ακούσει και σφοδρή κριτική για το βήμα που δίνεται σε όσους στέκονται απέναντι στην τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών, έχουμε ακούσει, σε χαμηλή κλίμακα, και απόψεις που δεν θέλουν να ρίξουν λάδι στη φωτιά του λαϊκισμού, του ρατσισμού, της αντιπαράθεσης, αλλά εκφράζονται με σύνεση με ρεαλισμό.
Έναν τέτοιο λόγο ακούσαμε από τον Γιάννη Μπέζο την Κυριακή, έναν τέτοιο λόγο ακούσαμε από τον πολύ προσεκτικό στις τοποθετήσεις του Λάκη Γαβαλά το πρωί της Τρίτης.
Ο Λάκης Γαβαλάς κλήθηκε από την εκπομπή Πρωινό να σχολιάσει την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών και έθεσε κάποιους προβληματισμούς του, δίχως να εκφράζει ούτε μίσος, ούτε υποτίμηση, ούτε να υποδύεται τον επαΐοντα.
Μάλιστα, εστίασε στην ανάγκη να φτιαχτούν και οι οικογένειες με ετερόφυλους γονείς, αφού πολλές είναι από προβληματικές ως κακοποιητικές για το παιδί, και εκδήλωσε την ανησυχία του για τις παρένθετες μητέρες.
«Όταν είχα πάει τελευταία στις προσφυγοπούλες στη Μυτιλήνη, έβλεπα πώς γραπώνονται στη μάνα τους τα παιδάκια και πώς αντιμετωπίζουν τον μπαμπά. Είδα δύο παιδάκια που ήθελα να τα πάρω σπίτι, αλλά το βράδυ είδα εφιάλτες. Το συζήτησα με φίλη μου ψυχαναλύτρια και είπαμε ότι το παιδί χρειάζεται μάνα και πατέρα. Τρελαίνομαι που ξαφνικά όλοι λέμε ότι θέλουμε παιδιά.
Ας μπούμε στην κανονική οικογένεια πρώτα, να τη ρεγουλάρουμε, και μετά να σκεφτούμε αν πρέπει να κάνουμε καινούρια παιδιά και με ποιούς όρους. Εγώ παίρνω σκυλί κατά παραγγελία και αισθάνομαι άσχημα, όχι να πάρω ένα παιδί κατά παραγγελία. Πρέπει να δούμε αυτή η παρένθετη μητέρα τι είναι; Ειδικά τώρα που λέει “είχα ανάγκη τα χρήματα, έκανα τελικά αυτή τη χάρη και τώρα καταδικάζομαι”.
Τα παιδιά μεγαλώνουν μέσα από ένα ίντερνετ, οπότε δεν ξέρουμε ακριβώς τις συνθήκες που τους κάνει έτσι. Αφήστε τους νόμους, οι νόμοι είναι πολύ μετά. Έχουμε το θέμα της βιωσιμότητας, της εγκληματικότητας. Ας δούμε τι γίνεται με αυτά και μετά να δούμε με ποιον τρόπο θα αποκτήσουμε παιδιά. Για ποιο λόγο αποκτούμε τελικά τα παιδιά; Γιατί είναι το φαινόμενο της εποχής ή τι;».
Γνωρίζοντας ότι μπορεί να δεχτεί έντονη κριτική από την κοινότητα των ομόφυλων ζευγαριών, ο Λάκης Γαβαλάς έσπευσε να διευκρινίσει ότι δεν εκφράζει απόλυτα τις απόψεις του και με καταδικαστικό τόνο, αναφερόμενος μάλιστα στον Γιώργο Καπουτζίδη.
«Έχω φίλους στο εξωτερικό, οι οποίοι έχουν χωρίσει. Τα ομόφυλά ζευγάρια όταν και εφόσον χωρίζουν, δυστυχώς είναι μεγάλο πρόβλημα. Δεν έχω δει ακόμη ένα παιδί από ομοφυλόφιλους γονείς, όχι για να αλλάξω γνώμη, αλλά για να είμαι λιγάκι πιο επιεικής στα δικά μου πιστεύω. Εγώ δεν πάω να καταδικάσω κανέναν Καπουτζίδη, ίσα ίσα τον εκτιμώ».
Δεν οφείλουν όλοι να συμφωνούν με την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών, οφείλουν όμως να σέβονται
Κάποιος που διαφωνεί με όσα είπε ο Λάκης Γαβαλάς για την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών, μπορεί να βγει να τον καταδικάσει, να του επιτεθεί. Θα πρέπει όμως να μάθουμε σε μια δημοκρατία να δίνουμε χώρο σε όλους να εκφράζονται, εφόσον το κάνουν με σεβασμό και όχι με λόγο μίσους, ακόμα κι αν διαφωνούμε. Πάνω σε αυτή τη συνθήκη εξελίσσεται η κοινωνία, η δημοκρατία. Πάνω στη συζήτηση και στην αναζήτηση του πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι, με ποιον αποτελεσματικότερο τρόπο.
Στο κάτω κάτω, ο στόχος δεν είναι να κάνουμε με το ζόρι όλους να στηρίξουν την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών. Όποιος δε θέλει, ας μη θέλει. Ο στόχος είναι να μάθουμε ότι ακόμα και όταν διαφωνούμε με κάτι, οφείλουμε να το αποδεχόμαστε και οφείλουμε να μην παρεμβαίνουμε στα δικαιώματα των άλλων.
Θα πρέπει να είναι κάποιος τρομερά απολυταρχικός της πολιτικής ορθότητας για να αφαιρέσει τον λόγο από τον Λάκη Γαβαλά, όταν οι απόψεις του δεν υποτιμούν, δε μειώνουν, δεν πάνε να αφαιρέσουν κάποιο δικαίωμα και όταν ο Γαβαλάς είναι άνθρωπος που δεν είναι ένας λευκός στρέιτ, της ματσίλας και της ψευτομαγκιάς.
Περισσότερο βέβαια από όσους δεν αντιτιθέμεθα στην τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών, τον Λάκη Γαβαλά πρέπει να ακούσουν όσοι είναι κατά, όχι για να αλλάξουν την άποψή τους, αλλά για να μάθουν να την εκφράζουν διαφορετικά, με σεβασμό προς όλους.